Avtodom je fina stvar. Naložiš robo za čez konec tedna ali kar za ves dopust, zaloge hrane dokupuješ sproti in v udobju mini garsonjere na kolesih odkrivaš svet in uživaš v dopustu. Glede na dokaj velike finančne vložke ob nakupu se vedno pojavi tudi vprašanje - kolikokrat na leto bo dejansko v uporabi.
Večji ali manjši kombi s predelavo se zato sliši zanimiva alternativa. Še bolje - osebni avto s spalnim delom in kuhinjo. Tak avto lahko uporabljam vsak dan. Za konec tedna pa jo z najdražjo mahnem na izlet in se ne ukvarjam več s tem, kje bova spala, saj imava posteljo kar s sabo. Zagotovo odlična zadeva za aktivne pare. A naj povem takoj na začetku. Berlingo s paketom Flip camping box, kot sem ga preizkusil, ni in ne more biti avtodom. Je avto, ki ponuja ležišče in mini kuhinjo.
Tudi vsak predelan kombi ali avtodom, ki je narejen na osnovi kombija, ponuja bistveno več udobja in bivalne uporabnosti. Saj je precej logično - avtodom, ki je dolg za dva osebna avtomobila, ponuja enostavno več uporabne prostornine. Seveda ga je zato bistveno težje uporabljati namesto osebnega avtomobila. Volumen je torej ključ do uspeha in udobja v vsakem primeru.
A to še ne pomeni, da se na potovanju z osebnim avtom, ki ponuja ležišče in kuhinjo, ne moreš imeti lepo. Berlingo v izvedbi XL s svojimi 4750 mm dolžine je zelo dobra osnova za tak popotniški avto z 'nahrbtnikom', imenovanim Flipbox. Modul, ki ga izdeluje slovensko podjetje Sipras, d.o.o. iz Kamnika in stane 2.800 evrov plus 239 evrov za 21-litrski hladilnik (opcijsko), ponuja vsaj delček udobja avtodoma.
Gre za podjetje z bogatimi izkušnjami na tem področju, saj se s predelavami kombijev v avtodome in prodajo avtodomarske opreme ukvarjajo že od leta 1997. Da vedo, kako se stvari streže, mi je bilo jasno takoj, ko sem odprl dvižna prtljažna vrata, ki pri Berlingu služijo kot priročna streha nad glavo. Izvlečni kuhinjski blok ima na levi strani delovni pult in prostor za kuhalnik z enim gorilnikom ter nekaj malega prostora za posodo in krožnike. Na desni se iz prtljažnika izvlečeta dva predala. Spodnji skriva pomivalno korito z zložljivo pipo in 12 V potopno črpalko, v zgornjem pa je prostor za pribor in nekaj osnovnih živil.
V sredini je prostor odmerjen majhnemu hladilniku, ki je priključen na vtičnico 12V. Po zmogljivosti se seveda ne more kosati s plinskim hladilnikom v avtodomu in je zaradi tega bolj kot ne zasilna rešitev. Ampak takšna rešitev bo čisto v redu, če boste vsa živila kupovali sproti in jih tudi hitro porabljali. Izdelava obeh lesenih delov iz vezane plošče je na kakovostni ravni, zapiranje pa je urejeno z rolojem.
Cel komplet Flipbox je v zadnjem delu avtomobila pritrjen 'plavajoče', to pomeni, da ni nikjer privijačen, ampak je na tesno vstavljen v avto in ga zato tudi zelo hitro potegnemo iz ležišča. Velik plus za vsakodnevno uporabo, ko pride prav prazen prtljažnik. Malo drugače je, ko se boste s Flipboxom peljali prek večje grbine, kot je 'ležeči policaj'. Ko pri vožnji prek grbine nisem bil posebej pazljiv (peljal sem približno tako hitro kot bi sicer z osebnim avtom), je v zadnjem delu vse skupaj malce poskočilo. Tudi sicer se je izkazalo, da ta dodatna obtežitev vpliva na vozne lastnosti, ko sem malce bolj živahno odpeljal skozi ovinek.
A v vsakem primeru je jasno, da Berlingo ni avto za zelo dinamično vožnjo, bolj prepriča z udobjem, preglednostjo in prostornostjo. Prav zaradi velikosti in zelo dobre rešitve za predelavo zadnje klopi v posteljo me je navdušil s tem, koliko prostora ponuja za spanje. Posteljo, na kateri z lahkoto ležita dva odrasla, sem sestavil v treh korakih. Najprej sem moral prekucniti naprej in podreti zadnjo klop, nato sem izvlekel aluminijasto konstrukcijo in v tretjem koraku zložil tri oblazinjene elemente v ležišče.
Prostora za blazini in posteljnino ni veliko, kljub temu sem vse to pospravil v prostor med levim in desnim izvlečnim blokom. Prezračevanja in izolacije, kot jo imajo avtodomi, Berlingo žal nima, zato je spanje v njem, ko temperature niso več ugodne, lahko precejšnji izziv.
Pogrešal sem tudi prostor za prtljago, čeprav ima Berlingo v izvedbi XL kar 1050 litrov velik prtljažnik. Ko sem sestavil posteljo, je nekaj malega prostora ostalo pod aluminijastim ogrodjem. Skratka, prtljaga je problem, s kompletnim sistemom Flipbox, ki povsem zapolni prtljažnik, boste omejeni na minimum. Za malce bolj resno potovanje zato močno priporočam uporabo strešnega kovčka, kamor bi spravil še dva stola in zložljivo mizico.
Z nekaj improvizacije, prilagodljivosti in iskanjem prijetnih dni brez dežja, ko ni prevroče ali premrzlo, je Flip camping box zelo simpatična rešitev za občutek karavaninga. Ima pa še eno, morda za marsikoga tisto ključno prednost pred avtodomom, saj lahko z njim zapeljete v območja, ki so sicer za avtodome prepovedana. Da ne omenjam ozkih ulic in cest.
Cena osnovnega modela s popusti: | 20.581,70 € |
---|---|
Cena testnega modela s popusti: | 23.620,70 € |
Moč: | 96kW (130 KM) |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.499 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 3750 vrt/min; največji navor 300 Nm pri 1.750/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Mase: | prazno vozilo 1.510 kg – dovoljena skupna masa 2040 kg, masa opreme Flip camping box 60 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4753 mm – širina 2107 mm – višina 1849 mm – medosna razdalja 40352 mm – posoda za gorivo 53 l. |
Notranje mere: | Postelja dolžina 2000 mm – širina 1440 mm, hladilnik 21 l 12V, homologiran za 5 potnikov, priprava za isofix sedež |
Prtljažnik: | 850/2.693 l |
poraba na testu: | 6,7 l/100km |
---|