Hyundai Matrix 1.5 CRDi

7. 2. 2002 | Peter Kavčič
Deli

Prijetno popoldne smo združili z izletom na Kras, v lovu za sončnimi žarki. Spredaj dva možaka, zadaj ženički, v otroškem sedežu pa Zala, dobre tri leta stara deklica. Nekje na pol poti smo malo podrezali najmlajšo potnico: »Zala, kaj ti je najbolj všeč v tem avtomobilu? « »Da je velik …«. »In kaj še? « »Da ima mizico, na kateri lahko rišem.«

Odrasli smo se samo spogledali in se presenečeni zasmejali nad njenim odgovorom. Kako otroci čisto drugače ocenjujejo avtomobile. Kaj jim mar, da je v nosu avtomobila sodobni trivaljnik z neposrednim vbrizgom goriva, ki nosi oznako CRDi in da ima avtomobil cel kup opreme, všite varnosti in kovinsko barvo? Ne, oni tega ne vedo! Jih tudi ne zanima. Oni ga ocenjujejo s svojimi očmi, z očmi uporabnika, ki vedno sedi na zadnjem sedežu. Ker je Hyundai Matrix predvsem družinski avtomobil, njihovega mnenja ne gre spregledati.

Torej, če začnemo za spremembo od zadaj. Prtljažnik je velik. Dovolj, da vanj spravite vse, kar potrebuje povprečna slovenska družina za izlet ali krajši dopust. Posebno navduši zadnja klop, deljiva po tretjini z zložljivimi naslonjali in pomična v vzdolžni smeri (s tem se poveča tudi prtljažnik). Prostora je v osnovnem položaju na zadnji klopi veliko, tudi za odrasle potnike, ki se ne bodo pritoževali nad utesnjenostjo.

Na sprednjih sedežih je zgodba podobna, le da bi si želeli nekaj več oprijema na naslonjalu sedežev. Morda je preprosta rešitev že v zamenjavi blaga za oblazinjenje, saj školjkaste oblike sedežev v takem avtu ne moremo pričakovati in, roko na srce, vanj tudi ne sodijo. Matrix 1.5 CRDi je namreč ličen družinski avtomobil italijanskega oblikovanja (Pininfarina) z novim dizelskim trivaljnikom, ki noče biti dirkaški, ampak predvsem varčen, s (predvideno) nizkimi stroški vzdrževanja.

Preizkušenemu motorju (štirivaljniku), ki poganja Hyundaia Santa Fe in Elantro, so namreč »odrezali« valj in s tem dobili 1, 5 litra delovne prostornine. Čeprav je trivaljnik, vibracij ni čutiti (vgradili so mu gred za dušenje vibracij). Motor se v vožnji izkaže kot uporaben, dokler do njega niste prezahtevni. Ko opeša (naložen s štiričlansko družino na poti v srednje strm klanec), pa je nekaj več dela s prestavno ročico menjalnika in pretikanjem med drugo in tretjo prestavo.

Sitnost nastane takrat, ko so v drugi prestavi vrtljaji visoki, ko pretaknete v tretjo, pa motor izgubi ves zagon. Podobno, kot se to dogaja bencinskim motorjem z 1, 1 ali 1, 2 litra prostornine. Je pa zato poraba nizka, saj se giblje okrog 6 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Tistim, ki se nameravajo vsakodnevno voziti s polno naloženim avtomobilom, z odraslimi potniki in povrh vsega še po klancih, svetujemo, da razmislijo o močnejšem motorju. Sicer pa Matrix 1.5 CRDi izpolnjuje svoje osnovno poslanstvo, zagotavlja veliko udobja, prostora, je vsestransko uporaben in varčen. Pa še otrokom je všeč.

Peter Kavčič

FOTO: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 14.563,04 €
Cena testnega modela: 15.067,76 €
Moč: 60kW (82 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 17,9 s
Največja hitrost: 157 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 6,0l/100km
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni - 4-taktni - vrstni - dizelski z neposrednim vbrizgom - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 83,0 × 92,0 mm - gibna prostornina 1493 cm3 - kompresija 17,7 : 1 - največja moč 60 kW (82 KM) pri 4000/min - največji navor 184 Nm pri 1900-2600/min - ročična gred v 4 ležajih - 1 odmična gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - vbrizg goriva po sistemu skupnega voda - turbinski polnilnik na izpušne pline - hladilnik polnilnega zraka - tekočinsko hlajenje 6,3 l - motorno olje 4,8 l - oksidacijski katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - 5-stopenjski ročni menjalnik - prestavna razmerja I. 3,615; II. 2,053; III. 1,370; IV. 0,971; V. 0,733; vzvratna 3,250 - diferencial 3,842 - gume 185/65 R 14 T
Zmogljivost: največja hitrost 157 km/h - pospešek 0-100 km/h 17,9 s - poraba goriva (ECE) 7,6/5,0/6,0 l/100 km (plinsko olje)
Voz in obese: 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, trikotna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, vzdolžna vodila, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj bobnaste, servo, ABS, EBD - volan z zobato letvijo, servo
Mase: prazno vozilo 1370 kg - dovoljena skupna masa 1840 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1300 kg, brez zavore 550 kg - dovoljena obremenitev strehe 70 kg
Zunanje mere: dolžina 4025 mm - širina 1740 mm - višina 1685 mm - medosna razdalja 2600 mm - kolotek spredaj 1485 mm - zadaj 1485 mm - rajdni krog 10,4 m
Notranje mere: dolžina 1420-1620 mm - širina 1430/1445 mm - višina 980-1000/950 mm - vzdolžnica 870-1050/970-550 mm - posoda za gorivo 55 l
Prtljažnik: normno 350-1284 l
Naše meritve
T = 2 °C, p = 1000 mbar, rel. vl. = 78 %
Pospešek 0-100km: 17,5s
1000m z mesta: 37,3s ( 134km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,8 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 16,5 (V.)s
Največja hitrost: 158km/h (V.)
Najmanjša poraba: 5,7l/100km
poraba na testu: 6,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,2m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 58dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 58dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 66dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 62dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 68dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Matrix z dizelskim motorjem je zaenkrat najdražji izmed tistih, ki jih ponujajo na našem trgu. Pa mu to morda še lahko oprostimo na račun bogate opreme in varčnega motorja. Trivaljnik se sicer oglaša z nenavadnim zvokom, a ko se enkrat privadite, ne bo težav. Skupaj z zanimivo obliko, ki se spogleduje z italijansko šolo oblikovanja, in uporabno notranjostjo je to avtomobil za družinske potrebe in zmerno življenje.

Hvalimo in grajamo
uporabna in prilagodljiva notranjost, prostornost
mizice za prednjimi sedeži
visoko sedenje
varčen motor
cena glede na konkurenco
zapiranje prtljažnih vrat
zvok motorja pri zaganjanju in v višjih vrtljajih