Honda FR-V 1.7 Comfort

20. 1. 2005 | Aljoša Mrak
Deli

Tisto, kar je za Ljubljančane Rakitna, imajo Mariborčani ob Dravi (legendarni Lent) in Primorci na obali. To je mesto, kjer z družino pozabiš na vsakodnevne tegobe in se nadihaš svežega zraka.

Toda če bi rad tja dostavil več generacij, poleg žene recimo svoja dva otročička in babico ter dedka, postane prevoz prava nočna mora. Razen če si omislite šestsedežnika!

Če želite šestsedežnika, potem je izbire že kar veliko. Na seznam limuzinskih kombijev, ki imajo tri krat dva sedeža, namreč lahko vpišemo tako Renaulta Grand Scenica, Oplovo Zafiro, Mazdo MPV, VW Tourana kot Forda C-Maxa. In še bi se jih dalo naštevati. A če želite šestsedežnika, ki ponuja tri sedeže v dveh vrstah, potem se izbira skrči le na dva avtomobila: na že dolgo znano Fiatovo Multiplo (test prenovljenega avtomobila si lahko preberete nekaj strani naprej) in novo Hondo FR-V.

Honda torej vstopa v svet limuzinskih kombijev s svežim izdelkom, ki pa je v uredništvu takoj sprožil srdito debato. Ne zgodi se nam namreč pogosto, da se - podobno kot to delajo laiki - začnemo prepričevati, kateremu avtomobilu je podoben. Nekateri smo trdili, da smo Hondo FR-V pri bežnem srečanju na cesti že zamenjali s kakšnim Mercedesom, spet drugi so v njej videli BMW-jeve poteze.

Če Hondinega novinca pogledate s strani proti prednjim žarometom, boste ugotovili, da je za las podobna seriji 1 z vetrnico na nosu. Seveda takšna natolcevanja ponavadi ne vodijo nikamor, a ker se le redko zgodi, da v uredništvu obliko nekega avtomobila pripisujemo drugi znamki, smo premišljevali, ali je to za Hondo dobro? So pri oblikovanju preveč kukali proti tekmecem ali pa s primerjavo z BMW-jem in Mercedesom dejansko le pridobi? Le čas bo pokazal . .

A toliko smeha, kot smo si ga privoščili pri vožnji s FR-V-jem, že dolgo nismo doživeli. Seveda, kateri avtomobil vzeti, ko smo morali nekaj avtomobilov razvoziti do zastopnikov? FR-V! In ko sem pobiral fante po Ljubljani, so vsi hoteli preizkusiti sredinski sedež v prvi vrsti. Če je omenjeni sedež poravnan s sosednjima, potem je namenjen le prevozu otroka (zato tudi ni čudno, da so sidrišča Isofix namenili za kar 3 sedeže, sredinskega v prvi vrsti in dva zadnja! ), a če povsem izkoristimo kar 270-milimetrski vzdolžni pomik (ostala dva omogočata le 230 mm! ), potem verjemite, da je tudi na 194-centimetrski Saša kar udobno sedel med mano in Luckyjem.

Smejali smo se dejstvu, da sem lahko uporabil Sašino koleno za udobno naslonjalo za komolce, in si zamišljali, kako bi bilo, če bi za sopotnico vzeli kakšno luštno dolgonogo deklino . . Prijetno, kaj pravite? A srednji sedež omogoča veliko več! Lahko mu preklopite sedalni del in dobite večjo odlagalno površino ali pa lahko povsem podrete naslon in dobite mizico z udobnim naslonjalom za komolec. Podobno velja za srednji sedež druge vrste.

Podobno kot prvi se lahko dodatno vzdolžno pomakne proti prtljažniku za 170 mm in tako dobite dvojno V-postavitev sedežev. Uporabno, ni kaj, le da takrat prtljažnika ni več 439 litrov, pač pa za polovico sedeža manj. Res pa je, da FR-V omogoča potopitev sedežev v zadnji vrsti v dno avtomobila, kar pomeni, da z enostavnim in prav nič težkim manevrom pridete do povsem ravnega dodatnega prostora v prtljažniku.

V notranjosti kraljuje armaturna plošča, ki je oblikovni kompromis in se bo prodajala tako v Evropi kot Ameriki, najzanimivejša rešitev pa je namestitev prestavne ročice in ročice ročne zavore. Če bomo dejali, da je pri prestavni ročici videti, kot da je voznik pojedel preveč špinače in z močno desnico zvil menjalniško ročico, pa nas je tehnična rešitev ročne zavore spomnila na dobre stare čase, ko smo se naokrog še preganjali v katrcah. A nostalgijo smo priklicali le zaradi namestitve, nikakor zaradi nerodnosti, saj so vsi upravljavski sklopi Hondino korektni.

Vožnja je namreč zelo neutrudljiva, saj menjalnik drsi iz prestave v prestavo kot po maslu, pa tudi volanski mehanizem (za katerega pri Hondi trdijo, da je z obračalnim krogom 10, 5 metra eden skromnejših in zato tudi športnejših) bodo vzljubile tako moške kot ženske roke. In čeprav pri Hondi poudarjajo, da je FR-V eden najšportnejših limuzinskih kombijev, saj naj bi zaradi nizke namestitve karoserije (kar se pozna predvsem pri netežavnem vstopu in izstopu, primernem za starejše ljudi! ), neposrednejšega volanskega mehanizma in nasploh motorne mehanike ponujal užitek predvsem dinamičnejšim očetom, jim to ne verjemite.

FR-V ima s športnostjo toliko zveze kot moja domača ribica v akvariju z morskim psom. Razlogov za tako ugotovitev je več, začne pa se pri motorju. Štirivaljnik z 1, 7-litrsko prostornino omogoča normalno premikanje po zemeljski obli in prav nič dinamike, zato je treba za poskočnega 2, 2-litrskega turbodizla (340 Nm pri 2000 vrt/min v primerjavi s 154 Nm pri 4800 vrt/min, kolikor ponuja 1, 7-litrski motor) počakati do predvidoma junija. Menjalniški zobniki so malce boljšim pospeškom v prid izračunani krajše, a s tem povlečejo s seboj veliko zamero: hrupnost na avtocesti.

Če se po avtocesti vozite 130 km/h v peti prestavi, se bo motor že vrtel s 4100 vrtljaji, povzročil več hrupa v potniški kabini in s tem manjše (slišno) udobje. Pri Hondi sicer imajo rešitev, to je šeststopenjski menjalnik, ki je namenjen tako bencinski 2, 0-litrski kot turbodizelski 2, 2-litrski različici, a za najšibkejšo naj bi bilo dovolj pet prestav. Napaka, pravimo pri Avto magazinu in si želimo šesto prestavo tudi pri 125 KM . .

In čeprav sloni FR-V na podvozju modela CR-V, le da ima limuzinski kombi daljšo medosno razdaljo, pričakujejo pri Hondi 4 zvezdice na testu Euro NCAP. Varnost je pomembna, pravijo, zato so v FR-V-ju namestili kar šest serijskih varnostnih blazin, s tem, da se desna čelna blazina napihne na 133 litrov in varuje oba desna potnika hkrati!

Družinska idila se namreč ne začne v krajih, omenjenih v uvodu, pač pa veliko prej, vsekakor pa že v avtomobilu. Če smo namreč mrki in slabo razpoloženi na poti do želenega cilja, kakršnakoli idila odpade, kajne?

Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 20.405,61 €
Cena testnega modela: 20.802,04 €
Moč: 92kW (125 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,6 s
Največja hitrost: 178 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 11,2l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 6 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije za lak.
Menjava olja vsakih 20.000 km
Servisni pregled na 20.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 361,58 €
Gorivo: 9.193,12 €
Gume (1) 2.670,67 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 14.313,14 €
Obvezno zavarovanje: 3.174,76 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 3.668,00 €
Skupaj 33.979,26 € (strošek na km: 0,34 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 75,0 × 94,4 mm - gibna prostornina 1668 cm3 - kompresija 9,9 : 1 - največja moč 92 kW (125 KM) pri 6300/min - srednja hitrost bata pri največji moči 19,8 m/s - specifična moč 55,2 kW/l (75,0 KM/l) - največji navor 154 Nm pri 4800/min - 1 odmična gred v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - večtočkovni vbrizg.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,500; II. 1,760; III. 1,193; IV. 0,942; V. 0,787; vzvratna 3,461 - diferencial 4,933 - platišča 6J × 15 - gume 205/55 R 16 H, kotalni obseg 1,91 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 29,5 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h - pospešek 0-100 km/h 12,3 s - poraba goriva (ECE) 9,8/6,8/7,9 l/100 km
Voz in obese: limuzinski kombi - 5 vrat, 6 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, po dve trikotni prečni vodili, vijačni vzmeti, teleskopska blažilnika, stabilizator - zavori spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica pod prestavno ročico) - volan z zobato letvijo, servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1397 kg - dovoljena skupna masa 1890 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1500 kg, brez zavore 500 kg - dovoljena obremenitev strehe 80 kg.
Zunanje mere: širina vozila 1810 mm - kolotek spredaj 1550 mm - zadaj 1560 mm - rajdni krog 10,4 m.
Notranje mere: širina spredaj 1560 mm, zadaj 1530 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 470 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 58 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); 1 × kovček (85,5 l)
Naše meritve
T=5 °C / p= 1009 mbar / rel. vl.: 53 % / Gume: Continental ContiWinterContact TS810 M+S) / Stanje km števca: 5045 km
Pospešek 0-100km: 11,6s
402m z mesta: 18,3s ( 126km/h)
1000m z mesta: 33,4s ( 156km/h)
Prožnost 50-90km/h: 13,4s
Prožnost 80-120km/h: 19,9s
Največja hitrost: 178km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,3l/100km
Najvišja poraba: 12,4l/100km
poraba na testu: 11,2 l/100km
Zavorna pot pri 130km/h: 78,2m
Zavorna pot pri 100km/h: 48,5m
AM meja: 42m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 64dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 72dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 69dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (304/420)
  • Saj ne, da ne bi uživali v tem avtomobilu, ampak vseeno ne pričakujte preveč Hondine športnosti (za to si raje nabavite Hondo Accord Tourer) niti prevelikega udobja (za boljše počutje počakajte na turbodizla). Ne glede na to je na cesti posebnež!

  • Zunanjost (13/15)

    Ni kaj, všečen avtomobil, čeprav smo kar tekmovali v nagibanju, od katerega je podedoval osnovne obrise.

  • Notranjost (104/140)

    Prostoren, kakovostno izdelan, dobro opremljen, čeprav je bilo nekaj zamer pri ergonomiji in slabem sušenjem orosenih šip.

  • Motor, menjalnik (28 /40)

    Motorček je zanesljiv, čeprav ne najbolj primeren za ta avtomobil. Menjalniku manjka šesta prestava ali ’daljša’ peta.

  • Vozne lastnosti (82 /95)

    Čeprav je limuzinski kombi za prevoz 6 oseb, je genetsko vseeno Honda. Torej športnejši od tekmecev!

  • Zmogljivost (19/35)

    Počakajte na turbodizla, če si ga le lahko privoščite!

  • Varnost (25/45)

    Bogata oprema (šest varnostnih blazin, ABS, itd.), pogrešali smo le sistem proti zdrsavanju pogonskih koles.

  • Gospodarnost

    Poraba goriva je pričakovano malce večja (večja masa avtomobila, manjša prostornina motorja), pa še pri prodaji rabljenega ne boste izgubili toliko kot pri tekmecih.

AM ocena: 4/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
6 sedežev, prilagodljivost srednjih dveh
kakovost izdelave
bogata oprema
enostaven vstop in izstop
položaj za volanom (prekratki sedalni del sedeža)
ročica ročne zavore
namestitev stikal električno pomičnih šip na armaturno ploščo
glasnost pri 130 km/h
poraba goriva