O novem Civicu lahko v uredništvu povemo marsikaj dobrega, so pa tudi področja, na katerih nas je futuristično oblikovan Japonec razočaral. Eno izmed takšnih je robotiziran menjalnik.
Začelo se je silno obetajoče. Dobri sedeži nudijo zadostno mero opore (bočna opora naslonjal moti le pri vstopanju in izstopanju, če imate sedež blizu volana), izdatno nastavljiv volanski obroč pa pripomore k odličnemu položaju za volanom, ki je eden najboljših v tem razredu. Volan je dokaj neposreden, povratno dovolj informativen, da vliva zaupanje.
Dodaten sladkorček sta še obvolanska uhlja za upravljanje šeststopenjskega robotiziranega menjalnika s pomenljivim imenom i-shift (jaz pretikam). Z desnim se pretika navzgor, z levim pa navzdol. Huda tehnologija, bi pomislil, ampak le do prvega stika z menjalnikom. V samodejnem načinu deluje menjalnik včasih zmedeno, obotavlja se pri izbiri prestave, kar je še najočitneje pri vožnji v klanec.
Če imate na stopalki za plin peresno lahko stopalo, bo menjalnik prestavo zamenjal brez pretiranega cukanja, sicer pa vožnja ni tako udobna. Bolje je, da voznik poseže v pretikanje (to lahko stori tudi, kadar je izbran samodejni način, zadostuje le pomik ročice ali pritisk na ‘ušesi’) in izbere ročni način. Tako lahko sam določa, kdaj bo menjalnik zamenjal prestavo, in trenutku primerno zmanjša pritisk na stopalko za plin ter s tem tudi cukanje.
Ročni način je primernejši zlasti pri prehitevanjih, saj se z njim izognemo včasih zmedeni elektroniki, ki pri samodejnem načinu ‘premišljuje’ o izbiri prestave, prav ko je to najmanj primerno. Ker je položaj za volanom Civica odličen, podvozje dobro, lega na cesti pa zanesljiva, priporočamo izbiro ročnega menjalnika, šeststopenjski robotizirani namreč vzame vso športnost, ki jo premore ne preveč prožen 1, 8-litrski bencinski motor. V spodnjem območju vrtenja je dovolj vrtljajev za umirjeno vožnjo in zmernejšo porabo goriva.
Motor je najživahnejši v zgornjem polju vrtenja, sorazmerno z vrtljaji in hitrostjo pa seveda raste tudi žeja. Če bi se menjalnik na ukaze, ki jih dobiva prek obvolanskih ušes (ali ročice ? ročni način), odzival hitreje, bi bila vožnja s Civicom z i-shiftom lahko tudi v užitek, tako pa od voznika zahteva predvsem potrpežljivost. A na Hondino srečo obstajajo tudi vozniki, ki si pod besedno zvezo ‘huda tehnologija’ predstavljajo predvsem tehniko, ki dela (pretika) namesto njih.
Mitja Reven
Foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | AC Mobil d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 25.503 € |
Cena testnega modela: | 27.003 € |
Moč: | 103kW (140 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,1 s |
Največja hitrost: | 207 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,4l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.798 cm? – največja moč 103 kW (140 KM) pri 6.300/min – največji navor 174 Nm pri 4.300/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik – gume 215/45 R 17 W (Continental PremiumContact). |
Zmogljivost: | največja hitrost 207 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,1 s – poraba goriva (ECE) 8,4/5,2/6,4 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 1.310 kg – dovoljena skupna masa 1.750 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.250 mm – širina 1.760 mm – višina 1.460 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 50 l |
Prtljažnik: | 415-485 l |
T=23 °C / p= 990 mbar / rel. vl.: 41 % /Stanje števca: 15.415 km | |
Pospešek 0-100km: | 13,4s |
---|---|
402m z mesta: | 18,7s ( 124km/h) |
1000m z mesta: | 33,4s ( 159km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 12,5/16,0s |
Prožnost 80-120km/h: | 15,3/20,1s |
Največja hitrost: | 207km/h (VI.) |
poraba na testu: | 11,2 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,2m |
AM meja: | 41m |
-
Civic z i-shiftom je namenjen drugačni vrsti kupcem kot Civic z ročnim menjalnikom. I-shift je za tiste, ki ne morejo brez Civica, a rade volje zmorejo brez pretikanja. Ali pa bi radi pretikali kot pri formuli, z ušesi, kar pa ne zagotavlja užitkov, ki jih Civic sicer zmore. Škoda.