Nekje vmes

23. 4. 2019 | Dušan Lukič
Deli

Zlata sredina, bi tudi lahko zapisali o tem, kje v ponudbi karavanske različice Ceeda je bil testni primerek.

Oznaka 1.0 T-GDi pomeni, da gre za srednjega v ponudbi bencinskih motorjev. Pod njim je stari 1,4-litrski atmosferski štirivaljnik, nad njim 1,4-litrski turbobencinec, tale litrski pa ima turbino in tri valje. V najnižjih vrtljajih je v primerjavi z nekaterimi konkurenti za odtenek bolj zaspan, se pa oddolži z za trivaljnik spodobno uglajenostjo, pa tudi ugodno nizko porabo, tudi ko gre za daljše, predvsem avtocestne poti. 88 kilovatov oziroma 120 'konjev' je za premikanje praznega ali delno naloženega Ceeda SW povsem dovolj, le pri polno naloženem zna biti kak hujši klanec razlog za poseganje po prestavni ročici sicer prijetno natančnega ročnega menjalnika.

Podobno kot za motor bi lahko zapisali za drugo dobro lastnost tega Ceeda: njegov prtljažnik. Ni rekorder, je pa družinsko prijetno velik, dobro izkoriščen (z dvema uporabnima predaloma v dvojnem dnu in dvema dodatnima ob strani), kljukicami za vrečke ob strani in rolojem, ki ne daje občutka, da bi se ob vsakem napenjanju rad boril z roko, ki ga upravlja.

Tudi v kabini Ceedu nismo našli zamer, kar pravzaprav niti ni presenetljivo. Konec koncev je bil Ceed finalist tako izbora Autobest kot izbora za evropski avto leta, pa tudi v izboru za slovenski avto leta je pristal v finalu. Oprema testnega z varnostnega oziroma asistenčnega vidika sicer ni bila popolna, a vendarle gre za avto z vrha spodnje polovice ponudbe – torej je manevrskega prostora za tiste, ki bi radi asistence za ohranjanje voznega pasu, aktivni tempomat in podobne zelo uporabne asistente, še več kot dovolj. Poleg tega je po drugi strani infozabavni sistem dober in se zna s pametnim mobilnikom povezati tudi prek sistemov Apple CarPlay in Android Auto.

Za tiste torej, ki pri asistenčnih sistemih niso preveč zahtevni, bo takle karavanski Ceed, ki v akcijski ponudbi stane manj kot 20 tisočakov, dobra izbira – drugi pa lahko posežejo dva do tri tisočake višje in za še vedno zelo ugodno ceno dobijo veliko bolj popolno opremljen avto. Tako temu Ceedu zamerimo le eno: da je dvosklopčni samodejni menjalnik na voljo le z najmočnejšim bencinskim motorjem (in obema dizloma).

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 23.190 €
Cena osnovnega modela s popusti: 17.490 €
Cena testnega modela s popusti: 19.990 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 535 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 923 €
Tehnični podatki
Motor: 3-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 998 cm3 – največja moč 88,3 kW (120 KM) pri 6.000/min – največji navor 172 Nm pri 1.500–4.000/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 T (Kumho Wintercraft)
Zmogljivost: največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h n.p. – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 5,5 l/100 km, izpust CO2 126 g/km
Mase: prazno vozilo 1.334 kg – dovoljena skupna masa 1.840 kg
Zunanje mere: dolžina 4.600 mm – širina 1.800 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.650 mm – posoda za gorivo 50 l
Prtljažnik: 625–1.694 l
Naše meritve
T = 8 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 6.731 km
Pospešek 0-100km: 12,8s
402m z mesta: 18,6s ( 122km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,5/20,4s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 16,9/16,3s (V./VI.)
Poraba goriva na normnem krogu: 42,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 6,2m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena
  • Ceed v karavanski različici in z bencinskim trivaljnikom v nosu je odlična družinska izbira

Hvalimo in grajamo
cena
oblika
poraba
DCT-menjalnik ni na voljo s tem motorjem
premalo pregledni merilniki