Kia Rio 1.5 CRDi VGT 16V EX Color Pack

10. 5. 2007
Deli
Kia Rio 1.5 CRDi VGT 16V EX Color Pack

Če se vam računi izidejo in vidite v nakupu turbodizla smisel, pa če mora biti Rio, potem vzemite takšnega. Je poskočen, varčen in - če pritisnete stopalko za plin do konca - pravi mestni razgrajač.

Na prejšnjega Ria pozabite, saj je novi po njem podedoval le ime. Pri Kii so že vedeli, zakaj. Novega, le da s 1, 4-litrskim bencinskim motorjem, smo že preizkusili in rezultate opisali v AM21, 2006. Če ste brali, veste o težavah z gumami. No, turbodizelski Rio je bil tokrat obut v druge gume, ki so se izkazale kot zadovoljive in potrdile, da je Kijina kombilimuzina namenjena zmernejši hitrosti vožnje skozi ovinke. Ne mara pretiravanja (ki ga sicer brez težav zmore večina tekmecev)!

Želje o dinamičnejšem potovanju hitro zmanjša mehko podvozje (nagibanje karoserije) in bežeč zadek. Proti živahnosti protestira tudi volanski obroč, ki je preveč posreden, čeprav s tem všečen predvsem tistim, ki pri sukanju nočejo porabiti vseh atomov moči. A ni sile. Ob zmerni vožnji je tale Kia dobra življenjska sopotnica. Še posebej s tem 1, 5-litrskim turbodizlom, ki zmore 81 kilovatov (110 KM) in 240 Nm navora. Slednjega je za običajno rabo takšnega avta skorajda preveč. Držite volan!

Ko prvič pohodite stopalko za plin, se vam zaradi poskočnosti na licih zriše le nasmeh. Ta pa ne izgine niti, ko zavijete na bencinsko črpalko. Na testu je ‘Korejec’ v povprečju popil sedem litrov plinskega olja na sto kilometrov. Dovolj malo, da ga razglasimo za varčnega. Še bolje bi bilo, če bi imel menjalnik šesto stopnjo. Bil bi še bolj varčen in na avtocestah predvsem manj hrupen.

Tako pa z dolgimi hodi menjalnik ostaja v morju povprečja, v katerem pa tale Kia (glede na zunanje mere) navdušuje s prostornostjo in opremljenostjo, pri kateri si je težko zaželeti kaj dodatnega. Če upoštevamo še akcijsko ceno, ki je 12.700 evrov, Ria razglasimo tudi za ugoden nakup. Testni Rio je vozil opremo Color Pack, ki v sicer dobro opremljeno notranjost vnaša nekaj barvitosti.

Mitja Reven, foto:? Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: KMAG d.d.
Cena osnovnega modela: 15.690 €
Cena testnega modela: 15.990 €
Moč: 81kW (110 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11,5 s
Največja hitrost: 176 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,6l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni - 4-taktni – vrstni - turbodizelski z neposrednim vbrizgom - gibna prostornina 1.493cm3 - največja moč 81 kW (110 KM) pri 3.600/min - največji navor 240 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi - 5-stopenjski ročni menjalnik - gume 175/70 R 14 T (Goodyear Ultragrip 7 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 176 km/h - pospešek 0-100 km/h 11,5 s - poraba goriva (ECE) 5,2/4,0/4,6 l/100 km.
Mase: prazno vozilo 1.154 kg - dovoljena skupna masa 1.580 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.990 mm - širina 1.695 mm - višina 1.470 mm - posoda za gorivo 45 l.
Prtljažnik: 270 l
Naše meritve
T=10 °C / p= 1030 mbar / rel. vl.: 60 % /Stanje števca: 8.854 km
Pospešek 0-100km: 10,8s
402m z mesta: 17,5s ( 127km/h)
1000m z mesta: 32,3s ( 159km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,1 (IV.)s
Prožnost 80-120km/h: 12,0 (V.)s
Največja hitrost: 176km/h (V.)
poraba na testu: 7,0 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 44,9m
AM meja: 42m
Ocena
  • Zaradi zunanjih mer okreten, zaradi notranjih presenetljivo prostoren. 1.5 CRDi je živahen, moči je dovolj za vsakodnevne cestne zadeve (vključevanje v promet, prehitevanje ali lagodna vožnja), razveseli majhna poraba goriva. Le skozi ovinke nerad sledi konkurentom.

Hvalimo in grajamo
motor
poraba goriva
razmerje oprema : cena
udobje med umirjeno vožnjo
prostornost (za ta razred)
lega na cesti
posrednost volana
nima dnevnih luči
ni tovarniško vgrajenega radia
bočna opora sprednjih sedežev