Honda Civic 2.2 i-CTDi Sport

20. 7. 2006 | Aljoša Mrak
Deli

Tale Honda Civic je idealen avtomobil za preganjalce vesoljskih bitij, ki smo jih gledali v filmu Možje v črnem. Oblikovno sodoben, tehnično napreden, precej nenavaden in - skoraj najpomembnejše - odet v črno. Vključno s platišči!

Kombinacija črne karoserije, črnih 18-palčnih platišč in Bridgestonovih gum velikosti 225/40 R18 88Y je strupena, da bolj ne bi mogla biti. Kot bi se že v tovarni igrali s tuningom, predelavami, ki že tako športen avtomobil - kar novi Civic vsekakor je - naredijo še atraktivnejši. Torej le za tiste, ki hočejo več. In so seveda to pripravljeni tudi plačati.

Že od prvega trenutka se nam je zdelo, da je novi Civic idealen avtomobil za posebneže, ki radi priplavajo iz sivega povprečja in to tudi radi vsem pokažejo.

Zato me tudi ne čudi, da sem bil v tem avtomobilu ’na ti’ z vsemi mulci, ki imajo predelane avtomobile ali pa so zgolj ljubitelji avtomobilske pločevine. In tako ni bilo redko, ko so nas mladi poslušalci glasne glasbe v avtomobilu še dolgo gledali, kako se oddaljujemo iz križišča. Če hočete biti opazni, vidni in tudi odkrito občudovani, si morate kupiti prav takega Civica. Brez dvoma popoln strel v črno!

Če ne štejemo opreme, s katero je bil testni Civic naložen do strehe, recimo štiri varnostne blazine, dve varnostni zavesi, samodejna klimatska naprava, radio s CD-predvajalnikom, potovalni računalnik, usnjen volanski obroč z gumbi za ukazovanje radiu, tempomat, potovalni računalnik, električno pomične šipe, tipala za dež, izklopljiv TCS, sistem ABS in ksenonski žarometi, ki so odlično zaokrožili strupeno zunanjost, je bila glavna novost tega avtomobila sodoben 2, 2-litrski turbodizelski štirivaljnik.

Imate prav, da smo motor že testirali (recimo v primerjalnem testu limuzin v Accordu), vendar pa je zanimiv prav zaradi konjušnice in količine navora. Dokler namreč ne bodo predstavili Civica Type R, kot slišimo, pa tudi dirkaškega Typa RR, je namreč prav turbodizelski i-CTDi najposkočnejši agregat v ponudbi. Sto trije kilovati (ali 140 KM) in 340 Nm največjega navora so pač številke, ki pristajajo tudi takemu športniku, kot Civic hoče biti. Oziroma je!

V (ali ob) aluminijastem ohišju se namreč skrivajo sistem skupnega voda druge generacije, turbopuhalo s spremenljivim kotom lopatja in hladilnik polnilnega zraka, seveda pa je vse skupaj nadgrajeno z dvema odmičnima gredema in s štirimi ventili nad vsakim valjem. Za prepih so torej pri Hondi poskrbeli tudi pri motorju, ki mu diši plinsko olje, zato je odveč bojazen, da bi vas razočaral.

Končna hitrost 205 kilometrov na uro in pospešek od 0 do 100 kilometrov na uro v samo 9, 1 sekunde navdušujeta tudi zahtevnejše voznike, zaradi veliko navora pa lahko tudi malce zanemarjate sicer odličen šeststopenjski ročni menjalnik. A če ste pravi ljubitelj Hond, boste znali izkoristiti vsak atom moči tega avtomobila, se igrati s priročno ročico menjalnika ter polno zaposliti športno podvozje in zanesljive zavore. Če si upate, vam lahko novi Civic pričara veliko športnih užitkov!

Športni sedeži, sedenje tik nad asfaltom, skoraj vesoljsko digitalno okolje na instrumentni plošči in volanski obroč, ki z ’vdrto’ varnostno blazino (oziroma izbočenim obročem) posnema dirkaške volane, so pravi balzam za ljubitelje športnih avtomobilov, odlična vodljivost in zanesljiva tehnika pa le zagotovilo, da vas novi Civic ne bo (skoraj) nikoli razočaral.

Če bi strnili negativne vtise, bi dejali, da smo bili malce žalostni le zaradi zagona, ki zahteva ključ v zagonski ključavnici (na desni strani volanskega obroča) in pritisk na gumb (na levi strani), kar postane sčasoma moteče, zaradi preglednosti za avtomobil, saj ima odtajanje le zgornji del zadnje šipe (ki je od spodnjega ločen s spojlerjem), in porabe goriva, ki jo zagreti voznik dvigne tudi do dobrih 12 litrov.

V takem črnem Civicu bi Will Smith in Tommy Lee Jones zlahka premagovala nezemeljska bitja, ki ogrožajo svet. Glede na razmeroma velik prostor na zadnjih sedežih in v prtljažniku (za tako obliko) bi se morda z vesoljci celo skupaj vozila?

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 23.326,66 €
Cena testnega modela: 25.684,36 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,4 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 2204 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 4000/min - največji navor 340 Nm pri 2000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 225/40 R 18 Y (Bridgestone Potenza RE050A).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,4 s - poraba goriva (ECE) 6,6/4,3/5,1 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1450 kg - dovoljena skupna masa 1900 kg.
Zunanje mere: dolžina 4250 mm - širina 1760 mm - višina 1460 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: prtljažnik 415 l
Naše meritve
T=12 °C / p= 1021 mbar / rel. vl.: 66 % /Stanje km števca: 5760 km
Pospešek 0-100km: 9,1s
402m z mesta: 16,5s ( 137km/h)
1000m z mesta: 30,2s ( 172km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,4/11,4s
Prožnost 80-120km/h: 9,0/11,8s
Največja hitrost: 205km/h (VI.)
poraba na testu: 8,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Čeprav se v tem Civicu skriva turbodizel, vas s športnostjo ne bo razočaral. Pravzaprav je prava izbira do predstavitve različic z R-om!

Hvalimo in grajamo
lega na cesti
motor
volanski obroč
šeststopenjski menjalnik
prostornost na zadnjih sedežih
poraba ob 'tiščanju'
zagon avtomobila v dveh delih
preglednost za avtomobil