Vozil sem že kar veliko Kij, a prav nobena se ni tako lepo peljala kot novi Cee´d, ki se po 'kolesarsko' vozi v glavnini spodnjega srednjega avtomobilskega razreda. V ničemer ne izstopa, ne zmaguje na etapah, a v posameznih kategorijah vedno pride do cilja. Proizvajalec to celo jamči z večjo gotovostjo kot drugi.
Tudi na uredništvu Avto magazina smo bili prijetno presenečeni nad novim Kijinim avtomobilom. Pozabite na predhodnika Cerata, ki je sicer čisto dober avtomobil, a takšen Cee´d je v primerjavi z njim precej velik korak naprej. To pove še oblika, ki je delo Kijinega evropskega oblikovalskega centra, v Evropi (slovaška Žilina) pa ta avtomobil tudi izdelujejo. Na videz gre za moderno kombilimuzino. V notranjosti preseneti na otip mehak zgornji del armaturne plošče, merilniki so po informativnosti osnovni, a z belo obarvano skalo čedni, ponoči pa, kot preostali del ‘armaturke’, postanejo prijetno oranžni.
Pohvalno so skoraj vsi gumbi ponoči osvetljeni (‘pozabili’ so le na stikala za električno nastavljanje stranskih ogledal), presenečeni pa smo bili še nad električnim pomikom vseh stranskih (vratnih) šip. Pri prav vseh je bil potreben le en dotik in zaprle ali odprle so se samodejno. Česa takega pri Korejcih nismo bili vajeni. Nenavaden (za Korejca) je tudi avtomobilski radio - nič več ‘aftermarket’ s premajhnimi tipkami in sramežljivim zaslonom, temveč korekten tovarniški stroj, ki pri Cee´du razvaja tudi naprednejše in poleg CD-jev prebira še glasbo v formatu MP3, na avtoradio pa pusti priključiti tudi priljubljeni glasbeni predvajalnik. Tudi iPod, če ste že nestrpni. In tudi potovalni računalnik ni manjkal. Resda pa je enosmerni in se upravlja z gumbom pod zaslonom (roko bo treba umakniti z volana).
Med udobjem bi lahko navedli še obvolanske tipke za upravljanje z radiem. Pogrešate še kaj? S tempomatom bi bili morda prezahtevni, lahko pa bi pričakovali dnevne luči. Kia, tu je prostor za drobno izboljšavo! Dobro bi bilo osvetliti tudi nekatere gumbe (vklop in izklop notranjega kroženja zraka …), saj pri močnejši sončni svetlobi ni vidno, ali je funkcija vklopljena ali ne.
Sedeži. Prednja (lahko bi bila bolj čvrsta) nudita nekaj bočne opore - ne preveč, da vstopanje ni mučno, in ne premalo, da bi se vsakič, ko bi hitreje odpeljali ovinek, znašli na vratnih oblogah, ki po obliki in kakovosti izdelave lahko spomnijo na kakega (včasih precej boljšega) tekmeca. S ponudbo potniškega prostora se Cee´d uvršča v zgornjo polovico svojega razreda, pohvalna pa je tudi kakovost obdelave notranjosti. V testnem Cee´du sta nas motila le čriček v armaturni plošči, ki se je včasih oglasil, in plastičen pokrov volanskega obroča. Ta je spominjal na tistega v (Fiatovem) Stilu in je plastično ‘zaječal’ vsakič, ko si z volanom ravnal malo ostreje. Volan je dovolj natančen, da veš, kje so kolesa, za boljši občutek v dlaneh pa bi moral biti volanski servo slabotnejši.
Prestavna ročica petstopenjskega menjalnika se rada pomika iz kota v kot (pot je malce daljša, zjutraj ob hladnem zagonu malce trša), ne mara pa hitrega pretikanja. Takrat da občutek, kot da bi moral najprej premagati lažjo zanko. Zmeraj pa gre natančno. Vsaj pri testnem Cee´du je bilo tako. Odlagalnih mest za različne drobnarije je dovolj, pazite le na odpiranje predala pred sovoznikom, ki se odpre tako globoko, da boste njegovo vsebino hitro stresli na tla.
Razveseljivo je, da se končno lahko tudi kupci Kij hitro peljejo skozi ovinke. Podvozje Cee´da je narejeno po klasičnem (razrednem) receptu. MacPhersonovi nogi spredaj in poltoga zadnja prema. Cee´d se pelje tako dobro kot še nobena Kia do zdaj, čeprav je tudi pri vzmetenju in blaženju še nekaj prostora za nove izboljšave. Cee´dovo udobje (blaženje) je zgolj povprečno, s čimer sicer ni nič narobe, saj deluje vzmetenje čvrsto, le Focus, Golf, Leon, Mazda2 in nekateri drugi tekmeci se skozi ovinke še vedno peljejo lepše in hitrejše.
Tudi zvočna izolacija je dobra, saj turbodizelski motor tudi pri avtocestnih hitrostih ne preglasi misli v potniški kabini, kjer bosta zadaj udobno sedela tudi tista z okoli (rajši manj) 180 centimetri višine. Približno 1, 8 metra je tudi višine, do katere se odpirajo vrata prtljažnika, v katerega gre 340 litrov prtljage (nekako povprečna količina Cee´dovega razreda). Zadnja sedežna klop se zloži v razmerju ena tretjina proti dvema tretjinama, pri podrti zadnji klopi v prtljažnem prostoru nastane nestopničasta površina, kapaciteta pa se poveča na 1.300 litrov.
Testnega Cee´da je poganjala močnejša različica 1, 6-litrskega CRDi turbodizelskega motorja. Motor v poplavi konkurenčnih agregatov s podobno sodobno gradnjo (skupni vod) še najbolj izstopa s sedemletnim jamstvom (ali do 150 tisoč prevoženih kilometrov). In to je eden glavni adutov novega Cee´da, ne glede na motorno različico. 1.6 CRDi je najbolj živahen med 1.900 in 4.000 vrtljaji, v preostalem območju vrtenja pa je podoben drugim turbodizlom – z močjo prej ‘zmeren’ kot radodaren.
Kljub občasnemu priganjanju je povprečna poraba goriva na koncu testa znašala okroglih sedem litrov na sto prevoženih kilometrov, kar je ugodna številka, ki lahko postane še ugodnejša, če ne boste preveč pritiskali na plin in se boste s takole motoriziranim Cee´dom vozili predvsem zunaj mestnih gneč. Pri hitrosti 90 kilometrov na uro merilnik vrtljajev večinoma kaže na 1800-1900/min, pri avtocestnih 130 kilometrih na uro pa okoli 2.800/min. Prostor za šesto prestavo, ki bi še znižal porabo goriva, torej je!
Za varnost pri Cee´du ni treba posegati po višjih opremah, saj so že v osnovi LX kar štiri varnostne blazine, varnostni zavesi in ABS. Oprema testnega Cee´da je vsebovala še izklopljivi ESP! Pri Kijinem Cee´du najbolj stavijo na njegovo sedemletno jamstvo (ali 150 tisoč kilometrov) na pogonski sklop (motor in menjalnik) ter še vedno
zelo solidnih pet let (ali 150 tisoč kilometrov) na preostale dele. Tu pa je Cee´d v prednosti pred tekmeci. Medtem ko bodo lastniki Aurisov, Golfov, Focusov, Meganov … menjali počene šipe, odbijače in še kaj drugega na svoje stroške, bo to lastnikom Cee´da (pogojeno z garancijsko priznanimi napakami) prihranjeno.
Mitja Reven, foto:? Aleš Pavletič
Prodaja: | KMAG d.d. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 16.690 € |
Cena testnega modela: | 17.040 € |
Moč: | 84,6kW (115 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 11,5 s |
Največja hitrost: | 188 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 4,7l/100km |
Motor: | 4-valjni - 4-taktni – vrstni – turbodizelski - gibna prostornina 1.582 cm3 - največja moč 84,6 kW (115 KM) pri 4.000/min - največji navor 255 Nm pri 1.900/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 205/55 R 16 W (Michelin Energy) |
Zmogljivost: | največja hitrost 188 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 5,9/4,2/4,7 l/100 km. |
Voz in obese: | kombilimuzina - 5 vrat, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamične obese, vzmetne noge, prečna vodila, stabilizator – večvodilna prema z vzdolžnimi in prečnimi vodili - zavore spredaj kolutne (prisilno hlajene), zadaj kolutne - rajdni krog 5,17 m – posoda za gorivo 53 l. |
Mase: | prazno vozilo 1.468 kg - dovoljena skupna masa 1.820 kg. |
Prtljažnik: | Prostornina prtljažnika, izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 × nahrbtnik (20 l); 1 × letalski kovček (36 l) ; 2 × kovček (68,5 l); |
T=21 °C / p= 1100 mbar / rel. vl.: 50 % / Gume: gume 205/55 R 16 W (Michelin Energy) / Stanje števca: 6.421 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,6s |
---|---|
402m z mesta: | 18,0s ( 124km/h) |
1000m z mesta: | 33,0s ( 158km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,8 (IV.)s |
Prožnost 80-120km/h: | 12,8 (V.)s |
Največja hitrost: | 188km/h (VI.) |
Najmanjša poraba: | 6,9l/100km |
Najvišja poraba: | 7,2l/100km |
poraba na testu: | 7,0 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,8m |
AM meja: | 43m |
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi | 58dB |
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi | 57dB |
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi | 57dB |
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi | 64dB |
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi | 62dB |
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi | 61dB |
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi | 68dB |
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi | 66dB |
Trušč v prostem teku: | 38dB |
Napake med testom: | Odpadanje laka na pokrovu motorja. |
-
Zaradi Cee´da bo v Kijinih salonih pustil svoj denar marsikateri nekdanji zapriseženec bolj zvenečih znamk. Na splošno upravičeno. Kia, dobrodošla v glavnini.
-
Zunanjost (12/15)
Oblika sledi evropskim trendom, raven kakovosti izdelave se dviguje.
-
Notranjost (108/140)
Ergonomija na ravni zahtev, samodejna klima deluje zgledno.
-
Motor, menjalnik (33 /40)
Ugodna poraba zmerno glasnega dizla.
-
Vozne lastnosti (67 /95)
Pelje se dobro kot še nobena Kia do zdaj, a še ne tako vrhunsko kot glavni tekmeci.
-
Zmogljivost (23/35)
Močnejša različica 1,6-litrskega CRDi-ja je dorasla vsem zmerno zahtevnim nalogam.
-
Varnost (50/45)
Že serijska oprema nudi zavetje šestim varnostnim blazinam (vključeni zavesi) in ABS-u. ESP ni dobavljiv pri vseh različicah.
-
Gospodarnost
Motor je po pričakovanjih varčen, Cee´dova osnovna cena pa je že blizu tekmecem. Cee´d ni več najcenejši.