Hyundai

Začetki podjetja Hyundai Motor Company segajo v april 1946, ko je podjetnik Ju-Yung Chung ustanovil industrijsko podjetje Hyundai, ki je leta 1968 s Fordom sklenilo pogodbo, da bo za južnokorejski trg sestavljalo Cortino in Granado. Leta 1976 je Hyundai s pomočjo 26 podjetij iz petih držav razvil prvi lastni model Pony, ki ga je kmalu ponudil tudi v Evropi. V osemdesetih letih je Pony doživel popolno prenovo in posta ponekod …

Začetki podjetja Hyundai Motor Company segajo v april 1946, ko je podjetnik Ju-Yung Chung ustanovil industrijsko podjetje Hyundai, ki je leta 1968 s Fordom sklenilo pogodbo, da bo za južnokorejski trg sestavljalo Cortino in Granado. Leta 1976 je Hyundai s pomočjo 26 podjetij iz petih držav razvil prvi lastni model Pony, ki ga je kmalu ponudil tudi v Evropi. V osemdesetih letih je Pony doživel popolno prenovo in posta ponekod tudi Excell, pridružila pa se mu je še limuzina nižjega srednjega razreda Stellar. Leta 1985 predstavljenega Ponyja s pogonom na prednji kolesni par smo prenovljenega v začetku devetdesetih let spoznali tudi pri nas. Leta 1989 je bila predstavljena prva Sonata, leta 1989 Scoupé, leta 1991 pa prva Lantra. Predvsem leta 1995 predstavljena druga generacija Lantre je bila znana po neprestanih manjših izboljšavah. Tedaj je Ponyja nasledil Accent, leta 1997 pa je Atos zaokrožil ponudbo navzdol. Azijska podjetja so se konec dvajsetega stoletja znašla v hudi krizi, ki jo je Hyundai uspešno premagal in leta 1998 celo kupil propadajočo Kio. Opustil je tudi nekaj modelov in se osredotočil na kakovost preostalih. Leta 2000 je predstavili novo Elantro, leto pozneje s Santa Fejem vstopil v segment športnih terencev, leta 2002 pa predstavili majhnega Getza. Uvedel je tudi turbodizelske motorje. Leta 2007 je novi pristop napovedal i30, ki mu je sledil kombijevski i30 SW, temu pa drugi modeli s črko i v imenu: i10, i20, ix25, ix35, ix55, i40. Izjema je bil le štirivratni kupe Veloster, a pozneje je Hyundai deloma spet opustil alfanumerične oznake in modelom spet namenil "prava" imena, kar velja tudi za hibridno-električni trojček Ioniq in najnovejšega športnega terenca Kono.

Testi

Kratki test: Hyundai Plug-in Hybrid 1,6 T-GDI Impression (2022)

Postal je veliko bolj uglajen, pa je zato korejski križanec izgubil tudi terenski duh?

Test: Hyundai Kona Hybrid 1,6 GDI Impression (2022)

V takšni različici je Hyundaijev križanec prvak med konkurenco. Kaj ga dela tako posebnega?

Test: Hyundai Hyundai Ioniq 5

Za retro obliko se skriva futuristična tehnologija - ki prepriča!

Kratki test: Hyundai i30 N Performance (2021)

Kako je ta Hyundaijev športnik sploh lahko postal še boljši?

Kratki test: Hyundai i20 N (2021)

Zagrabite ga in vrnil vam bo nasmeh na usta!

Kratki test: Hyundai Tucson PHEV 1,6 T-GDI Impression 4WD (2021)

Hyundai, ki bo zadovoljil tudi najbolj zahtevne kupce. Preverite, kaj vse ima

Kratki test: Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 120 Impression (2021)

(Kratki test) Znotraj Hyundaijeve palete boste odslej še veliko težje izbirali

Test: Hyundai Kona Electric (2021)

Test: Ta Hyundai vas bo zapeljal v pravo smer

Test: Hyundai i20 1.0 T-GDI (2021)

Odrasel je!

Test: Hyundai Tucson 1.6 CRDi MHEV – 136 (2021)

Vstopil je v novo dimenzijo

Ostali članki

Evropski safari je potrdil grozovit sloves

Svetovno prvenstvo v reliju: Ott Tanak (in Hyundai) vrača udarec

Hyundai se podaja v enega najbolj zanimivih segmentov na trgu

Čakanja je konec: Hyundai predstavil dva športnika iz katerih kar bruha retro duh

Tu je novi električni Hyundai, ki ga primerjajo s Porschejem 911

To sta nova osumljenca v očitno še tleči aferi Dieselgate

Poslavlja se eden izmed pionirjev, zamenjave pa zgolj po eni generaciji ne bo

Bi se peljali s taksijem brez voznika? Ne bo več treba čakati dolgo

Lahko Hyundai i30 N ponudi še več? Da, a le za izbrance

Proizvajalci proti višanju cen novih avtomobilov: tako sta reagirala Ford in Hyundai