Kratek test: Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm 16v Distinctive

31. 1. 2012
Deli

Avtomobilski kriteriji so se od časov zadnje Giuliette iz 70. let prejšnjega stoletja precej spremenili.
Tudi – ali predvsem – tisti o njihovi športnosti.

Čeprav je zdajšnja Giulietta za razred manjši avtomobil od one prej, se zdi, da se v njej nadaljuje Alfin duh iz tistih časov. Verjetno je prav Alfa Romeo še najmanj podlegla današnjim kvazi športnim atributom – vsaj tale testna Giulietta kaže tako.

Športni turbodizel, ki z zmogljivostmi več kot le navduši

Poganja jo zelo dober športni turbodizel, katerega zvok in tresljaji so sicer za današnji čas morda že kar malce robati, a z zmogljivostmi več kot le navduši. Ker je naravnan malce bolj na športnost, se je treba privaditi na (pre)majhen navor (za lagodno speljevanje) tik nad prostim tekom.

A že pri 1.100 vrtljajih v minuti, denimo, v peti prestavi odlično vleče; ne divje, jasno, ampak lepo, brez upiranja nizkim vrtljajem. Med 2.800 in 3.500 je najbolj 'divji', v tem področju kar vabi med ovinke na preizkušnjo podvozja.

V Juliji na fotografijah se odlično sedi (lahko bi se sicer še bolje, če ne bi bili sedeži usnjeni) in volanski obroč je odlično oprijemljiv (njegov srednji del pa dolgočasnega videza in ne najbolj ergonomski), sistem DNA pa v športni nastavitvi doda še nekaj lepih nastavitev (VDC, Q2, volan, overboost, stopalka plina) za športne občutke. S tega zornega kota je to Alfa, ki si jo neki tipičen alfist želi. Osrednji zaslon ponuja še digitalni pospeškomer (vzdolžni in prečni) ali pa tlak v turbini in merilnik moči, za tiste, ki radi vožnjo začinijo še s kakšno drobnarijo, ki ni vsakdanja in ki diši po dirkaštvu.

Tudi za življenje v njej je bila testna Džuli zelo bogato opremljena, je pa tu nabrala nekaj zamer; prav v takšni (torej ne v osnovni) bi si zaželeli pametni ključ, nekaj več mest za drobnarije in pijačo, parkirni pripomoček spredaj in tipko za začasni izklop tempomata.

A v njej še vedno najbolj moti to, da je gib volanskega obroča navzdol premajhen, predvsem pa da so izbirniki osrednjega sistema (avdio, navigacija ...) zelo nepripravni, neintuitivni, neprijazni. Verjetno so s tega zornega kota zdaj med najslabšimi na (našem) trgu.

Je občutek v vožnji športen ali dirkaški?

A kljub temu – ali morda prav zato – dvoma ni. (Takšna) Giulietta je zelo dober športni avtomobil v svojem prvinskem smislu; ne z videzom stikal, kot danes poslušamo tu in tam, ampak z občutkom v vožnji. Ne dirkaškim, sploh ne. Športnim. Nič več in nič manj.

Bese­di­lo: Vinko Kernc, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 23.990 €
Cena testnega modela: 30.627 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.956 cm3 – največja moč 125 kW (170 KM) pri 4.000/min – največji navor 350 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/45 R 18 Y (Pirelli P Zero Rosso).
Zmogljivost: največja hitrost 218 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,0 s – poraba goriva (ECE) 5,8/4,1/4,7 l/100 km, izpust CO2 124 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.395 kg – dovoljena skupna masa 1.825 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.351 mm – širina 1.798 mm – višina 1.465 mm – medosna razdalja 2.634 mm –prtljažnik 350–1.045 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 14 °C / p = 1.211 mbar / rel. vl. = 28 % / stanje kilometrskega števca: 9.961 km
Pospešek 0-100km: 8,5s
402m z mesta: 16,7s ( 137km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,4/10,6s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,5/14,4s (V./VI.)
Največja hitrost: 218km/h (VI.)
poraba na testu: 8,3 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,6m
AM meja: 40m
Ocena
  • Takšna Giulietta je tiste vrste avtomobil, ki je ravno dovolj velik in prilagodljiv za ­služenje družini od mesta do počitnic, s svojo mehaniko pa tudi dovolj športen, da omogoča prijetne občutke med ovinki.

Hvalimo in grajamo
motor, menjalnik
videz zunaj
oprema (v splošnem)
notranje vzvratno ogledalo
športne zmogljivosti
izbirniki avdio in navigacijskega sistema
notranji predali
premajhen pomik volanskega obroča