Da sta varčevanje z gorivom in skrb za okolje smiselna le pri cenejših, bolj 'ljudskih' avtomobilih?
Zakaj le?
Audi?
Vemo: prestižna blagovna znamka skupine VAG. A3? Vemo: tehnika, ki je zelo podobna kot pri Golfu, a zapisati 'Golfova' ni čisto politično korektno. Tehnika je koncernska, najbolj priljubljen izdelek na njej je morda res Golf (če ni Octavia ...), a to še ne pomeni, da je 'njegova'.
Torej: Audi A3 je (še vedno) prestižen izdelek tega koncerna na njihovi verjetno daleč najbolj razširjeni platformi. Spodnji srednji razred.
Pa saj je navsezadnje vseeno: če je mehanska osnova vredna imena Audi, ji navsezadnje lahko rečemo tudi Octavijina. In dvomov ni: že ko sedete v A3, se znova izkaže, da je pri njih zasnovan kokpit, ki prav tako temelji in izhaja iz mehanske osnove (platforme), verjetno eden najuniverzalnejših.
Ne le da pokriva velik razpon višin voznikov, odlično se zna prilagoditi tudi njihovim širinam (in dolžinam), in kar je verjetno še najpomembnejše – tudi njihovim okusom. Z drugimi besedami: ko prvič sedete v A3, je verjetnost, da se boste v njem kot voznik hitro udomačili in počutili dobro, zelo velika. Začenši s položajem za volanom in končavši z zavolanskimi ročicami, ki bi mirno lahko postale standard v svetu avtomobilizma.
Razlika v stopnji prestiža (v primerjavi z bratranci in s sestričnami) se seveda najbolj opazi v notranjosti; materiali so na oko in na otip odlični (tu bi lahko polemizirali le o tkanini prevlek, saj je ta pregroba za golo kožo komolcev), izdelava je brezhibna, ergonomija prav tako, videz pa je nevsiljivo eleganten. Podčrtan z mat črnino, ki se je tudi tu izkazala kot enakovredna alternativa sijajni črnini, a je morda s praktičnega stališča še celo boljša.
Mehanika je v A3, ki ga vidite na fotografijah, tiste varčne sorte: 1,6-litrski TDI, sistem Stop/Start, puščica, ki prijazno svetuje, kdaj kaže pretakniti (in v katero prestavo), da bo poraba še manjša, plus vljudno opozorilo 'Opazujte puščico za pretikanje' na zaslonu potovalnega računalnika, če je ta (puščica) slučajno ušla pogledu. Plus dodaten podatek v potovalnem računalniku, koliko več porabi motor, če deluje klimatska naprava.
Motor ima lepo dozo navora, da dostojno vozi svojo kočijo, pa tudi zavrti se kar rad: v drugi prestavi zlahka do 5.000, v tretji tudi, a s precej muke, v četrti pa je številka 4.000 že kar maksimum.
Nič ne de, dovolj je, z uporabniškega stališča je pravzaprav še najmanj prijazno to, da ima menjalnik le pet prestav, kar pomeni, da je nekoliko neprijetno speljevati (obremenjeno vozilo, klanec, hitro speljevanje pri zavijanju levo), da se prestave manj intenzivno prekrivajo (klanci) in da se pri večjih hitrostih (če ste ravno v Nemčiji) motor prehitro vrti.
Podobno je z gumami: za naše omejitve in kazni so vrhunske, sicer se bodo pa cestnim kriminalcem tudi na suhem v hitrih ovinkih 'svaljkale' in takrat reakcija avtomobila na ukaz prek volanskega obroča ne bo linearna, torej kolikor zasučem, toliko avtomobil zavije. Ampak vzorni vozniki tega nikoli ne bodo opazili.
Ker takšnega A3 kupite z razlogom: voziti v varčnem (in ekološkem) programu. V čedni kočiji s pregovornim prestižem. Torej: zakaj pa ne?
Vinko Kernc, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 21.980 € |
Cena testnega modela: | 24.378 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 77 kW (105 KM) pri 4.400/min – največji navor 250 Nm pri 1.500–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 W (Michelin Energy Saver). |
Zmogljivost: | največja hitrost 194 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,7 s – poraba goriva (ECE) 4,8/3,4/3,9 l/100 km, izpust CO2 102 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.320 kg – dovoljena skupna masa 1.880 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.292 mm – širina 1.765 mm – višina 1.423 mm – medosna razdalja 2.578 mm –prtljažnik 370–1.100 l – posoda za gorivo 55 l. |
T = 25 °C / p = 1.150 mbar / rel. vl. = 33 % / stanje kilometrskega števca: 7.127 km | |
Pospešek 0-100km: | 11,8s |
---|---|
402m z mesta: | 18,1s ( 125km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 10,9s |
Prožnost 80-120km/h: | 16,2s |
Največja hitrost: | 194km/h (V.) |
poraba na testu: | 7,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,1m |
AM meja: | 40m |
-
Nekje na drugi strani je S3, ampak v času, ki ga živimo, in ob projekciji, ki se nam obeta, je prav takšen, torej takole motoriziran daleč najbolj smiseln. Počasen še zdaleč ni, je pa varčen. In ker je tole Audi, je prestižnejši, a nezanemarljivo manj praktičen od podobno velikega Golfa. Da ne omenjamo Octavie.