Hyundai Accent 1.5 CRDi VGT GL/TOP-K

7. 12. 2006
Deli

Ime ostaja, nov je ’le’ model. V avtomobilski industriji to ni nič neobičajnega. Ime Golf je na trgu že 32 let. Še dlje vztraja Hondin Civic. Prvi avtomobil s tem imenom se je pojavil leta 1972. Subaru je Legacyja predstavil leta1989, Renault Clia leto dni kasneje, 1994. pa je v salone zapeljal tudi prvi Accent.

Accent torej na trgu vztraja 12 let. Ampak bolj kot to je zanimiv podatek, ki pove, koliko generacij Accentov je do danes zapeljalo na ceste. Tisti, ki poznate življenjski cikel evropskih modelov – v povprečju je dolg sedem let – boste logično sklepali in rekli dve. Ker se azijski modeli starajo hitreje, mu bodo nekateri prišteli še eno in rekli tri.

In kakšna je resnica? Ena! Ja, prav ste prebrali. Ena sama generacija. Vse spremembe, ki smo jih do sedaj videvali na Accentih, so bili le ’ristajlingi’. In to velja tudi za tista dva iz leta 1999 in 2003, ki sta poskrbela za novo obliko vseh modelov v ponudbi. Ne pa za zadnjega. Novi Accent je povsem nov. Pa čeprav mu po tem, kar ste prebrali v prejšnjem odstavku, tega verjetno ne bi upali pripisali. Oblika je res nova, toda z novimi oblikami sta na ceste zapeljala tudi prejšnji in model pred njim, pa se je izkazalo, da sta bila le prenovljena. Kako torej verjeti, da gre za nov avto? Ena možnost je, da se poglobimo v tehnične podatke. Ti kažejo, da je novi Accent daljši (za 6, 5 centimetra), širši (za 1, 5 centimetra) in višji (za 8, 0 centimetra).

Prav, ampak to še ni dovolj. Da gre za nov model, navadno razkriva medosna razdalja. In koliko meri ta? Točno dva metra in pol, kar pomeni šest centimetrov več kot prej. Torej je Accent res nov. Najbolj razveseljivo pri tem pa je, da s centimetri ni zrasel spredaj ali zadaj, ampak med osema, kar jasno namiguje na prostornejši potniški prostor. V prid potniškemu udobju govori še en podatek. Vrnimo se k meram. Tistega o širini spreglejmo – 1, 5-centimetrski prirastek v širino ne more pretirano pripomoči k boljšemu počutju potnikov – je pa toliko spodbudnejši podatek o višini. Novi Accent meri v višino skoraj meter in pol in to boste, če ne prej, opazili med udobnim vstopanjem in izstopanjem iz vozila – kar bodo še posebej cenili starejši – pa tudi ko boste sedeli v notranjosti. Prostora za glave ne zmanjka. Celo na zadnji klopi ga je dovolj. Če bo odraslima dvema zadaj – tretji bo zaradi izbočenega srednjega dela naslonjala sedel precej slabše – zmanjkalo prostora, bo to v predelu nog. Novi Accent s svojimi dobrimi štirimi metri in četrt je torej ugodna rešitev predvsem za mlado družino z dvema otrokoma. Še boljša pa za upokojenski par.

Dejstvo je, da štirivratno grajeni avtomobili v Evropi že dolgo niso več v modi. Še manj v tem velikostnem razredu. In ker mladi na to nekaj dajo, raje posegajo po kombilimuzinskih različicah, pa čeprav le trivratnih. Limuzino pa prepuščajo starejšim, ki prisegajo na uporabnost. Dodatna vrata ob straneh ter pokrov zadaj so le prednost v trenutkih, ko se dva zakonska para skupaj odpravljata na nedeljski izlet. In ti štirje potniki bodo navdušeno občudovali tudi notranjost novega Accenta.

Ta je v primerjavi s prejšnjim krepko napredovala. Zdaj je dvobarvna – v testnem avtu je bila črno-siva – sedeži so oblečeni v kakovostno blago z diskretnim vzorcem, volanski obroč in glava prestavne ročice sicer nista prevlečena z usnjem, vendar sta na otip prijetna, plastika je kakovostnejša, kot bi pričakovali, merilniki in opozorilne lučke niso trendni, vendar so podnevi dobro zasenčeni, ponoči primerno osvetljeni in pregledni, največje presenečenje vsega, kar je novega v Accentu, pa vas čaka na sredinski konzoli. Prefinjenost, s katero se odzivajo stikala tam, boste težko našli tudi v avtomobilih, ki so nekajkrat dražji od tega Accenta.

Na seznamu opreme GL/TOP-K (ta je edina v ponudbi) boste med pomembnejšimi dodatki našli ABS in varnostni blazini za voznika in sovoznika (ta je izklopljiva), električni pomik vseh štirih stekel v vratih, potovalni računalnik, ki so mu nekoliko nerodno namestili gumb za ukazovanje (najdete ga na spodnjem delu okvirja instrumente plošče), osrednjo ključavnico ter stvari, kot sta na primer vzvoda za odpiranja posode za gorivo in prtljažnega pokrova iz notranjosti. Vse, kar potrebujete torej. Ali bolje rečeno, večino.

Od najbogatejše opremljenega Accenta bi pričakovali vsaj še električno nastavljivi zunanji ogledali, kakšno bralno lučko (ponoči je za osvetljevanje prostora na voljo ena sama), boljše sedeže (predvsem kar se tiče opor) in stvar, ki je med evropskimi avtomobili že pred časom postala serijska, celo v najosnovnejših modelih, v Accentu pa še vedno ne. Tovarniško vgrajen avtoradio. Pa ne zato, ker bi bil boljši, ampak izključno zato, ker na ta način proizvajalci odvrnejo tatove.

S prtljago ne bi smeli imeti večjih težav. Glede na svojo velikost ima štrivratni Accent v zadku dokaj velik prtljažnik. Tovarna navaja podatek 352 litrov, mi smo vanj pospravili vse razen srednje velikega testnega kovčka, prtljažnik pa je tudi povečljiv. Toda na to se ne zanašajte. Deljivo in zložljivo je le naslonjalo, to pa pomeni stopnico oziroma neravno dno in zaradi tega še občutno manjšo odprtino.

Na petvratnega Accenta torej glejte kot na vse druge limuzine. Vsaj kar se tiče njegove osnovne uporabnosti. Ko steče beseda o voznih lastnostih, pa mu odštejte centimetre, ki mu manjkajo do petih metrov (če besedo limuzina povezujete z avtomobili, dolgimi pet in več metrov), in dobili boste prav solidno ’vozilce’. Da se v njem skriva korejski temperament, ne more skriti, zato še vedno mehkeje kot ’evropejci’ požira neravnine in se izdatneje nagiba v ovinkih.

Je pa po njihovem vzoru povzel veliko drugih stvari. Nekaj dobrih, pa tudi nekaj slabih. Slabe se nanašajo na volanski servomehanizem, ki je premehek in premalo komunikativen, da bi voznik lahko resnično vedel, kaj se dogaja pod prednjimi kolesi. Med boljše pa moramo nedvomno prišteti 1, 5-litrski turbodizelski motor. Mimogrede, da je Accent nov, jasno sporoča tudi motorna paleta, v kateri najdemo nova 1, 4- in 1, 6-litrska motorja (zadnjega pri nas ni v ponudbi) in prav tako povsem nov dizel.

Če se še spomnite, je prejšnjega Accenta poganjal prostorninsko podoben motor s tremi valji. Zdaj je ta štirivaljni, s precej večjo zalogo moči (prej 60, zdaj 81 kW) in izdatnejšo zalogo navora (prej 181, zdaj 235 Nm), ki je vozniku na voljo v izjemno širokem delovnem območju (od 1.900 do 2.750 vrtljajev). In verjemite, da je ta motor še ena od tistih stvari, ki so nas presenetile podobno kot prefinjenost odzivanja gumbov na sredinski konzoli. Moči in navora je vedno dovolj, za umirjenega voznika več kot dovolj.

Menjalnik ni vzoren, vendar je boljši, kot smo jih bili vajeni v Accentih do zdaj. Zavore in ABS svoje delo opravljajo solidno. Tudi zaradi zimskih gum Avon Ice Touring, ki niso serijske. In če vas zanima poraba, vam zaupamo še to. Nam je v povprečju ’pil’ med 6, 9 in 8, 2 litra plinskega olja, kar ni veliko glede na naš način vožnje.

In tako na koncu velja, da je novi Accent postal še bolj evropski, česar pa ne dokazuje le s svojim napredkom, ampak tudi s ceno, ki je že povsem ujela najbližje tekmece.

Matevž Korošec

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.682,52 €
Cena testnega modela: 12.217,16 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,6l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 6 let garancije za prerjavenje, 3 leta garancije na lak
Menjava olja vsakih na 15.000 km
Servisni pregled na na 15.000 km
Stroški (do 100.000 prevoženih kilometrov oz. pet let)
Redni servisi, delo, material: 353,33 €
Gorivo: 7.310,47 €
Gume (1) 590,69 €
Izguba vrednosti (v 5 letih): 7.511,27 €
Obvezno zavarovanje: 3.067,10 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.852,78 €
Skupaj 21.892,51 € (strošek na km: 2,19 €)
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni – dizelski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 75,0 × 84,5 mm - gibna prostornina 1493 cm3 - kompresija 17,8 : 1 - največja moč 81 kW (110 KM) pri 4000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 11,3 m/s - specifična moč 54,3 kW/l (73,7 KM/l) - največji navor 235 Nm pri 1900-2750/min – dve odmični gredi v glavi (zobati jermen, veriga) – po 4 ventili na valj – neposredni vbrizg goriva po sistemu skupnega voda – turbinski polnilnik na izpušne pline in z variabilno geometrijo, nadtlak polnjenja 1.6 bara – hladilnik polnilnega zraka.
Prenos moči: Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,615; II. 1,962; III. 1,257; IV. 0,905; V. 0,702; vzvratna 3,583 - diferencial 3,706 - platišča 5,5 J × 14 – gume 185/65 R 14 T, kotalni obseg 1,80 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 41,5 km/h.
Zmogljivost: največja hitrost 180 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 5,6/4,0/4,6 l/100 km
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili – zadaj poltoga prema, vijačni vzmeti, plinska blažilnika - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne (prisilno hlajene), ABS, mehanska ročna zavora na zadnji kolesi (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, električni servo, 3,1 zasuka med skrajnima točkama.
Mase: prazno vozilo 1133 kg - dovoljena skupna masa 1580 kg – dovoljena masa prikolice z zavoro – 1100, brez zavore 453 – dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: širina vozila 1695 mm - kolotek spredaj 1470 mm - zadaj 1460 mm - rajdni krog 10,2 m.
Notranje mere: širina spredaj 1410 mm, zadaj 1400- dolžina sedalnega dela prednji sedež 450 mm, zadnji sedež 430 mm - premer volanskega obroča 370 mm - posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20l), 1 × letalski kovček (36l), 1 × kovček (68,5l), 1 × kovček (85,5l)
Naše meritve
(T= 12 °C / p= 1027 mbar / rel. vl.: 57 % / Gume: Avon Ice Touring 185/65 R 14 T / Stanje km števca: 2827 km)
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,6s ( 130km/h)
1000m z mesta: 31,9s ( 164km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,4s
Prožnost 80-120km/h: 15,2s
Največja hitrost: 180km/h (V.)
Najmanjša poraba: 6,9l/100km
Najvišja poraba: 8,2l/100km
poraba na testu: 7,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 45,7m
AM meja: 43m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 55dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 57dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 65dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 63dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Trušč v prostem teku: 37dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (261/420)
  • Verjetno bo največja težava štirivratnega Accenta na naših tleh oblika. Limuzine v tem avtomobilskem razredu že dolgo ne privlačijo več. Drži pa, da Hyundai postaja iz leta v leto solidnejši. In ta napredek se po kapljah kaže tudi na Accentu.

  • Zunanjost (10/15)

    Štirivratna različica ni tista, ki bi privlačila poglede v tem razredu, je pa Accent avto, ki bi lahko prepričal s svojo kakovostjo.

  • Notranjost (92/140)

    Dvobarvna notranjost je všečna, stikala na konzoli nadpovprečna, spredaj je prostora dovolj, zadaj ga lahko zmanjka za noge.

  • Motor, menjalnik (29 /40)

    Dizelski motorček je varčen, prožen in poskočen, menjalnik je zgolj povprečen, vendar boljši, kot smo jih bili vajeni v Accentih.

  • Vozne lastnosti (50 /95)

    Vzmetenje je uglašeno v prid udobni vožnji in ne športni. To dokazujejo tudi 14-palčna kolesa in zgolj povprečne serijsko nameščene gume.

  • Zmogljivost (27/35)

    Motor je nedvomno ena lepših stvari v Accentu. Dizel in povrh vsega še zmogljiv. Moči mu resnično ne zmanjka.

  • Varnost (30/45)

    Osnovna varnost je zagotovljena. To pomeni dve varnostni blazini, ABS, EBD, samozategovalnike pasov in ISOFIX.

  • Gospodarnost

    Motor je varčen. Drži pa, da Accent z njim v nosu ni več poceni avto. Skrb vzbujajoča je lahko tudi vrednost na trgu rabljenih vozil.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 2/5