Kia Cerato 1.6 16V EX

6. 1. 2005
Deli
Kia Cerato 1.6 16V EX

Cerato. Naj vas ime ne zavede. Priimek, ki ga nosi ta avto, ni Fiat, pa tudi Lancia ali Alfa Romeo ne. Cerato je Kiin družinski član, to pa jasno pove, da gre za korejski izdelek.

Lepo vas prosim, nikar se ne začnite zgražati. Pri Kii so v zadnjih letih naredili velik korak naprej. Njihovi izdelki so skoraj brez izjeme postali všečnejši, tehnološko naprednejši in kakovostnejši. Ne verjamete? Sedite v Cerata.

Res je, svojega porekla ne more skriti. In s tem se moramo strinjati. Zunanje linije so preveč azijske in 15-palčna kolesa premajhna, da bi se vrinil pod okrilje katerega od evropskih proizvajalcev. Celo za laika. Vseeno pa moramo priznati, da oblika le ni tako napačna. Predvsem velike zadnje luči in spojler na prtljažnem pokrovu (ta je na voljo za doplačilo) so tisti detajli, ki poskrbijo za dinamičnejšo podobo.

Potniški prostor je zgodba zase. Pretežno svetli odtenki v sivi barvi so tisti, ki bolj kot za športnost poskrbijo za toplino. Da avto nikakor ni športnik, govorijo tudi volanski obroč, merilniki in vsa stikala. Prav vsi so preveliki, da bi izžarevali športne ambicije. Se jih bodo pa razveseli starejši oziroma vsi tisti, ki jih vid morda že nekoliko zapušča. Zato, ker so ponoči zlahka berljivi oziroma dosegljivi. Presenetijo vas lahko številni predali in predalčki, ki zahvaljujoč gumiranim dnom ne opravljajo le funkcije prisotnosti, ampak tudi uporabnosti.

Če k temu prištejemo še izdatno nastavljiv vozniški sedež in volanski obroč, relativno dobrodušno odmerjen prostor na zadnji klopi ter že skoraj pregovorno bogato opremo, nam lahko verjamete, da notranjost tega avta potnikom pričara vse, kar od njega pričakujete. Pogoj je le, da vas v glavah ne tišči znamka avtomobila. Kia ima med Slovenci še vedno čuden prizvok. In to večino najbolj zmoti. Ustavite se za trenutek in se še enkrat ozrite na Kiino paleto. Sorento, Picatno, Cerato . . Če bodo nadaljevali tako, kot so zastavili, potem jim lahko uspe. Pri tem pa se bodo morali v veliki meri očitno zahvaliti največjemu korejskemu proizvajalcu avtomobilov Hyundaiu, ki jim ta čas trdno stoji ob strani.

O skrivnosti uspeha zato ne moremo govoriti. Tako kot mnogi avtomobilski koncerni so podoben korak storili tudi v Koreji. To pomeni, da so se združili (beri: Hyundai je kupil Kio) in se najprej lotili zniževanja stroškov. Predvsem pri razvoju. Zato lahko na Ceratu najdemo veliko sposojenih komponent. Pa vendar ne vseh. Podatek o medosni razdalji naj vas nikar ne zavede. Ta je enak kot pri Hyundaievi Elantri, zato pa Cerato stoji na novejšem in tehnološko naprednejšem podvozju.

Posamično vpetje spredaj ima pomožni okvir, namesto poltoge preme zadaj pa boste pri Ceratu našli posamično vpeta kolesa skupaj z vzmetnimi nogami ter vzdolžnimi in dvojnimi prečnimi vodili. Človek se seveda ob tem upravičeno vpraša, kako je mogoče, da se Kia na trgu baha z naprednejšim in stroškovno dražjim podvozjem, kot ga ima Elantra. Vendar tako kot za mnogo nerazumljivih vprašanj verjetno tudi za to obstaja logičen odgovor. Če malo špekuliramo, potem je podvozje, na katerem danes stoji Cerato, osnova za novo Elantro.

Večina preostalih delov je namreč dokazljivo Hyundaievih oziroma Elantrinih. Motorna paleta je pri obeh modelih do potankosti enaka. V njej najdemo dva bencinska (1.6 16V in 2.0 CVVT) in en turbodizelski motor (2.0 CRDi). Enako velja za menjalnike. Vendar tega kot uporabnik nikoli ne boste zaznali, pa tudi tega, da Cerato stoji na novejšem podvozju.

Relativno majhna 15-palčna kolesa, povprečne pnevmatike (Sava Eskimo S3) in vzmetenje, približano potrebam udobja, tehnično sliko podvozja precej zameglijo. Cerato se v ovinkih še vedno nagiba in vozniku, ko je hitrost prevelika, vrača precej nezaupljiv občutek. Pretiravanje s hitrostjo je zato povsem nesmiselno. To pa jasno pove, kakšnemu vozniku in načinu vožnje je namenjen Kiin najnovejši izdelek.

Dejstvo je namreč, da vam ta avto, če od njega ne zahtevate preveč, pričara presenetljivo prijetno vožnjo. Motor je za povprečno zahtevnega voznika zadovoljivo zmogljiv, menjalnik spodobno natančen (tega pri Kii do zdaj nismo bili vajeni), v paketu varnosti so štiri varnostne blazine, ABS in aktivni zglavnik na voznikovem sedežu, za dobro počutje v notranjosti pa poskrbijo evropskemu okusu približane linije, zanimivo izoblikovana sredinska konzola ter bogata oprema.

Ampak takšen Cerato se potem cenovno že povsem približa evropskim tekmecem.

Matevž Korošec

Foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 15.222,83 €
Cena testnega modela: 15.473,21 €
Moč: 77kW (105 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,8 s
Največja hitrost: 180 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni - vrstni - bencinski - gibna prostornina 1599 cm3 - največja moč 77 kW (105 KM) pri 5800/min - največji navor 143 Nm pri 4500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 185/65 R 15 T (Sava Eskimo S3 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 186 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,0 s - poraba goriva (ECE) 9,1/5,5/6,8 l/100 km.
Voz in obese: limuzina - 4 vrata, 5 sedežev - samonosna karoserija - spredaj posamični obesi, vzmetni nogi, trikotni prečni vodili, stabilizator - zadaj posamični obesi, vzmetni nogi, po dve prečni vodili, vzdolžni vodili, stabilizator - zavore spredaj kolutni (prisilno hlajeni), zadaj kolutni - rajdni krog 10,2 m.
Mase: prazno vozilo 1249 kg - dovoljena skupna masa 1720 kg.
Notranje mere: posoda za gorivo 55 l.
Prtljažnik: Prostornina prtljažnika izmerjena z AM standardnim kompletom 5 kovčkov Samsonite (skupno 278,5 l): 1 x nahrbtnik (20 l), 1 x letalski kovček (36 l), 1 x kovček (68, l), 1 x kovček (85,5 l)
Naše meritve
T=3 °C / p= 1000 mbar / rel. vl.: 67 % / Gume: 185/65 R 15 T (Sava Eskimo S3 M+S) / Stanje km števca: 4406 km
Pospešek 0-100km: 11,8s
402m z mesta: 18,1s ( 125km/h)
1000m z mesta: 33,2s ( 157km/h)
Prožnost 50-90km/h: 12,3s
Prožnost 80-120km/h: 19,7s
Največja hitrost: 180km/h (V.)
Najmanjša poraba: 9,1l/100km
Najvišja poraba: 11,5l/100km
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 46,8m
AM meja: 40m
Trušč pri 50km/h v 3. prestavi 54dB
Trušč pri 50km/h v 4. prestavi 53dB
Trušč pri 50km/h v 5 prestavi 52dB
Trušč pri 90km/h v 3. prestavi 62dB
Trušč pri 90km/h v 4. prestavi 61dB
Trušč pri 90km/h v 5. prestavi 60dB
Trušč pri 130km/h v 3. prestavi 70dB
Trušč pri 130km/h v 4. prestavi 68dB
Trušč pri 130km/h v 5. prestavi 66dB
Napake med testom: brez napak
Ocena skupaj (264/420)
  • Kia je v zadnjih letih močno napredovala. Poglejte samo Sorenta, Picanta in nenazadnje Cerata … Ta korejska tovarna si zasluži vse pohvale. Zato pa marsikoga ne bodo razveselile cene. Tudi te namreč napredujejo in se pri nekaterih modelih že precej spogledujejo z evropskimi tekmeci.

  • Zunanjost (12/15)

    Dejstva, da se Cerato spogleduje z Evropo, vseeno ne moremo spregledati.

  • Notranjost (101/140)

    Notranjost je prijetna in dovolj kakovostna. Zmoti dokaj majhen prtljažnik.

  • Motor, menjalnik (24 /40)

    Motor in menjalnik ne spadata med tehnološke bisere, vendar korektno opravljata svoje delo.

  • Vozne lastnosti (51 /95)

    Tehnološko napredno podvozje zameglijo majhna kolesa, pnevmatike in (pre)mehko vzmetenje.

  • Zmogljivost (20/35)

    Nič pretresljivega. Osnovni motor je namenjen predvsem zadovoljevanju povprečnih voznikov.

  • Varnost (28/45)

    Ima ABS, štiri varnostne blazine, aktivni zglavnik na voznikovem sedežu, pet varnostnih pasov, …

  • Gospodarnost

    Ponudi vse, kar ponudijo evropski tekmeci, ampak tako visoka je nenazadnje tudi njegova cena.

AM ocena: 3/5

Užitek v vožnji: 1/5

Hvalimo in grajamo
bogata oprema
počutje v notranjosti
tehnološko napredno podvozje
izdelava
notranjost se rada rosi
(pre)mehko vzmetenje
izguba vrednosti
ozka odprtina med prtljažnikom in potniškim prostorom