Torej: kup otrok (ali prijateljev), poti za zabavo in ne prav dosti denarja. Izbira? Kia Carnival ne bo slaba.
Ne le zato, ker kljub sedmim sedežem, dizlu v nosu in kopici opreme ne stane veliko, temveč tudi ker je dizel varčen. Trideset tisočakov v evrih (in z malo sreče se lahko dokopljete še do kakega akcijskega popusta, ki zniža ceno za četrtino) za avto, ki je opremljen s triconsko samodejno klimatizacijo (z ločenimi komandami zadaj), sedmimi sedeži, z navigacijo (Garmin) pa tudi z veliko prtljažnega prostora, kadar ne uporabljate vseh sedmih sedežev (če zadnje vrste ne zložite ali odstranite, je prtljažnika le za vzorec), je kar dobra kupčija.
Volan in volanski mehanizem jasno pokažeta, da nista na ravni evropskih avtomobilov (a povprečnega uporabnika ne bosta motila toliko, da se zaradi tega ne bi odločil za nakup), sedeži so nekoliko premehki, da bi bili res udobni tudi na daljših poteh, prestavna ročica pa daje občutek, da je le pogojno povezana z menjalnikom. Kot da bo vsak čas ostala v roki. In menjalnik je le (za današnje čase) petstopenjski.
A po drugi strani 2, 9-litrski dizel zmore zelo spodobnih 185 ‘konjev’, kar je dovolj za 200 kilometrov na uro največje hitrosti in čisto spodoben pospešek do stotice. Poleg tega motor ni preglasen, pa tudi poraba, če le voznikova noga ne izkorišča prepogosto vse zaloge moči in navora, ne zraste prek desetih litrov. In ker je navora dosti tudi v nižjih vrtljajih, je to prej pravilo kot izjema.
Voznik se bo na svojem sedežu počutil dobro le, če je njegova telesna višina nekje v mejah tistega, kar si kot ‘normalno’ predstavljajo korejski inženirji. Za višje bo premalo vzdolžnega pomika sedeža, vse bo motil volan, ki je nastavljiv le po nagibu, ne pa tudi po globini in višini, poplnoma O. K. pa se bodo počutili potniki zadaj, celo tisti v zadnji vrsti, kar pri marsikaterem na papirju sedemsedežnem kombiju ni v navadi.
Zanje so poskrbeli z ločeno klimatizacijo zadnjega dela (z zračniki tudi na stropu) in močno zatemnjenimi stekli, zaradi drsnih vrat pa je dostop do zadnje vrste sedežev precej lahkoten - in tudi njihovo zlaganje ali odstranjevanje ni preveč zapleteno. In ker ima Carnival šest varnostnih blazin, na testu Euro NCAP pa je dobil zelo spodobne štiri zvezdice, vam varnost ne bi smela povzročati skrbi - škoda je le, da ESP ni del serijske opreme. Tu si Carnival prisluži grajo.
Sedem sedežev za manj denarja: če pa vam uspe dočakati še kak akcijski popust, Carnival ni le dobra izbira za tiste, ki najbolj cenijo kategorijo vrednost glede na ceno; zasluži si namreč oceno odlično.
Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 26.990 € |
Cena testnega modela: | 26.990 € |
Moč: | 136kW (185 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 12,9 s |
Največja hitrost: | 197 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 7,8l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.902 cm3 – največja moč 136 kW (185 KM) pri 3.800/min – največji navor 343 Nm pri 1.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/70 R 16 H (Bridgestone B250). |
Zmogljivost: | največja hitrost 197 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,9 s – poraba goriva (ECE) 10,2/6,4/7,8 l/100 km. |
Mase: | prazno vozilo 2.000 kg – dovoljena skupna masa 2.900 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.810 mm – širina 1.985 mm – višina 1.760 mm – posoda za gorivo 80 l. |
Prtljažnik: | 180-3.050 l |
Pospešek 0-100km: | 11,4s |
---|---|
402m z mesta: | 18,1s ( 128km/h) |
1000m z mesta: | 32,5s ( 164km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 11,3 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 13,5 (V.)s |
Največja hitrost: | 197km/h (V.) |
poraba na testu: | 10,6 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 40,9m |
AM meja: | 43m |
-
Ko gre predvsem za to, koliko avta dobi kupec za čim manj denarja, je Kia še vedno v ospredju. In Carnival ni izjema. Pazite le, da od njega ne boste pričakovali evropske dovršenosti, saj boste lahko razočarani.