Hyundai

Začetki podjetja Hyundai Motor Company segajo v april 1946, ko je podjetnik Ju-Yung Chung ustanovil industrijsko podjetje Hyundai, ki je leta 1968 s Fordom sklenilo pogodbo, da bo za južnokorejski trg sestavljalo Cortino in Granado. Leta 1976 je Hyundai s pomočjo 26 podjetij iz petih držav razvil prvi lastni model Pony, ki ga je kmalu ponudil tudi v Evropi. V osemdesetih letih je Pony doživel popolno prenovo in posta ponekod …

Začetki podjetja Hyundai Motor Company segajo v april 1946, ko je podjetnik Ju-Yung Chung ustanovil industrijsko podjetje Hyundai, ki je leta 1968 s Fordom sklenilo pogodbo, da bo za južnokorejski trg sestavljalo Cortino in Granado. Leta 1976 je Hyundai s pomočjo 26 podjetij iz petih držav razvil prvi lastni model Pony, ki ga je kmalu ponudil tudi v Evropi. V osemdesetih letih je Pony doživel popolno prenovo in posta ponekod tudi Excell, pridružila pa se mu je še limuzina nižjega srednjega razreda Stellar. Leta 1985 predstavljenega Ponyja s pogonom na prednji kolesni par smo prenovljenega v začetku devetdesetih let spoznali tudi pri nas. Leta 1989 je bila predstavljena prva Sonata, leta 1989 Scoupé, leta 1991 pa prva Lantra. Predvsem leta 1995 predstavljena druga generacija Lantre je bila znana po neprestanih manjših izboljšavah. Tedaj je Ponyja nasledil Accent, leta 1997 pa je Atos zaokrožil ponudbo navzdol. Azijska podjetja so se konec dvajsetega stoletja znašla v hudi krizi, ki jo je Hyundai uspešno premagal in leta 1998 celo kupil propadajočo Kio. Opustil je tudi nekaj modelov in se osredotočil na kakovost preostalih. Leta 2000 je predstavili novo Elantro, leto pozneje s Santa Fejem vstopil v segment športnih terencev, leta 2002 pa predstavili majhnega Getza. Uvedel je tudi turbodizelske motorje. Leta 2007 je novi pristop napovedal i30, ki mu je sledil kombijevski i30 SW, temu pa drugi modeli s črko i v imenu: i10, i20, ix25, ix35, ix55, i40. Izjema je bil le štirivratni kupe Veloster, a pozneje je Hyundai deloma spet opustil alfanumerične oznake in modelom spet namenil "prava" imena, kar velja tudi za hibridno-električni trojček Ioniq in najnovejšega športnega terenca Kono.

Testi

Kratki test: Hyundai i10 N-Line (2020)

Mestna srajca

Test: Hyundai i10 1.25 DOHC Premium AMT (2020)

Čisto pravi mestni sopotnik in posebnež

Kratki test: Hyundai Ioniq HEV 1.6 GDI Premium 6DCT (2020)

Korejski vmesni člen med sedanjostjo in prihodnostjo

Kratki test: Hyundai Ioniq EV Premium (2020)

To so aduti, s katerimi prepriča najnovejši Hyundaijev 'električar'

Kratki test: Hyundai Ioniq PHEV Impression

Še en 'zeleni' pogon

Kratki test: Hyundai Kona HEV Impression

Združevanje s smislom

Kratek test: Hyundai Tucson 1,6 HP CRDi Impression N Line

Zakaj?

Hyundai i30 N Fastback Performance

Samo še malenkost

Kratki test: Hyundai Kona 1,6 CRDi Impression 4WD 7DCT (2019)

Super Kona

Drugačen

Kratek test: Hyundai i30 Fastback 1,4 T-GDI Premium N Line (2019)

Ostali članki

Premiera: Hyundai Ioniq 5 - Udobje doma na štirih kolesih

Oliver Solberg novi član Hyundaijevega reli oddelka, to so načrti

Hyundai predstavlja prototip novega prodajalca avtomobilov

Napoved: Hyundai Bayon odkriva tančico, znane pa so že prve tehnične podrobnosti

Prvi model Hyundaijeve nove znamke stopa na svetlo

Predpreiera: Hyundaijeva družina N se širi med križance

Dinamičen mestni malček, ki samozavestno spreminja pravila igre

Novi električni Hyundai bodo že v osnovi drugačni od vseh dosedanjih

Napovednik: v Hyundaijevo ponudbo prihaja še peti

Novo v Sloveniji: Hyundai i20 - tehnološko nad razrednim povprečjem