Honda Accord Tourer 2.4 Executive Plus AT

25. 6. 2010
Deli

Ja, res je tale, prav tale Accord kot Tourer videti nizek, slok športni kombi, kot bi bil dolg, s podaljšanim medosjem. A ne gre za to.

Podaljšan domet! To je to. Veste, avtomobiliste plin 'vznemirja' že vsaj (dobrega) pol stoletja. Včasih zaradi manjše porabe goriva, drugič zaradi cenejšega prevoženega kilometra (kar ni nujno, da je isto), včasih zaradi česa tretjega, vselej pa pride 'nekaj vmes'. Razlogov proti, tistih človeških, je ogromno. Nekaj je tudi razumljivih in sprejemljivih.

Morda je trenutek ravno pravi, da so se pri slovenskem zastopniku za Hondo odločili uradno opremljati pri njih prodane avtomobile, na željo kupca, seveda, z eno najsodobnejših tovrstnih naprav.

Začetni strošek je slabih 1.900 evrov (brez davka), sledijo pa še stroški servisnih pregledov naprave, ki do 300 tisoč kilometrov znesejo dobrih 1.700 evrov. Skupaj torej kakih 4.100 evrov. Poleg naprave zraven spada tudi petletna garancija.

Z uporabniškega stališča za ta denar dobite majhno kvadratno napravico na armaturni plošči in dodatno luknjo za dolivanje plina ob luknji za bencin. Plus nastavek, ki se ga uvije v to dodatno luknjo. Na napravici so gumb za vklop in izklop plinskega pogona ter diodice LED, ki kažejo približno stanje v posodi za plin. Tu ničesar ne morete storiti narobe ali slabo za mehaniko avtomobila. Vse je prirejeno 'telebanom'.

Ni slabo, če že v startu izveste: podatek o dometu na potovalnem računalniku ni (več) zanesljiv, včasih kaže prav smešne, povsem neresnične vrednosti. Diodic LED v soncu ne vidite (dobro), majhna napravica pa oblikovno nekako ne spada na čedno, 'tehnično' oblikovano armaturno ploščo.

Črpalke za plin so precej redke, pa tudi tam, kjer so, so raje ob črpalkah za dizelsko gorivo kot ob tistih za bencin. To pomeni, da morate, če sledite napisanemu pravilniku za dolivanje goriva, najprej doliti eno vrsto goriva, se postaviti v vrsto, plačati, premakniti avtomobil (bog ne daj, da je na črpalki gneča) k črpalki za drugo vrsto goriva, doliti tudi to in spet veselo v vrsto za blagajno.

Tako so si to zamislili recimo pri Petrolu. Med dolivanjem je treba ves čas stiskati gumb za dolivanje na črpalki; zamudno, nadležno, še zlasti v mrazu. Ročko za dolivanje, ki se preprosto pritrdi na luknjo, je treba seveda po končanem dolitju sneti, kar ni težko, a pri tem preostanek plina v spoju glasno pihne ven. In vsaj ena roka vam bo smrdela po 'gospodinjskem' plinu, kar pravzaprav tudi je.

Prednosti? Menda so zaradi dovršene plinske tehnologije motorne zmogljivosti nespremenjene, je pa v praksi občutek izza volana, kot bi bil avtomobil med plinskim pogonom nekaj bolj len.

Trdijo tudi, da je raven škodljivih izpustov daleč pod ravnjo izpustov, ki jih isti motor izbljuva med delovanjem na bencin, in da je za kakih 15 odstotkov manjši izpust ogljikovega dioksida. Kakorkoli, vsaka razlika v vrsti goriva med pogonom, zaznana na našem testu, je v praksi zanemarljiva.

Zadnja slabost takšnega pogonskega sistema je dodatna posoda za gorivo, ki si mora nekje v prenatrpanih sodobnih avtomobilih izbojevati prostor, ali z drugimi besedami: nečemu se je treba odreči. Rezervnemu kolesu, delni prostornini prtljažnika in podobno.

Poglejmo porabo. Ker ob vsakokratnem zagonu motor deluje na bencin, je natančno porabo takole nemogoče izmeriti, so pa okvirne številke dovolj natančne za veliko sliko. A morda tu niti ni smiselno govoriti o primerjavi porabe v litrih na 100 kilometrov; bistveno več pove strošek na prevoženo pot.

Poglejmo naše rezultate: sto kilometrov na plinski pogon znese dobrih sedem evrov, enaka razdalja na bencin pa – 14, 2 evra! ! V času našega testa je bila cena litra bencina 1, 211 evra, utekočinjenega plina pa 0, 669 evra. Je treba tu še kaj dodati?

Plin se, kot vemo, kot pogonsko gorivo lahko uporablja pri bencinskih motorjih in takšen Accord Tourer je kot nalašč za to. Res se zdi s pogonske strani (in še pred upoštevanjem predelave na plin) to še najmanj tipična Honda, saj je prav v pogonu športnost pošteno skrita; motor zaživi pravzaprav šele nad 6.500 vrtljaji v minuti, njegovi lenosti pod to vrednostjo pa ne pomaga niti na dolgo izračunani samodejni menjalnik, ki ima le pet prestav in ki že kar staromodno počasi pretika in deluje.

Odlična, na drugi strani, je mehanika podvozja, ki karoseriji dovoljuje le malo nagiba, a odlično blaži grbine in luknje, pri tem pa se ob podpori zelo natančnega, športnega (torej še ne dirkaškega) volana razveseli vsakega zares hitrega ovinka z velikim polmerom.

Pri tem se vsiljuje misel, da bi bil lahko takšen Accord izjemen potovalnik, če bi le imel dizelski motor. Khm . . Seveda, tudi takšna kombinacija je za to odlična in zelo verjetno tudi boljša.

Če drži, da se stroški naprave za plin povrnejo po 50 tisoč kilometrih, je to že res, če pa pomislite, da uživate v tihem motornem zvoku brez tresljajev, da se kokpit pozimi krepko prej segreje ter da si domet podaljšate za okroglih 100 odstotkov, potem je pravzaprav čudno, da si tega ne omisli vsak lastnik bencinsko gnanega avtomobila, ki letno prevozi kakih 15 ali več tisoč kilometrov.

Toda to je pa že posledica vzrokov, ki jih prav nobena tehnika ne more odpraviti.

Vinko Kernc, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 40.215 €
Cena testnega modela: 43.033 €
Moč: 148kW (201 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,7 s
Največja hitrost: 222 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 2.354 cm? – največja moč 148 kW (201 KM) pri 7.000/min – največji navor 230 Nm pri 4.200–4.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/50 R 17 V (Yokohama E70 Decibel).
Zmogljivost: največja hitrost 222 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,7 s – poraba goriva (ECE) 12,5/6,8/9,1 l/100 km, izpust CO2 209 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.594 kg – dovoljena skupna masa 2.085 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.750 mm – širina 1.840 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.705 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 65 l.
Prtljažnik: 406–1.250 l
Naše meritve
T = 24 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 38 % / Stanje kilometrskega števca: 3.779 km
Pospešek 0-100km: 11,2s
402m z mesta: 18,0s ( 129km/h)
Največja hitrost: 222km/h (V.)
poraba na testu: 11,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,2m
AM meja: 39m
Ocena
  • O Accordu Tourerju vemo skoraj vse: da je čeden in dober športni avtomobil z dobrim imidžem. Z bencinskim strojem ter z možnostjo pogona na plin se zniža cena stroška prevoženega kilometra, kar se ob začetnem vložku izplača pri kakih 20 tisoč prevoženih kilometrih letno, ter močno podaljša domet. Dobra kombinacija. Le menjalnik nekako zaostaja za visokimi ­Hondinimi tehničnimi merili.

Hvalimo in grajamo
domet
vse prednosti bencinskega motorja
veselje motorja do visokih vrtljajev
podvozje, lega na cesti
videz zunanjosti in notranjosti
učinkovito tipalo za dež
veliko notranjih predalov
oprema
notranji materiali
kokpit
položaj za volanom
voznost
nezanesljiv podatek o dometu
neprijazen informacijski sistem (potovalnega računalnika)
lenoben motor
počasen menjalnik, tudi predolg
delovanje radarskega tempomata
'napačna' deljivost naslonjala zadnje klopi na eno in dve tretjini
glasnost motorja nad 5.000 vrtljaji v minuti