Honda Civic Type-S Plus 1.8 i-VTEC

10. 5. 2007
Deli

Stopnjevanje pri Civicu teče precej predvidljivo: najprej je prišel petvratni model, za njim dizel, nato trivratni Civic in na koncu še smetana, ki so jo ‘hondaši’ pravzaprav ves čas čakali - Type-S in Type-R.

Opa, Type-S? Kaj pa je zdaj to? Obstajajo oboževalci, ki o tem modelu že vse vedo. Za vse druge pa tole: če je Type-R prevelik zalogaj (zmogljivostno in/ali stroškovno), potem je tu še Type-S. S za sport in R za racing, kot pravijo pri Hondi, in približno tako moramo tudi gledati na ta dva modela. Dejstvo je namreč, da je vse, kar ponuja Type-S, v bistvu precej bližje ‘običajnim’ Civicom kot Civicu z oznako Type-R. Povsem enako pa vseeno ni.

Za osnovo so pri Hondi vzeli trivratni model, nanj nataknili 17-palčna platišča z gumami Michelin Pilot Sport 225/45, ga oblekli v spojlerje in ga na cesto poslali v skoraj tako agresivni podobi, kot jo kaže Type-R. Glede na to, da je agresiven že najbolj običajni Civic, o uspešnosti projekta torej ne smemo dvomiti. Mladim je Type-S všeč, in ker je oblikovno hudo napreden, smo lahko prepričani, da jim bo tudi v prihodnje. Obstaja le ena težava: denar. V Sloveniji mladih, ki bi z računa zlahka potegnili 22.250 evrov, ni prav veliko, zato bo v večini primerov Civic Type-S namesto v garažah (o)stal predvsem v glavah.

V življenju je pač tako: dobre stvari niso poceni in Civic je dober avto. Če ste ljubitelj agresivnih oblik, vas je že zdavnaj pritegnil. Napredna tehnologija in zmogljiva mehanika pri Hondah tako ali tako nikoli nista bili vprašljivi. Najbolj osupljiva pri Civicu pa je še vedno prostornost, ki jo ta ponuja potnikom. In to velja tudi za trivratno različico.

Štirje odrasli potniki v tem avtu res ne bi smeli imeti težav. Zaradi oblike zadka in spojlerja na prtljažnih vratih je vidljivost nazaj sicer omejena, toda to je tudi vse, kar mu lahko zamerimo. Prtljažnik je spodobno velik, sistem zlaganja zadnje klopi velja za enega najbolj dovršenih med kombilimuzinami (zadostuje že en poteg roke), za počutje za volanskim obročem pa lahko rečemo, da je nekaj deset let pred preostalimi.

Vesoljska modrina, s katero so osvet­ljeni merilniki, postavljeni v dveh nivojih, kup stikal in gumbov, ki jih najdemo okoli njih, skoraj idealno nameščen (izdatno nastavljiv) volanski obroč, prestavna ročica, ki je ves čas v bližini desnega zapestja, in za piko na i še pedala in opora za levo nogo iz luknjane pločevine. Za doplačilo 2.250 evrov paket Plus Type-S obogati še za alarm, tempomat, stekleno streho, dvopodročno klimatsko napravo in satelitsko navigacijo. Dodatkov, ki bi si jih še želeli, pa jih tu ne boste zasledili, na koncu ostane resnično zelo malo.

Da je življenje v Civicih še bolj športno, poskrbi rdeč gum za zagon motorja. In takšen je tudi njegov značaj, na dotik se odzove v vseh okoliščinah, tudi če je menjalnik v prestavi in stopalka sklopke popuščena. Kaj se bo oglasilo izpod motornega pokrova, je odvisno predvsem od vas, 2, 2-litrski dizel ali 1, 8-litrski bencinar. V obeh primerih je zaloga moči enaka. Ampak v športnem Civicu se vseeno bolj logična zdi izbira bencinskega motorja. Tehnologija i-VTEC skrbi, da je spodaj dovolj navora (s tistim pri dizlu ga vseeno ne primerjajte! ) in zgoraj veliko moči in veselja do vrtenja.

Tudi tu velja opozorilo, da podatkov o moči ne primerjate s tistimi pri Type-R, jih pa lahko z običajnimi 2, 0-litrskimi bencinskimi motorji, in ugotovili boste, da so povsem primerljivi. Menjalnik je natančen, hiter in z dovolj kratkimi gibi, motor se s svojim pravim zvokom oglasi šele od številke 5000 vrtljajev naprej, približno od tod dalje in predvsem na primerno zaviti cesti pa boste tudi v resnici ugotovili razliko med ‘običajnim’ Civicom in Civicom Type-S.

Volanski mehanizem je z 2, 25 zavrtljaja od ene do druge skrajne točke bolj neposreden, zadnji kolotek je razširjen za 20 milimetrov, trše vzmetenje in vrhunske zavore pa so tiste, ki poskrbijo za prave športne užitke. Pa čeprav pospešek z mesta do 100 km/h, ki smo ga zmerili, kaže za okrogle pol sekunde slabši rezultat od tovarniško obljubljenega.

Matevž Korošec, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 24.500 €
Cena testnega modela: 24.500 €
Moč: 103kW (140 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,9 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,4l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni - bencinski - gibna prostornina 1.798 cm3 - največja moč 103 kW (140 KM) pri 6.300/min - največji navor 174 Nm pri 4.300/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 6-stopenjski ročni menjalnik - gume 225/45 R 17 Y (Michelin Pilot Sport).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,9 s - poraba goriva (ECE) 8,2/5,4/6,4 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.280kg - dovoljena skupna masa 1.900 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.276 mm - širina 1.780 mm - višina 1.460 mm - posoda za gorivo 50 l.
Prtljažnik: 485 l
Naše meritve
T=17 °C / p= 1110 mbar / rel. vl.: 50 % /Stanje km števca: 1.428 km
Pospešek 0-100km: 10,1s
402m z mesta: 17,2s ( 134km/h)
1000m z mesta: 31,1s ( 170km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,8/14,1s
Prožnost 80-120km/h: 15,5/20,8s
Največja hitrost: 205km/h (VI.)
poraba na testu: 10,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 36,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Type-S je na svet prišel predvsem zato, da zmanjša vrzel, ki vlada med najmočnejšim ‘serijskim’ Civicom in Civicom Type-R. Res je, da v moči motorja še vedno ostaja razlika, velika 60 ‘konjskih’ moči, toda po drugi strani je Type-S dovolj športen (kozmetika, kolesa, volan, vzme­tenje), da upravičuje poslanstvo, ki ga opravlja, in oznako, ki so mu jo nadeli.

Hvalimo in grajamo
zunanji videz
avantgardno notranjost
prostornost
sistem zlaganja klopi
opremo
vodljivost
lego na cesti
nabiranje prahu na armaturni plošči (pogosto čiščenje)
vidljivost nazaj
gumb za zagon (se odziva tudi ob sproščeni sklopki)