Honda Accord 2.0 i-VTEC Comfort

Pravzaprav se je novemu Accordu zgodila krivica, še preden je zapeljal na ceste. Govoric in podtikanj, da je vse skupaj le dobra kopija Mazde6, je bilo le nekoliko preveč, da bi jih mirno preslišalti.

Prenesi PDF testa
20. 3. 2003

Hud udarec! Če je katera od japonskih znamk resnično vlagala predvsem v razvoj športnih avtomobilov, je bila to brez dvoma prav Honda. Mazda mnogo manj. Torej je jasno, da njuni filozofiji nista nikoli sovpadali. In s čim se morajo pri Hondi ukvarjati danes? Z lastno identiteto. Na trgu sta namreč dva, marsikateremu mimoidočemu izredno podobna avtomobila, ki ju je treba ločiti. Pa »tragedija« morda sploh ne bi bila tako velika, če pri Mazdi ne bi ob vsem tem izdelali odličnega avtomobila.

Nič kaj dobra popotnica, ni kaj! Dokazati, da ne šteje le zunanja podoba, ampak tudi geni, nikakor ni lahko delo. Še posebej ker tega ni mogoče okusiti z očmi. In kaj torej preostane Hondi? V tem trenutku le sloves, ki so si ga zgradili v vsem tem času. Po zaslugi močnega razvoja vsaj v tem pogledu ne pešajo.

Tehnologija prilagodljivih časov in hodov odpiranja ventilov (VTEC) je na primer njihova »pogruntavščina«. Prav tako nadgradnja - VTi. In motorji, ki se pohvalijo s tema dvema oznakama, so še danes marsikateremu avtomobilskemu proizvajalcu velik trn v peti. Tudi dinamika in preostala mehanika štejeta seveda Hondi v prid. Toda ali je vse to dovolj?

Za enakovreden boj s tekmeci zagotovo ne. To so pri Hondi spoznali že s prejšnjo generacijo Accorda. Odličen avto je bil premalo privlačen. In ker ljudje še vedno kupujemo predvsem z očmi, recept pač ni bil uspešen. Toda očitno je zaleglo! Novi Accord je všečen in hkrati tudi z detajli precej zanimiv avto.

Prednje luči imajo na primer ločene žaromete, prav tako zadnje. In to je danes »in«. »In« je tudi krom, zato so z njim prevlečene kljuke ter obrobljena stekla na vratih. Seveda ne smemo spregledati smernikov, vgrajenih v vzvratna ogledala, pa tudi agresivnih petkrakih 17-palčnih platišč ne, ki pa spadajo že v paket dodatne opreme.

Toda gledati novega Accorda z razdalje nekaj metrov, še ni dovolj, da bi lahko izvedeli, kaj ponuja. Za to je treba vanj tudi sesti. Sedež je odličen. Izdatno nastavljiv, anatomsko izoblikovan in z dobrima bočnima oporama. Podobno velja za volanski obroč. S tremi prečkami, 380 milimetri premera, izdatno nastavljivostjo, dekorativnimi vložki, ki spominjajo na kovino, in stikali za ukazovanje avdiosistemu - ja, prav ste prebrali, novi Accord je končno dobil tudi lastni avdiosistem - je lahko marsikateremu tekmecu le za vzor.

Pa ta avto sploh ni športnik, le prihaja iz takšne družine. Merilniki se po novem bahajo s tehnologijo Optitron. Da opazite to, vam ni treba zagnati motorja. Dovolj je že, če odprete voznikova vrata, in že zasvetijo v rahlo zasenčeni oranžno-beli barvi.

Prijetno pa bodo presenetile tudi stopalke. Na pogled sicer niso nič posebnega, toda ravno prav so razmaknjene, da lahko posegamo po stopalki za plin tudi med zaviranji, odlična pa je tudi opora za levo nogo. Ni kaj, ergonomija je v novem Accordu resnično napredovala. To opazite tudi, ko se zazrete v stikala. Ta so zdaj končno nameščena tako, da so očem vidna, predvsem pa tam, kjer jih pričakujemo. In vrh vsega - tudi ponoči osvetljena!

Ko obrnete ključ in zaženete 2, 0-litrski motor v nosu, se ta oglasi prav tako kot vsi preostali Hondini agregati. Odločno. To pa je tudi vse, kar lahko izveste o njem. Kratica i-VTEC, skrita povsem na dnu zadnjega stekla, vam namreč ne razkrije čisto nič več. Je pa dejstvo, da je povsem nov tudi ta. Prostorninsko se sicer v primerjavi s svojim predhodnikom ni veliko spremenil - za en sam kubični centimeter - zato pa ima novinec zdaj kvadratno razmerje med vrtino in gibom (86 x 86), osem »konjev« več moči ter dodatnih šest Nm navora. Nič pretresljivega. Da je to res, ugotovite tudi na cesti.

Pospeševanje je zvezno, brez nepotrebnih sunkov v višjem delovnem območju, motor »vleče« spoštljivo že iz nizkih vrtljajev, petstopenjski menjalnik z odlično preračunanimi prestavnimi razmerji pa skrbi predvsem za to, da dovolj umirjeno prenaša moč na prednji kolesi. Da občutki varajo, so pokazale šele meritve zmogljivosti. Devet sekund z mesta do hitrosti sto kilometrov na uro? ! Tega izza volanskega obroča pač ni občutiti.

Toda če dobro pomislim, moči temu avtu res ne primanjkuje. Med slikanjem na planinskih ridah sem pravzaprav bolj kot nekaj dodatnih konjskih moči pogrešal šeststopenjski menjalnik, ki bi temu Accordu prišel še kako prav. Tudi na avtocestah. Vse drugo si zasluži oceno odlično. Volan je z 2, 75 zavrtljaja ravno prav neposreden, menjalnik natančen in tekoč, in celo zavore, ki so bile nekoč Hondina velika hiba, se zdaj lahko pohvalijo z naravnost dirkaškimi zmogljivostmi.

Ni kaj, novi Accord me je po dolgem času zopet prepričal, da avtomobili, ki se odlično počutijo tudi med ovinki, še obstajajo. Njegovo vzmetenje predstavlja odličen kompromis med udobjem in športnostjo, kar pomeni, da kratke neravnine požira nekoliko trdo, vendar se zato odkupi med ovinki. Elektronskih pomagal, kot sta ESP ali pa TC, tu ne boste našli. To velja tudi za potovalni računalnik, žal, se pa zato lahko tolažite s samodejno dvokanalno klimatsko napravo. In čeprav zasnove »vse spredaj« ta Honda ne more skriti, pogostokrat, ko je hitrost v ovinkih prevelika, zadostuje že zgolj rahlo dodajanje volana.

Česa podobnega od številnih družinskih limuzin, ki so danes na trgu, preprosto ne moremo pričakovati. In novi Accord se želi priključiti prav njim. Vendar tudi ko mora odigrati to vlogo, je treba priznati, da za svojimi tekmeci v ničemer ne zaostaja. Prostora na zadnji klopi ponuja dovolj, prav tako udobja, in celo v njegov prtljažnik, čeprav bi si zaslužil nekoliko natančnejšo obdelavo, smo brez kakršnihkoli težav pospravili vse naše testne kovčke.

To pa je dokaz, da novi Accord še zdaleč ni kopija ali klon, ampak avto, ki, kot pravimo, s črno na belem upravičuje ime in imidž svojega proizvajalca.

Matevž Korošec

Honda Accord 2.0 i-VTEC Comfort

Osnovni podatki

Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 20.405,61 €
Cena testnega modela: 22.558,84 €
Moč: 114kW (155 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,1 s
Največja hitrost: 220 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,7l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 prevoženih kilometrov splošne garancije, 3 leta garancije za lak, 6 let garancije za prerjavenje

Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)

Obvezno zavarovanje: 560,01 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 155.000 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 86,0 × 86,0 mm - gibna prostornina 1998 cm3 - kompresija 9,8 : 1 - največja moč 114 kW (155 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 17,2 m/s - specifična moč 57,1 kW/l (77,6 KM/l) - največji navor 190 Nm pri 4500/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (veriga) - po 4 ventili na valj - blok in glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 6,5 l - motorno olje 4,2 l - akumulator 12V, 28 Ah - alternator 90 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,266; II. 1,769; III. 1,212; IV. 0,972; V. 0,780; vzvratna 3,583 - prestava v diferencialu 4,105 - platišča 7,5J × 17 - gume 225/45 R 17 Y, kotalni obseg 1,91 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 35,8 km/h - rezervno kolo T135/90 D 15 M (Bridgestone Tracompa-2), dovoljena hitrost 80 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 220 km/h - pospešek 0-100 km/h 9,1 s - poraba goriva (ECE) 10,3/6,2/7,7 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,26 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvoja trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, poševna vodila, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, EBAS, EBD, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,75 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1320 kg - dovoljena skupna masa 1920 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 55 kg
Zunanje mere: dolžina 4665 mm - širina 1760 mm - višina 1445 mm - medosna razdalja 2680 mm - kolotek spredaj 1515 mm - zadaj 1525 mm - najmanjša razdalja od tal 150 mm - rajdni krog 11,6 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1570 mm - širina (komolci) spredaj 1490 mm, zadaj 1480 mm - višina nad sedežem spredaj 930-1000 mm, zadaj 950 mm - vzdolžnica prednji sedež 880-1100 mm, zadnja klop 900-660 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 470 mm - premer volanskega obroča 380 mm - pposoda za gorivo 65 l
Prtljažnik: (normno) 459 l ; Prostornina prtljažnika izmerjena s standardnimi Samsonite kovčki: 1 × nahrbtnik (20 l), 1 × letalski kovček (36 l), 2 × kovček 68,5 l, 1 × kovček 85,5 l

Naše meritve

T = 10 °C, p = 1020 mbar, rel. vl. = 63 %, Stanje kilometrskega števca: 840 km, Gume: Bridgestone Potenza S-03
Pospešek 0-100km: 9,1s
1000m z mesta: 30,5s ( 173km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,4 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 14,2 (V.)s
Največja hitrost: 219km/h (V.)
Najmanjša poraba: 8,7l/100km
Najvišja poraba: 17,2l/100km
poraba na testu: 10,9 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 64,6m
Zavorna pot pri 100km/h: 37,1m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 63dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 67dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 67dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (368/420)
  • Novi Accord je v primerjavi s predhodnikom nedvomno močno napredoval. Odlična namreč ni le njegova mehanika, ampak se zdaj lahko baha tudi z všečno zunanjo obliko, predvsem pa notranjostjo, izoblikovano po okusih evropskih kupcev.

  • Zunanjost (15/15)

    Japonska izdelava nikoli ni bila vprašljiva, zdaj pa to lahko zapišemo tudi za obliko. Ni dvoma, Accord je všečen.

  • Notranjost (125/140)

    Prostora je dovolj, materiali so izbrani previdno, zadovoljivo veliko je tudi predalčkov. Nekoliko peša le udobje na zadnji klopi.

  • Motor, menjalnik (37 /40)

    Tehnologija VTEC še vedno navdušuje, prav tako menjalnik. Bi pa Accordu lahko namenili tudi šestopenjskega.

  • Vozne lastnosti (90 /95)

    Lega na cesti in vodljivost sta odlični! Tudi po zaslugi 17-palčnih platišč in odličnih gum (Bridgestone Potenza).

  • Zmogljivost (30/35)

    Zmogljivosti so že skoraj športne. To nedvomno potrjuje kratkih devet sekund, kolikor jih potrebuje Accord z mesta do 100 km/h.

  • Varnost (50/45)

    Šest varnostnih blazin in ABS. Ni pa dodatka ESP, ali pa vsaj sistema za nadzor gnanih koles (TC).

  • Gospodarnost

    Novi Accord se na našem trgu lahko pohvali s precej zanimivo ceno, pa tudi z garancijo. Kolikšna bo poraba goriva, pa je seveda odvisno od načina vožnje.

AM ocena: 5,0/5
Užitek v vožnji: 5,0/5
Hvalimo in grajamo
videz
zunanji detajli (luči, kljuke, platišča …)
materiali v notranjosti
voznikov sedež, volanski obroč in stopalke
uporabni predalčki spredaj
mehanika (motor, menjalnik, volan …)
zavore
zadaj ni ločenih bralnih lučk
ni potovalnega računalnika
skromna obdelava prtljažnika
majhna odprtina med prtljažnikom in potniškim prostorom (v primeru, če je zadnja klop zložena)