Korejski Hyundai si že nekaj časa prizadeva, da bi se približal evropskim avtomobilskim znamkam, in zdi se, da mu je z zadnjo generacijo Hyundaija i30 to tudi zares uspelo, pa čeprav je na ta račun opustil precej nacionalne identitete.
Avtomobile pogosto kupujemo z očmi in tu je Hyundaijeva nova evropska identiteta precej v ospredju. Hyundai i30 deluje zelo zadržano, mogoče celo preveč, da bi se zanj odločili z očmi, ampak do izraza bolj pride razumska plat, ki nam pravi, da se pod tako resno oblikovano karoserijo skriva tudi zelo zaresen avtomobil.
In to tudi res je. Vozne lastnosti mogoče niso športno navdušujoče, zato pa Hyundai i30 s kombinacijo udobju naklonjenega in zato razmeroma mehkega podvozja, dovolj natančnega volana in podvozja ter dobre vodljivosti odlično opravi z vsemi zahtevami vsakdanjih opravkov. K temu pripomore tudi z udobnimi sedeži, ki tudi zadaj zagotovijo dovolj prostora za noge odraslih in so opremljeni z dostopnimi pritrditvenimi točkami Isofix za prevoz najmlajših članov družine. Prtljažnik z osnovnimi 395 litri in povečljivostjo na 1.300 litrov tudi zadosti večini potreb.
Konstruktorji so precej stikal, med njimi tudi za upravljanje klimatske naprave ter gretja ali zračenja prednjih sedežev, ki je na voljo v okviru dodatne opreme, ohranili v analogni obliki, precej upravljanja pa je prenesenega na intuitivno urejen osrednji zaslon, ki med drugim omogoča podporo za vmesnika Apple CarPlay in Android Auto. Izčrpen je tudi nabor varnostne opreme in tiste za pomoč vozniku.
Kabina je dobro izolirana pred zunanjimi zvoki, prav tako pa pred hrupom motorja, 1,6-litrskega turbodizelskega štirivaljnika, ki je v testnem avtomobilu razvijal moč 136 'konjev'. Na cesto jo je prenašal s pomočjo sedemstopenjskega dvosklopčnega menjalnika, ki je še enkrat dokazal, da gre za enega od boljših izdelkov njegove vrste. Temu ustrezna je bila tudi poraba goriva, ki je na testu sicer dosegla sedem litrov, a je normni krog pokazal, da je mogoče shajati tudi z ugodnih 5,6 litra porabljenega dizla na sto kilometrov.
Bi torej tako motoriziran in opremljen Hyundai i30 torej bil vreden nakupa? Vsekakor ga morate opaziti, če se nakupa lotite z razumom in čustva pustite doma.
besedilo: Matija Janežič
foto: Saša Kapetanovič
Preberite še:
Test: Hyundai i30 1.4 T-GDi Impression
Cena osnovnega modela: | 22.990 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 28.380 € |
Obvezno zavarovanje: | 535 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.057 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.582 cm 3 – največja moč 100 kW (136 KM) pri 4.000/min – največji navor 280 Nm pri 1.500–3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko – gume 225/45 R 17 W (Michelin Primacy 3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 4,1 l/100 km, izpust CO 2 109 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.368 kg – dovoljena skupna masa 1.900 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.340 mm – širina 1.795 mm – višina 1.450 mm – medosna razdalja 2.650 mm – prtljažnik 395–1.301 l – posoda za gorivo 50 l. |
T = 25 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 8.879 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,0s |
---|---|
402m z mesta: | 17,1s ( 132km/h) |
poraba na testu: | 7,0 l/100km |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 35,9m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 60dB |
-
Izdatno opremljen Hyundai i30 z 1,6-litrskim turbodizelskim motorjem in menjalnikom z dvojno sklopko je dobro zaokrožen avtomobil, ki bo všeč predvsem tistim, ki kupujejo razumno.