Avtomobil s katerim je nekoč britanski zdaj pa že skoraj dve desetletji kitajski MG začel ponovni pohod po Evropi, je obsežno prenovljen in še vedno cenovno dostopen.
Kje je meja, ko je avtomobil prenovljen ali pa je na njem toliko sprememb, da gre pravzaprav za nov model. Če boste pogledali novo generacijo križanca s suhoparno oznako ZS, se vam bo morda zdelo, da so mu namenili nekoliko temeljitejšo prenovo, vendar vas bodo skušali pri znamki MG prepričati, da gre za nov model, ki je zaradi občutka domačnosti ohranil dosedanje ime, ki je tako nedomiselno kot da bi ga določili na kitajskem partijskem komiteju.
Je torej res nov?
No, dokaz, da gre za nov avtomobil, so tudi večje zunanje mere, kajti dolžina 4,43 metra pomeni, da so novinca v primerjavi s predhodnikom raztegnili za skoraj 13 centimetrov in mu nadeli povsem novo obraz, ki je sicer zelo podoben tistemu na večjem in imenitnejšem sorodniku s prav tako suhoparno oznako HS. Sprednji del sicer ne deluje posebej vpadljivo, še manj oblikovalske drznosti pa je zadaj, kjer se zdi, da ni bilo nobenih dramatičnih sprememb.
Precej svežine se najde v notranjosti, kjer se hitro zazna prijetno vzdušje, ki ga popestrijo kakovostni materiali in posamezni element v kromiranem videzu. Sem in tja se seveda najdejo tudi deli iz trde plastike, ki ne pripomorejo k vtisu prestižnosti, a vseeno se zdi ozračje v potniški kabini pozitivno. Ta občutek se nekoliko skazi ob soočenju z instrumentno ploščo, kjer so strukturno nekoliko nejasni merilniki, vozniku pa znajo dvigniti pritisk tudi prezapleteni izbirniki na sicer dovolj velikem osrednjem komunikacijskem zaslonu in nejasno razporejena volanska stikala.
Prostoren in živahen
Nekaj več reda bi si želel tudi pri delovanju klimatske naprave v samodejnem načinu, kjer je prezračevalni piš skozi reže premočan, nekoliko pa me je motila tudi visoko postavljena sredinska konzola, zaradi katere sem se počutil skoraj nekoliko utesnjeno. Širokost konzole tudi nekoliko zmanjšuje občutek prostornosti, čeprav je prostor spredaj in zadaj solidno odmerjen, prav tako pa ni kaj očitati prtljažniku z osnovnimi 443 litri, ki ga je z zlaganjem zadnje klopi mogoče povečati na 1.457 litrov.
Trenutno ima ZS le hibridni pogon, ki ga sestavljata1,5-litrski atmosferski bencinski motor s 75 kilovati (102 KM) pri razmeroma visokih 6000 vrtljajih v minuti in električni motor s 100 kilovati 136 KM) moči. Poleg tega je tu še visokonapetostna baterija z 1,83 kWh energijske vsebnosti, kar naj bi zadostovalo za deset električnih kilometrov. Posebnost je tristopenjski samodejni menjalnik namesto običajnega enostopenjskega ali brezstopenjskega.
Bencinski motor zagotavlja največ128 Nm navora, ki je na voljo šele pri 4.500 vrtljajih v minuti a k sreči ima 250 Nm pomoči elektromotorja. Preklapljanje med posameznimi voznimi režimi ni povsem gladko, medtem ko hibridni pogon večinoma deluje nemoteče in tiho, se zdi, da se v pogonskem sklopu . Lahko nenehno nekaj premika, kar je lahko moteče za občutljiva ušesa. Pri polni obremenitvi bencinski motor za krajši čas zoprno zahrešči in se nato presenetljivo umiri, tudi sunkov je nekaj nad želeno mejo.
Raje ima zmernost
A ZS zagotovo ni avtomobil, ki bi se počutil radostno z voznikom, ki mu diši ostra vožnja. Če stopalko za plin uporabljate previdno, lahko porabo goriva ukrotite na raven pod štirimi litri, tudi v mestnih vožnjah, ne da bi pri tem ovirali promet. Bolj adrenalinski vozniki bodo morali živeti z višjo stopnjo hrupa, predvsem nad 130 kilometri na uro in v ostrejših ovinkih zaradi premalo komunikativnega krmilnega mehanizma. To ni nikoli nevarno, ker asistenčni sistemi vselej pravočasno opravijo svoje delo.
ZS je sicer razmeroma živhahen križanec, ki z mesta do hitrosti 100 kilometrov pospeši v uglednih 8,7 sekunde, kar zaradi sistemske moči 145 kilovatov (197 KM) ni presenetljivo, najvišja hitrost 168 kilometrov na uro pa je vseeno malce skromna.
Podvozje in krmiljenje ne izžarevata posebnih razlogov za kritiko. Pravzaprav v vožnji nisem zaznal nobenih presežkov, niti nobenih resničnih slabosti. No, se pa avtomobil izkaže s tipično kitajskimi in žal motečimi asistenčnimi sistemi , ki se večinoma prehitro zaženejo in nadležno piskajo.
Seštevek pod črto pokaže, da je ZS avtomobil, ki ga predvsem zaradi še vedno dostopne cene ni težko »udomačiti«. In nič manj pomembno ni, da je z novo genracijo razvrednotil tisto z logiko skregano načelo »manj je več«.
Cena osnovnega modela: | 22.490 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 26.490 € |
Motor: | bencinski štirivaljni - gibna prostornina 1.498 cm³ - moč 75 kW/102 KM pri 6.000 v./min - navor 128 Nm pri 4.500 v./min - elektromotor - moč 100 kW/136 KM - navor 250 Nm - sistemska moč 145 kW/197 KM - skupni navor 465 Nm. |
---|---|
Baterija: | zmogljivost 1,83 kWh |
Prenos moči: | samodejni 3-stopenjski |
Zmogljivost: | najvišja hitrost 168 km/h - pospešek 0-100 km/h 8,7 s - poraba goriva po WLTP 5,1 l/100 km - izpust CO2 115 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.420 kg - nosilnost 470 kg - dovoljena skupna masa 470 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4,430 m - širina 1,818 m - višina 1.638 m - medosna razdalja 2,610 m |
Prtljažnik: | 443 /1457 l |