Če bi na znački z rdečo podlago pisalo le S, bi bilo večini mimoidočih firbcev jasno: S Audijem daje športno noto. Kaj pa pomeni S Line?
Poglejte ga, gospoda Sportbacka. Navzven mu do športnega atleta manjkajo le še kurjaška rdeča barva in morda še rdeče obarvane zavorne čeljusti, pa bi mu brez zadržkov na zadnja vrata nalepili značko S, s še kakšnim difuzorjem celo RS. Kupejevske linije (kljub petero vratom), kar 19-palčna platišča, majhna oddaljenost od tal ... Parkiran ali v vožnji je A5 Sportback lep avtomobil, ki kljub dolgočasni barvi obrne kakšno glavo.
Kakšen pa je po srcu? Priznajmo, da 177 turbodizelskih 'konjev' ni tisto, kar napoveduje zunanjost. Od športa vozniku tako ostanejo ogromna platišča in športno podvozje (oboje je s seznama dodatne opreme), kar zagotavlja zanesljivo lego na cesti in dokaj čvrsto pobiranje neravnin, a še vedno je to bolj kot športnik odličen poslovni avtomobil: dovolj udoben, navdušujoč na pogled in varčen.
Ker je v nosu dobro znani dvolitrski turbodizel, se lastniku sline cedijo prav zaradi varčnosti celotnega paketa. Ko je tempomat nastavljen na hitrost 130 kilometrov na uro, motor brni s prijetnimi 2.200 vrtljaji in pri tem za sto kilometrov porabi okoli šest litrov. Tudi izračunano povprečje na testu ni dosti višje, kar je za tako velik avtomobil in za lastnikovo denarnico dober podatek.
Ko se sprijaznite, da so zmogljivosti le solidne (in ne dirkaške), se s tako motoriziranim Audijem da zelo lepo živeti. Najbolj navdušita delovanje ročnega šeststopenjskega menjalnika in njegova usklajenost z motorjem: srednje dolgi gibi so natančni, vklopi prestav dobro zaznavni, odziv celotnega pogona pri prestavljanju pa je eleganten, brez cukanja. Čeprav so nas taki in podobni avtomobili že razvadili z odličnimi samodejnimi menjalniki, nad tem ročnim prav nič ne gre tožiti. Pohvalno je tudi delovanje tempomata, ki ga menjava prestav ne zmoti (izklopi). To pride prav pri pospeševanju s cestninske postaje, kjer lahko že v tretji prestavi vklopite prej nastavljenih 130 kilometrov na uro in vmes le še izbirate pravilne prestave brez dotikanja stopalke plina.
Malo manj navduši, še posebno če se vanj presedete iz enoprostorca, preglednost. Ker se sedi precej nizko in ker zaradi napihnjenih zunanjih linij ne vidimo skrajnih robov karoserije, se A5 (oziroma njegov šofer) pri manevriranju v parkirni hiši ne znajde najbolje. To je pač davek zunanje oblike in kupejevskega položaja za volanom in še dobro, da so v paket Business Sport umestili še asistenčni sistem za vzvratno parkiranje.
Počutje je na vseh štirih sedežih (le peti sredinski je bolj tako) vrhunsko tako z vidika prostornosti kot oblike in kakovosti sestavnih delov, ki voznika in potnike obdajajo. Sedeži, nasloni za roke, stikala, zvočni sistem, tri lučke v prtljažniku (po ena na vsaki strani in ena na vratih), razumljiv multimedijski vmesnik ... Brez pripomb. Edina pripomba lahko leti le na dejstvo, da je za takole opremljen avtomobil treba doplačati več kot deset tisočakov, pa še vedno nima radarskega tempomata ali asistence za opozarjanje na vozni pas.
Besedilo: Matevž Hribar, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Porsche Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 38.890 € |
Cena testnega modela: | 49.709 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.968 cm3 – največja moč 130 kW (177 KM) pri 4.200/min – največji navor 380 Nm pri 1.750–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 245/45 R 18 W (Continental ContiWinterContact3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 228 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – poraba goriva (ECE) 5,6/4,1/4,7 l/100 km, izpust CO2 122 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.590 kg – dovoljena skupna masa 2.065 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.712 mm – širina 1.854 mm – višina 1.391 mm – medosna razdalja 2.810 mm –prtljažnik 480 l – posoda za gorivo 63 l. |
T = 8 °C / p = 993 mbar / rel. vl. = 73 % / stanje kilometrskega števca: 8.665 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,0s |
---|---|
402m z mesta: | 16,7s ( 135km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 6,6/11,6s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 8,5/11,3s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 228km/h (VI.) |
poraba na testu: | 7,1 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 41,0m |
AM meja: | 40m |
-
Vozniki pravih S-ov se bodo vaši motorni različici smejali, a če poleg sloga iščete tudi ugodno porabo goriva, je taka kombinacija lahko dobra izbira.