Isuzu D-Max Crew 3.0 TD 4x4 LS

Tisti, ki sedi nekje v državni upravi in je ta vozila poimenoval kot tovornjake vlačilce, je lahko le dvoje: velik šaljivec ali človek, ki se na avtomobile ne spozna. A nič hudega; kdor je pickup vozil in mu je všeč, se na takšno uradniško kategorizacijo gotovo požvižga.

Tale japonski pickup edini zares upraviči ime tovornjak. Izmed vseh je najbolj robustno narejen, šasija je močna, ojačitve so na pravih mestih, pogonski sklop pa močno predimenzioniran za cestno uporabo. To D-Max tudi zelo lepo kaže navzven. Njegova oblika sicer ni povsem v koraku z modernim Nissanom, Toyoto ali Mitsubishijem, se pa bogato oddolži na terenu in takrat, ko mora prepeljati težji ali večji tovor.

Ker premore malo ’šminkerske’ plastike, se nepoškodovan brez večjih težav prebija skozi precej zahteven teren. Po drugi strani pa morda tudi vsi, ki se odločajo med pickupi, niso za ultramoderne naštete pickupe in imajo raje robustneže s kakšnim ostrim vogalom več na karoseriji. S svojo zunanjostjo se namreč odlično poda imidžu pravega dedca. Saj ne nazadnje govorimo o terencu, mar ne?

Ko gledamo njegovo zunanjost in zmerno sodobno notranjost, želimo povedati, da ima v kabini vse, kar bi si lahko povprečni uporabnik želel. Klimatsko napravo, električni pomik stekel, radio, veliko predalčkov za drobnarije in seveda pregledne merilnike. Rahlo smo pogrešali bolj avtomobilski občutek za volanom, ampak upoštevati je treba, da je pač še vedno tovornjak. Toda zelo uglajen, da ne bo pomote!

Prostora za sedenje je veliko, skoraj toliko kot v limuzinah srednjega razreda. Noge in kolena se spredaj ne tiščijo v robove plastike ali sprednji par sedežev, če sedimo zadaj. Tudi z glavo ni bilo težav, prostora je dovolj, tudi če merite v višino blizu 190 centimetrov.

Naravnost navdušujoč pa je motor. Trilitrski dizelski štirivaljnik zmore 130 ’konjev’ pri vsega 3.800 vrtljajih in kar 280 Nm navora pri 1.600 vrtljajih na minuto. V praksi to pomeni, da lahko brez najmanjše težavice speljujete tudi polno naloženi, veliko pretikanja z menjalnikom pa tudi ni potrebno. Motor preprosto ’vleče’ v katerikoli prestavi. Kdor je kdaj vozil tovornjak, mu bo naslednji podatek morda veliko pomenil: speljevanje je z največjo lahkoto možno tudi v drugi prestavi.

Vsem, ki nameravate prevažati veliko tovora (je v samem vrhu po nosilnosti) ali vleči težke prikolice, lahko ta avto mirnega srca priporočimo. Vaš čoln ali motorne sani bo prepeljal tudi v najstrmejše klance. Prav zaradi izjemno prožnega motorja je z njim terenska vožnja zelo nenaporna. Ker nima izrazite turboluknje (v nasprotju z modernejšo konkurenco in še posebej Nissanovo Navaro), bo v drugi prestavi priplezal v skoraj vsak klanec, če pa se nameravate spoprijeti z resnejšim terenom, je dovolj le vklop reduktorja in za D-Maxa izginejo vse ovire.

Peter Kavčič, Vinko Kernc, Dušan Lukič, Aljoša Mrak

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 29.936,57 €
Cena testnega modela: 32.198,30 €
Moč: 96kW (130 KM)
Največja hitrost: 155 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - vrstni - gibna prostornina 2999 cm3 - največja moč 96 kW (130 KM) pri 3800/min - največji navor 280 Nm pri 1600/min.
Prenos moči: gume 245/70 R 16 S (Bridgestone Dueller H/T 840).
Zmogljivost: največja hitrost 155 km/h - poraba goriva (ECE) 11,0/8,1/9,2 l/100 km.
Voz in obese: prednja prema - posamični obesi, vzmetni nogi, po dve trikotni prečni vodili, stabilizator - zadnja prema - toga prema, listnati vzmeti, teleskopska blažilnika.
Mase: prazno vozilo 1920 kg - dovoljena skupna masa 2900 kg.
Zunanje mere: dolžina 4900 mm - širina 1800 mm - višina 1735 mm.
Notranje mere: skupna notranja dolžina 1640 mm - širina spredaj/zadaj 1460/1450 mm - višina spredaj/zadaj 950/930 mm - vzdolžnica spredaj/zadaj 900-1080/880-680 mm - posoda za gorivo 76 l.
Prtljažnik: daljina x širina (skupna širina) 1270x1950 (1300 mm) mm.
Naše meritve
Pospešek 0-100km: 15,6s
Prožnost 50-90km/h: 11,3s
Prožnost 80-120km/h: 18,2s
Največja hitrost: 153km/h (V.)
poraba na testu: 12,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,8m
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 59dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 65dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 72dB
Ocena skupaj (266/420)
  • Ni poceni, a je eden in edini, ko govorimo o robustni zasnovi in vsem, kar je povezano z njo. Torej o veliki nosilnosti, trpežnosti na terenu in cesti. Poleg tega pa ima izredno prožen motor.

  • Zunanjost (11/15)

    None

  • Notranjost (93/140)

    None

  • Motor, menjalnik (32 /40)

    None

  • Vozne lastnosti (61 /95)

    None

  • Zmogljivost (16/35)

    None

  • Varnost (27/45)

    None

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 3/5

Hvalimo in grajamo
prožnost motorja
solidni pospeški
robustna zasnova
nosilnost
najbolj terenski videz
robustnost se pozna na vožnji
poraba goriva