Dovolj sprememb?

4. 4. 2019 | Tomaž Porekar
Deli

Hondo štejemo med utemeljitelje sodobnih križancev, za kar je bil zaslužen njihov prvi CR-V. A to je bilo že pred 23 leti. Kakšna je torej peta generacija?

Pri Hondi pravijo, da niso hoteli preveč spreminjati asa, s katerim so zadnjih nekaj let osvajali sicer ne tako znano prvenstvo – CR-V je bil najbolje prodajan srednji SUV v svetovnem merilu. Za takšen uspeh se morajo zahvaliti predvsem upoštevanju želja ameriških kupcev, saj je CR-V na vrhu tudi v svojem segmentu prodaje v ZDA. Razumljivo, zakaj: že tretji in četrti rod sta uveljavila njegovo družinsko naravnanost. Bil je res prostoren in pravzaprav še vedno precej razumljivih mer, ne ravno majhen, a (predvsem po ameriškem razumevanju) prav tako ne velik.

Tudi sedanji rod je ohranil podobne pridevke, ki so naravnani predvsem na ohranjanje vodilnega mesta pri ameriških kupcih. Zdaj je sicer malo zrasel in je dolg 4,6 metra, torej sedem centimetrov daljši kot prej, kar precej tudi širši (10 centimetrov, torej zdaj širok kar 1,855 metra) in celo za 1,4 centimetra višji kot predhodnik. Ima tudi 3 centimetre daljšo medosno razdaljo. Večanje mer je bilo namenjeno predvsem povečanju kabine, ta je zdaj tako velika, da je mogoče dodati še tretjo vrsto sedežev. No, naš testni CR-V je bil le petsedežni in tako ima zdaj njegov uporabnik na voljo res veliko prostora tako za potnike na zadnjih sedežih kot tudi za večjo količino prtljage.

Novi CR-V je ravno zaradi povečane prostornosti zdaj še bolj usmerjen h kupcem, ki iščejo poudarjene pridevke, kot so uporabnost, prostornost, funkcionalnost, družinskost. Karoserija je doživela toliko sprememb, da jo lahko imamo za povsem novo, tudi zaradi številnih delov, ki so zdaj iz močnejšega jekla, kljub temu pa na tehtnico zdaj že osnovna različica prispeva za cent večjo maso. CR-V je seveda doživel nekaj posegov na zunanjosti, a se zdi, da si glede tega pri Hondi niso želeli naprtiti preveč dela. Razlike v podrobnostih so sicer kar velike, a celoten obris avtomobila je vsekakor ostal povsem značilen prav za ta model. Nekaj več sprememb najdete na zadku. Seveda najdemo v podrobnostih kar nekaj omembe vrednih novosti, najpomembnejše pa se skrivajo pod 'skorjo'. To na primer velja za žaromete, ki so že v izvedbi svetlečih diod (LED), tako kot tudi druga svetila (kar CR-V ponuja že pri osnovni opremski različici Comfort!).

Sedenje je seveda na primerno visoki ravni, a omeniti je treba, da so tudi sedeži zelo udobni, čeprav pri Hondi poudarjajo, da je CR-V že napol v premijskem razredu, pa tega v notranjosti res ni mogoče zaslediti. Tudi pri tem opazimo predvsem to, da so se trudili za res dobro uporabnost. Upravljanje je zato že kar na ravni tekmecev, informacij nam ni več treba iskati na različnih mestih in z različnimi načini kot v prejšnjem rodu. Zdaj je tudi upravljanje prek precej velikega sredinskega zaslona že povsem uporabno, oprema Elegance vsebuje že pripravo za povezavo pametnih telefonov prek povezav CarPlay ali Android Auto. No, nekaterih nenavadnih zadev pa kljub temu še niso opustili.

Še vedno mora uporabnik z info zaslonom 'sodelovati', saj se ta samodejno zatemni, če ne potrdimo njegove uporabe takoj za tem, ko avtomobil zaženemo. Tistim, ki bodo pri prvih poskusih zagona avtomobila obupali, pa nekaj spodbude: zgodi se tudi najboljšim! Ja, CR-V z ročnim menjalnikom boste lahko zagnali le, če bo izpolnjenih več pogojev sodelovanja voznika. Ključ mora seveda biti v ključavnici, pritisniti morate na sklopko in zavoro (nožno), a dodatno je pred zagonom treba odpustiti električno (ročno) zavoro, tega opravila pa se morate lotiti skrbno, ker je ta 'operacija' lahko zelo zahtevna. Zdi se, kot da Japonci še vedno ne vedo, da je treba ob vseh sicer razumljivih varnostnih ukrepih malo misliti na potrpljenje uporabnikov, saj ni razloga, zakaj dvojna mera previdnosti z uporabo zavor.

Honda je CR-V namenila kar veliko elektronskih pomočnikov že v osnovni različici. Oprema z oznako Honda Sensing obsega pomoč pri ublažitvi naleta, zapuščanju in sledenju voznega pasu, aktivni tempomat z dodatkom inteligentne omejitve hitrosti ter prepoznavo prometnih znakov. Za preglednejše parkiranje so v pomoč vzvratna kamera ter parkirna tipala. Oprema z dodatkom + Navi je sicer dobrodošla, a Garminov navigacijski sistem ne bo toliko zadovoljil kot to lahko Googlov, če infozabavni sistem povežemo prek pametnega telefona, predvsem zaradi neposrednega stika s podatki o prometu.

CR-V petega rodu bo zagotovil tiste, ki so že do zdaj zaupali Hondi in si bodo z menjavo rodu pridobili veliko sodobnejših dodatkov ter povečan prostor za potnike in prtljago. Malce manj pa tiste, ki iščejo še ščepec zabave ali bolj poudarjen videz. 1,5-litrski turbobencinski motor iz Honde Civic pa razočara, za resne kupce imam nasvet: počakajte na priključni hibrid, dizla namreč pri tej Hondi ne bo več.

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena testnega modela: 29.900 €
Cena osnovnega modela s popusti: 27.900 €
Cena testnega modela s popusti: 29.900 €
Moč: 127kW (173 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,2 s
Največja hitrost: 211 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,5l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 km splošne garancije, 12 let na prerjavenje, 10 let na korozijo podvozja, 5 let na izpušni sistem.
Servisni pregled na 20.000 km / eno leto
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 1.279 €
Gorivo: 7.845 €
Gume (1) 1.131 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 7.276 €
Obvezno zavarovanje: 3.480 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 6.990 €
Skupaj 28.001 € (strošek na km: 0,28 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – nameščen spredaj prečno – vrtina in gib 73,0 × 89,4 mm – gibna prostornina 1.497 cm3 – kompresija 10,3 : 1 – največja moč 127 kW (173 KM) pri 5.600/ min – srednja hitrost bata pri največji moči 13,6 m/s – specifična moč 84,8 kW/l (115,4 KM/l) – največji navor 220 Nm pri 1.900–5.000/min – 2 odmični gredi v glavi (veriga) – po 4 ventili na valj – nepodredni vbrizg goriva.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – prestavna razmerja I. 3,642; II. 2,080; III. 1,361; IV. 1,023; V. 0,829; VI. 0,686 – diferencial 4,705 – platišča 8,0 J × 18 – gume 235/60 R 18 H, kotalni obseg 2,23 m.
Voz in obese: križanec – 5 vrat, 5 sedežev – samonosna karoserija – spredaj posamične obese, vijačne vzmeti, trikraka prečna vodila, stabilizator – zadaj večvodilna prema, vijačne vzmeti, stabilizator – zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, ABS, električna ročna zavora na zadnji kolesi (stikalo med sedežema) – volan z zobato letvijo, električni servo, 2,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1.501 kg – dovoljena skupna masa 2.150 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro: 2.000 kg, brez zavore: 600 kg – dovoljena obremenitev strehe: 75 kg. Zmogljivosti: največja hitrost 211 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – povprečna poraba goriva (ECE) 6,3 l/100 km, izpust CO2 143 g/km.
Zunanje mere: dolžina 4.600 mm – širina 1.854 mm, z ogledali 2.110 mm – višina 1.679 mm – medosna razdalja 2.662 mm – kolotek spredaj 1.600 mm – zadaj 1.618 mm – rajdni krog 11,9 m.
Notranje mere: vzdolžnica spredaj 860–1.080 mm, zadaj 750–980 mm – širina spredaj 1.510 mm, zadaj 1.490 mm – višina nad glavo spredaj 940–1.020 mm, zadaj 960 mm – dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnji sedež 500 mm – prtljažnik 561–1.756 l – premer volanskega obroča 370 mm – posoda za gorivo 57 l.
Naše meritve
Okoliščine meritev: T = 7 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 77 % / Gume: Continental Winter Contact 235/60 R 18 H / stanje kilometrskega števca: 8.300 km
Pospešek 0-100km: 10,2s
402m z mesta: 17,2s
Prožnost 50-90km/h: 8,4/12,9s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,7/14,7s (V./VI.)
Največja hitrost: 211km/h
Poraba goriva na normnem krogu: 6,5 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 70.1m
Zavorna pot pri 100km/h: 41.2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 59dB
Trušč pri 130km/h v 6. prestavi 62dB
Ocena skupaj (422/600)
  • Novi CR-V se zdi s to motorizacijo malce podhranjen, sploh glede na to, da nudi več prostora in boljšo uporabnost kot prejšnji rod. Resni kupci bodo morali počakati na hibridno različico.

  • Kabina in prtljažnik (74/110)

    Vsekakor eden od prostornejših mestnih terencev. Oblikovno povsem v slogu zadnjih dveh generacij, tako da ima težave z razpoznavnostjo.

  • Udobje (87 /115)

    Povsem primerno udobje na večini cestnih površin, nekaj malega težav pri kratkih hitrostnih ovirah. Glasen motor v visokih vrtljajih.

  • Pogonski sklop (49 /80)

    Za malenkost premalo prepriča, najbrž tudi zaradi mase avtomobila.

  • Vozne lastnosti (75 /100)

    Solidne zgolj, če se vozniku ne mudi

  • Varnost (90/115)

    Elektronski pripomočki so na voljo že pri osnovni različici

  • Ekonomičnost in okolje (47 /80)

    Tudi poraba odvisna od tega, kako se mudi vozniku, Honda obljublja dobro gospodarnost, a CR-V s tem motorjem je ne zagotavlja.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5

  • Ko bo v CR-V zmogljivejši pogon, se bo lahko bolje spoprijel s tekmeci in zahtevnejšim prometom.

Hvalimo in grajamo
prilagodljivost in prostornost
precej popravljen način uporabljanja infozabavnega sistema – v primerjavi s predhodnikom
svetlobna oprema z LED-tehnologijo
motor, ki mu glede na težo manjka moči
poraba goriva – povezana z zmogljivostjo motorja in težo karoserije
motor lahko zaženemo zgolj s spuščeno električno 'ročno' zavoro