Sportback je pri modelu A1 dobra odločitev za tiste, ki si želijo dovolj uporabnosti, privlačnega dinamičnega videza pa dvoje dodatnih vrat sploh ne pokvari.
Že ko smo prvič preskusili A1, se je naše navdušenje nad prijetno obliko in kakovostjo izdelave zmanjšalo ob uporabnosti, kadar se je v A1 moralo peljati nekaj več potnikov. Vstop in sedenje zadaj sta bila otežena, nezadovoljstvo pa so povzročali tudi teža, način odpiranja in velikost vrat. Na vse to pri A1 Sportbacku lahko pozabimo, saj je neverjetno, kako lahko dvoje dodatnih bočnih vrat spremeni uporabnost avtomobila. Že res, da zdaj A1 manj spominja na majhen kupe, vendar oblika pravzaprav ni toliko drugačna, da bi bil dodatek zares opazen.
Dvoje vrat več zelo pomaga, zaradi česar se nam je zdel A1 Sportback veliko bolj vreden svojega denarja kot trivratni A1. Za odličen splošen vtis v prvi vrsti poskrbi tudi dobro oblikovanje v notranjosti, pa seveda dobra kakovost izdelave in uporabe materialov prav tam. Malo je sicer tudi tu treba grajati, namreč barvno neinventivnost notranjosti v preskušenem avtu. Ne gre za kakšen resen pomislek, tako kot ne smemo preresno jemati ugotovitve, da je tudi v Audiju A1 armaturna plošča z merilniki stari znanec iz vseh Audijev. Takšen je pač Audijev slog in večina kupcev ceni prav to: da vedno veš, da sediš v Audiju!
Za to skrbi tudi počutje med vožnjo. Dokaj neposreden in natančen občutek pri sukanju volanskega obroča dobro dopolnjuje zgledno lego na cesti. Naš avtomobil je imel še nekoliko večja kolesa kot prvi testni A1, a mu to tudi glede udobja na slabših cestah ni škodilo, 17-palčna kolesa pa so pripomogla k uglednejšemu videzu. Omeniti velja tudi izredno zanesljivo ustavljanje pri zaviranju.
Turbodizelski 1,6-litrski štirivaljnik je stari znanec vseh, ki jim avtomobili iz koncerna Volkswagen niso povsem tuji. Izkušnje kažejo, da je dovolj zmogljiv, kar velja tudi za zmogljivosti v A1 Sportbacku, ki kljub svojim majhnim meram niti ni tako lahek avto. Motor omogoča, da smo z A1 Sportbackom na cesti lahko tudi zelo hitri. Po drugi strani je presenetila zmožnost varčne vožnje. Že povprečna normna poraba 3,8 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov (in 99 g CO2 na kilometer) obeta primerno gospodarnost z gorivom, brez večjih težav pa je mogoče s tem Audijem dosegati povprečja, ki so blizu obljubljeni normni porabi. Z zmerno vožnjo je bila povprečna poraba goriva zgolj 4,9 litra na 100 kilometrov, kar je za težko nogo podpisanega preskuševalca že kar velik dosežek.
Če je k temu kaj prispeval tudi petstopenjski ročni menjalnik, ne vemo. Čeprav je res, da ima motor takšne karakteristike navora, da ga ves čas lahko vozimo v ustreznih vrtljajih, pa se zdi dejstvo, da se moramo pri takšni ugledni znamki odpovedati šesti prestavi, malce vprašljivo.
Najmanjši Audi se v različici s petimi vrati tako ponuja predvsem tistim, ki so bili pri osnovni nezadovoljni zaradi slabše uporabnosti. Vsekakor tudi Sportback izžareva primeren ugled znamke in je dobrodošla dopolnitev za A1.
Besedilo: Tomaž Porekar, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 20.400 € |
Cena testnega modela: | 26.806 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1598 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 4.400/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–2500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/40 R 17 W (Bridgestone Potenza 5001). |
Zmogljivost: | največja hitrost 190 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,7 s – poraba goriva (ECE) 4,4/3,4/3,8 l/100 km, izpust CO2 99 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.240 kg – dovoljena skupna masa 1.655 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 3.954 mm – širina 1.746 mm – višina 1.422 mm – medosna razdalja 2.469 mm – prtljažnik 270 l – posoda za gorivo 45 l. |
T = 29 °C / p = 1.036 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 3.816 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,5s |
---|---|
402m z mesta: | 17,4s ( 128km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,2s (IV.) |
Prožnost 80-120km/h: | 14,7s (V.) |
Največja hitrost: | 190km/h (V.) |
poraba na testu: | 7,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 36,6m |
AM meja: | 41m |
-
Audi A1 Sportback je vsekakor dobra odločitev za tiste, ki si želijo majhen, uporaben in ugleden avtomobil.