Kratki test: Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

5. 9. 2018 | Dušan Lukič
Deli

Tisti, ki imajo Kio v glavi kot korejskega proizvajalca poceni avtomobilov, si njihovega prodajnega programa očitno že dolgo niso ogledali. Ali pa so le trmasti. V vsakem primeru so prezrli Kio Stinger.

Začelo se je s Ceedom in Sportageem, nadaljevalo z Riom in še kakšnim modelom. Tu sta tudi električni Soul in priključnohibridna Optima. A vseeno: to so sodobni (tako mehansko oziroma električno kot po digitalni plati) avtomobili, ki vendarle ne znajo vzbuditi čustev, to pa je tisto, kar na koncu prepriča tudi najbolj trmaste. Ko se zgodi 'ah trenutek', gredo predsodki hitro v pozabo.

In prvi kilometri z najzmogljivejšo, najhitrejšo in najboljšo Kio do zdaj bi lahko pomenili tak trenutek. Ko se merilnik hitrosti (seveda v obliki izpisa projicirnega zaslona na vetrobranskem steklu) z nezmanjšanim tempom odvrti čez 250 kilometrov na uro (in ob tem daje občutek, da bi se zlahka tudi čez uradno končno hitrost, 270 kilometrov na uro), ko se ob tem oglaša s primerno športnim, a za športno limuzino ravno prav zadušenim zvokom, človek za hip pozabi, v katerem avtomobilu sedi.

Pravzaprav je takole: hitreje se s tem najhitrejšim in najbolje opremljenim Stingerjem peljete, bolje je. Njegovi minusi so namreč najbolj opazni, ko avto stoji ali se pelje počasi. Takrat ima voznik čas, da opazi nekatere kose iz plastike, ki v takšen avto ne spada (takšna je tudi sredina volana), takrat ima čas, da se ukvarja z razporeditvijo stikal in tem, da merilniki niso popolnoma digitalni ali da radio trmasto preklaplja na DAB-sprejem tudi takrat, ko bi si voznik želel vztrajanja na FM-območju. In aktivni tempomat s funkcijo ustavljanja in speljevanja bi bil pri teh dveh opravilih lahko malo bolj nežen. Pri umirjeni vožnji, predvsem, ko je mehanika še hladna (na primer zjutraj pri prvih metrih po zagonu), pa bi bil menjalnik lahko malo bolj uglajene sorte.

»No, vidite, saj smo rekli, da se Kia ne more primerjati z BMW-jem,« bodo na to rekli kritiki. A roko na srce, tudi v avtomobilih bolj prestižnih znamk bi našli marsikatero od omenjenih malenkosti, hkrati pa bi za avto, ki ima pod motornim pokrovom 354-'konjski' V6, ki do 100 kilometrov na uro pospeši v 4,9 sekunde, ki ga zanesljivo ustavljajo Brembove zavore in ima v serijski opremi dinamične LED-žaromete, aktivni tempomat, usnjene ogrevane in hlajene sedeže, električno odpiranje prtljažnika, projicirni zaslon, odlično ozvočenje (Harman Kardon), navigacijo, pametni ključ in seveda lep kupček varnostno-asistenčnih sistemov ter elektronsko nadzorovano podvozje, plačali precej več kot 60 tisočakov, kot stane takšen Stinger. Jasno je, da je nekaj vreden tudi imidž znamke, a ne za vsakogar. In tiste, ki lastnosti postavljajo pred ugled znamke, bo tale Stinger navdušil.

Testni je imel štirikolesni pogon (tistega z le zadnjim v ceniku na žalost ni, čeprav obstaja), ki se na spolzki cesti izkaže z zadostnim prenašanjem navora k zadnjim kolesom, da je vožnja lahko tudi zabavna, volan je dovolj (ne pa vrhunsko) natančen in uravnotežen, sedeži bi lahko imeli malce več bočnega oprijema, a so na splošno udobni. Prostora spredaj in zadaj je za ta razred dovolj, in ker je vzmetenje v nastavitvi Comfort (oziroma Smart, ko voznik pelje umirjeno) kljub 19-palčnim platiščem in nizkoprofilnim gumam še dovolj udobno, se potniki na daljših poteh ne bodo pritoževali – še zlasti, ker bodo te tam, kjer je to dovoljeno, lahko zelo hitre.

Tisti, ki so pozorni le na porabo, naj raje izberejo dizelski Stinger (o njem smo že pisali) ali kak podoben 'šparovček'. Tale Stinger je namenjen vsem, ki si želijo prave športne limuzine, in svojo nalogo odlično opravlja.

Preberite še test turbodizelskega Stingerja:

Test: Kia Stinger 2.2 CRDi RWD GT Line

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 64.990 €
Cena osnovnega modela s popusti: 45.490 €
Cena testnega modela s popusti: 59.990 €
Stroški (v enem letu)
Obvezno zavarovanje: 1.099 €
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ 1.987 €
Tehnični podatki
Motor: V6 – 4-taktni – turbobencinski – gibna prostornina 3.342 cm3 – največja moč 272 kW (370 KM) pri 6.000/min – največji navor 510 Nm pri 1.300–4.500/min
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume 255/35 R 19 Y (Continental Conti Sport Contact)
Zmogljivost: največja hitrost 270 km/h – pospešek 0–100 km/h 4,9 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 10,6 l/100 km, izpust CO2 244 g/km
Mase: prazno vozilo 1.909 kg – dovoljena skupna masa 2.325 kg
Zunanje mere: dolžina 4.830 mm – širina 1.870 mm – višina 1.420 mm – medosna razdalja 2.905 mm – posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: 406 l
Naše meritve
T = 25 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 3.830 km
Pospešek 0-100km: 5,8s
402m z mesta: 14,2s ( 158km/h)
Poraba goriva na normnem krogu: 9,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 40m
Trušč pri 90km/h v 6. prestavi 58dB
Ocena
  • Prava konkurenca BMW-ju serije 3, se je slišalo, ko je Kia napovedala tale Stinger. Je res? Ne, ni. Ker so prestižne znamke prestižne tudi zaradi značke na nosu. Se lahko Stinger z njimi kosa v voznih lastnostih, udobju, zmogljivostih? Seveda, zlahka. In z njegovimi konkurenti tudi. Cena pa ... Tu pravzaprav nima konkurence

Hvalimo in grajamo
zvok motorja
zmogljivosti
cena
nekoliko premajhen bočni oprijem sedežev
izbira plastike za nekatere dele
namestitev nekaterih stikal