Hyundai Sonata 2.0 Gls Top-k

Tistega dne sem se kot že tolikokrat doslej z enim od testnih avtomobilov pripeljal na naše meritve, ustavil kot zadnji v vrsti, potegnil iz torbe predloge, v katere zapišemo opremo avtomobila, in se zatopil v popisovanje opreme. V nekem trenutku sem dvignil pogled navzgor, nad armaturno ploščo, v avtomobil pred seboj. Uau, Jaguar?

Prenesi PDF testa
26. 7. 2001

Ne! Hyunadi Sonata. Ta dogodek me je potem spremljal na celotnem testu: odziv - moj in večine bolj ali manj nepristranskih opazovalcev - je bil opazno pozitiven. Korejci so namreč sestavili obliko zunanjosti, ki vzbudi pozornost tipičnega evropskega avtomobilista. Nova Sonata je sicer od prejšnje le malo spremenjena, če bi gledali le silhueto, toda s spretno oblikovanimi detajli, vključno in predvsem z lučmi na njej, jim je uspelo obliki vdahniti nekaj več žlahtnosti.

Z zunanjimi merami se Sonata sicer uvršča v razred, kjer vladajo Audi A6, BMW serije 5, Mercedes-Benz E, Alfa 166, Peugeot 607 in podobni, ampak vsaj za zdaj jim še noče neposredno konkurirati. Kljub temu ponuja dobršno mero prostorskega udobja, začinjenega z nekaj imitacije kičasto svetlečega lesa, kar je za začetek dovolj, da skupaj z nadvse ugodno ceno zamoti marsikaterega te velikosti željnega kupca.

Da je avtomobil korejski, ne kaže le značka na nosu, ampak tudi nekaj drobnih konstrukcijskih malenkosti. Tako sta na primer prednja sedeža postavljena dokaj visoko v primerjavi z lego armaturne plošče, kar daje slutiti, da so ljudje, ki so načrtovali notranjost, manjši od povprečnega Evropejca. Zmoti tudi malo prostora za glavo na zadnji klopi, čeprav bi pri teh merah avtomobila pričakovali manj tovrstnih težav.

Vendar pa je notranjost prostorna; sedeži so razkošno široki, zmerno trdi, dovolj udobni tudi na daljših poteh, a z nekoliko nizkim naslonom. Voznikov ima zelo učinkovit sistem nastavljanja sedalnega dela, ki omogoča nastavitev višine in naklona, poleg tega pa kljub omenjeni legi glede na armaturno ploščo voznik sedi nekako ravno prav visoko nad tlemi.

Za precej velikim in nekoliko tankim (a v usnje odetim) volanskim obročem so tradicionalno veliki in pregledni merilniki klasične zasedbe (gorivo, hladilna tekočina, hitrost, vrtljaji), vsebujejo pa tudi digitalen zapis skupnih prevoženih kilometrov ter dodatno vrstico, ki kombinira dvojne dnevne kilometre in skromen potovalni računalnik. Pokaže razdaljo do polnjenja, čas vožnje in povprečno hitrost. Gumb za preklapljanje med podatki je na nerodnem mestu, prav v merilnikih.

Z že pregovorno bogato opremo malce razočara le višinsko nastavljiv volanski obroč, ki v spodnji legi povsem prekrije merilnike, no, pa tudi tipično daljnovzhodno nenastavljivo pihanje skozi osrednji reži na armaturni plošči ni ravno navdušujoče. Sicer pa je serijska samodejna klimatska naprava zelo učinkovita, lopute v njej električno krmiljene, njen zaslon velik in zelo pregleden, za podatek o zunanji temperaturi pa je treba pritisniti gumb na njej.

Predvsem vozniku in sopotniku je namenjenih razveseljivo veliko predalov za drobnarije; najbolj pohvalen oziroma pohvalna sta dva pod sredinskim komolčnim naslonjalom, zelo podobnega imata tudi potnika na zadnji klopi. Tudi tam s prostorom (razen za višje od 185 centimetrov, ki bodo vzravnani pritiskali z glavo v strop) ni težav, še zlasti pade v oči pohvalno dolg sedalni del klopi, pa tudi prostora za kolena je toliko, kot ga v tako velikem avtomobilu pričakujete in zahtevate.

Ker je Sonata že ves čas svojega življenja limuzina, torej avtomobil s štirimi vrati, služi vstopu v prtljažnik pokrov, ki se odpira do zadnje šipe. Kot smo pri tako grajenih avtomobilih vajeni, se pusti velik in lepo obdelan prtljažnik še nekoliko podaljšati po zaslugi tretjinsko zložljivega naslonjala zadnje klopi, vendar zaradi ne ravno velikodušnega izreza med prostoroma ne smete pričakovati preveč. Pod dnom prtljažnika je še čisto pravo rezervno kolo, prav tako na aluminijastem platišču kot preostala štiri.

Ker smo pri Avto magazinu doslej testirali že kar lepo število Sonat in Hyundaiev nasploh, smo bili posebej navdušeni nad pretikanjem menjalnika, ampak po absolutnih merilih nobeden od sklopov pogonske mehanike ne izstopa navzgor. Niti navzdol. Tako motor kot pogon sta dobra povprečneža.

Motor je dovolj močan in ima dovolj navora, a obojega pravzaprav tudi nikoli preveč. Za živahno vožnjo ali za tesna prehitevanja je treba motor posiliti v visoke vrtljaje, tja do prekinjevalnika oziroma do začetka rdečega polja na merilniku vrtljajev (6500), toda motor daje z naraščajočimi vrtljaji vozniku občutek, da jih ne ljubi preveč. Za takšen značaj je malce kriv tudi »varčen« menjalnik, torej takšen z dolgimi prestavnimi razmerji. V tretji prestavi motor po daljšem trpinčenju doseže točko, kjer elektronika prekine vžig, takrat pa merilnik hitrosti pokaže okrog 160 kilometrov na uro. Četrta prestava je posledično še težavnejša, saj motor v njej dolgo dolgo rabi, da se prebije do največje hitrosti, ki se zgodi nekje okrog 6000 vrtljajev v minuti. Takšna kombinacija je kriva, da Sonata 2.0 nad 130 kilometrov na uro le počasi nabira hitrost, ne ravno navdušujoče športno pa je tudi speljevanje. Za to je malce krivo le povprečno razmerje navora proti masi avtomobila, malce pa na udobje naravnana mehkost sklopke.

Pogonska mehanika takšne Sonate kljub temu omogoča spodobno hitra popotovanja, če vaše hitrostne zahteve ne presegajo zakonsko že prepovedane vrednosti 160 (seveda v kilometrih na uro), hkrati pa ob voznikovi skromnosti dopušča tudi spodobno povprečje porabe goriva. Seveda se pozna, ko se voznikove zahteve bistveno povečajo; takrat se bistveno poveča tudi poraba.

Boljši del mehanike je podvozje. Prednja prema na udarnih grbinah sicer nenavadno strese, sicer pa je na bolj ali manj dobrih slovenskih cestah blaženje odlično. Pozna se dolga medosna razdalja, nekaj dodajo še lepo vodena vsa štiri kolesa. Podvozje je krivo tudi za dolgo nevtralno, se pravi za zelo dobro lego na cesti. Dolga medosna razdalja (spet! ) ima rada dolge ovinke, a je vožnja tudi na kratkih cestnih zavojih lahkotna.

Sonata je sicer precej mehko blažena, a je do skrajnih meja z lahkoto obvladljiva. Vtis nekoliko kazi volanski mehanizem, ki je v prevojih (iz leve v desno ali nasprotno) precej nenatančen, poleg tega tudi sam ne pomaga dosti pri ohranjanju želene smeri.

Sonata 2.0 je pač grajena in motorizirana tako, da zmore zadovoljiti udobno, zmerno hitro, a lagodno vožnjo. Tam nad 140 kilometrov na uro se trušč motorja, piša vetra okrog karoserije in ventilatorja klimatske naprave sešteje v kar lepo število decibelov in čeprav so frekvence ušesu nemoteče, velja športnost zamenjati za lagodnost.

Torej? Ni mačka! Čeprav je Sonata zadnje generacije verjetno najlepši Hyundai doslej, (še) ni ne puma, ne lev, ne jaguar. Po mačko je treba v drugo trgovino in z vsaj trikrat večjim mošnjičkom. Je pa lepo, da Sonata včasih z določenega zornega kota prav nesramno spominja na mačko. Tudi to šteje.

Vinko Kernc

FOTO: Uroš Potočnik

Hyundai Sonata 2.0 Gls Top-k

Osnovni podatki

Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena testnega modela: 16.215,42 €
Moč: 96kW (131 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 200 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,0l/100km
Garancija: 3 leta ali 100.000 kilometrov splošne garancije, 6 let na prerjavenje

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 459,02 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 709,40 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - nameščen spredaj prečno - vrtina in gib 85,0 × 88,0 mm - gibna prostornina 1997 cm3 - kompresija 10,0 : 1 - največja moč 96 kW (131 KM) pri 6000/min - srednja hitrost bata pri največji moči 17,6 m/s - specifična moč 48,1 kW/l (65,4 KM/l) - največji navor 175 Nm pri 4600/min - ročična gred v 5 ležajih - 2 odmični gredi v glavi (zobati jermen) - po 4 ventili na valj - glava iz lahke kovine - elektronski večtočkovni vbrizg in elektronski vžig - tekočinsko hlajenje 5,5 l - motorno olje 4,0 l - akumulator 12V, 55 Ah - alternator 95 A - uravnavani katalizator
Prenos moči: motor poganja prednja kolesa - enokolutna suha sklopka - 5-stopenjski sinhronizirani menjalnik - prestavna razmerja I. 3,636; II. 2,056; III. 1,296; IV. 0,943; V. 0,775; vzvratna 3,455 - prestava v diferencialu 4,063 - platišča 6,5J × 16 - gume 205/60 R 16 V (Michelin Pilot Primacy), kotalni obseg 1,97 m - hitrost v V. prestavi pri 1000/min 37,5 km/h
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h - pospešek 0-100 km/h 10,9 s - poraba goriva (ECE) 12,4/7,1/9,0 l/100 km (neosvinčeni bencin, OŠ 95)
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - Cx = 0,32 - spredaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, stabilizator - zadaj posamične obese, vzmetne noge, dvojna prečna vodila, poševna vodila, stabilizator - dvokrožne zavore, spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne, servo, ABS, mehanska ročna zavora na zadnja kolesa (ročica med sedežema) - volan z zobato letvijo, servo, 2,7 zasuka med skrajnima točkama
Mase: prazno vozilo 1498 kg - dovoljena skupna masa 2020 kg - dovoljena masa prikolice z zavoro 1700 kg, brez zavore 750 kg - dovoljena obremenitev strehe 100 kg
Zunanje mere: dolžina 4747 mm - širina 1820 mm - višina 1422 mm - medosna razdalja 2700 mm - kolotek spredaj 1540 mm - zadaj 1530 mm - najmanjša razdalja od tal 167 mm - rajdni krog 11,1 m
Notranje mere: dolžina (od armaturne plošče do zadnjega naslonjala) 1650 mm - širina (komolci) spredaj 1480 mm, zadaj 1450 mm - višina nad sedežem spredaj 930-960 mm, zadaj 910 mm - vzdolžnica prednji sedež 910-1110 mm, zadnja klop 910-700 mm - dolžina sedalnega dela prednji sedež 500 mm, zadnja klop 520 mm - premer volanskega obroča 385 mm - posoda za gorivo 65 l
Prtljažnik: normno 430 l

Naše meritve

T = 19 °C - p = 990 mbar - rel. vl.= 81 %
Pospešek 0-100km: 11,7s
1000m z mesta: 33,4s ( 154km/h)
Največja hitrost: 197km/h (V.)
Najmanjša poraba: 10,4l/100km
Najvišja poraba: 15,8l/100km
poraba na testu: 13,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,9m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 56dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 54dB
Napake med testom: brez napak
Ocena
  • Novi Sonata je, gledano v celoti, nadpovprečeno dober Hyundai, všečen celo daljnovzhodnim izdelkom ne ravno naklonjenemu evropskemu očesu. Nima nobene večje napake in v ničemer bistveno ne izstopa. Kdor išče tako velik avtomobil, je Sonata po vseh tehničnih (in navsezadnje tudi oblikovnih) merilih za svojo ceno zelo dobra izbira.

Hvalimo in grajamo
podvozje, udobje blaženja
lega na cesti
cena
predali v notranjosti
pet samodejnih, tritočkovnih varnostnih pasov, pet zglavnikov, štiri varnostne blazine
vidljivost v zunanjih ogledali
dodatne 12-voltne vtičnice
posrečen videz zunanjosti
oprema
malo prostora za glave na zadnji klopi
volanski mehanizem
nekaj stikal na nerodnem mestu
ni mogoče regulirati količine pretoka zraka skozi osrednji reži
le povprečno zmogljiv motor
poraba pri priganjanju