Zagotovo vsi poznate slovenski pregovor, ki pravi, da se za malo denarja dobi malo muzike. Kaj pa obratno, tudi velja? V tokratnem primeru zagotovo.
BMW serije 6 je leta 2003 na ceste zapeljal kot klasični kupe in kabriolet z mehko streho, potem pa so mu leta 2012 pridružili še štirivratno različico, Gran Coupe. Pri BMW pravijo, da je tudi ta še vedno kupe (tudi zato takšna oznaka), čeprav marsikdo meni, da je kupe lahko zgolj avto z ukrivljeno streho in enim parom vrat. Bavarci so zadovoljni, ne nazadnje v takšni karoserijski različici zdaj ponujajo tudi manjši model. Seveda gre v primeru serije 6 tudi za vprašanje prestiža.
Tudi zato ali pa prav zaradi tega meri avto v dolžino več kot pet metrov. Dolg pokrov motorja, prostorna potniška kabina spredaj in razmeroma velik prtljažnik. Tega lahko z zlaganjem naslonjal zadnjih sedežev tudi povečamo. Idealno? Pravzaprav ne, saj je za tako velik (beri dolg) avtomobil, (pre)malo prostora na zadnji klopi. A smo seveda spet pri vprašanju prestiža in namena.
Avto je več kot odličen za voznika in sopotnika, za tiste zadaj pa ... Skoraj nihče si takšnega avtomobila ne kupi za prevažanje družine, za vožnjo v dvoje pa je več kot odličen. In to kakšno vožnjo! Z dolžino več kot pet metrov in medosno razdaljo, dolgo skoraj tri metre, se jasno ne boji hitrega avtocestnega drvenja, a je več kot suveren tudi na ovinkasti cesti. Pri tem so mu v veliko pomoč nadpovprečno dobro podvozje, prostorninsko velik in močan (v testnem primeru) dizelski motor, štirikolesni pogon ter odličen osemstopenjski samodejni menjalnik. Trilitrski šestvaljni vrstni turbodizelski motor razvaja s 313 'konji' in ogromnimi 630 njutonmetri navora, zato nima nikakršnih težav s 'premikanjem' sicer skoraj dve toni težkega avtomobila. Pa naj gre za samo pospeševanje z mesta ali pa za doseganje največje dovoljene hitrosti, ki je jasno omejena na 250 kilometrov na uro.
Seveda mu je predvsem pri speljevanju v pomoč odličen štirikolesni pogon, ki pa se izkaže tudi na ovinkasti cesti. Ob vseh superlativih, ki pritičejo takšnemu avtu, pa je treba izpostaviti še porabo goriva. Ob priganjanju bo motor sicer zahteval več kot 10 litrov za 100 prevoženih kilometrov, a bo po drugi strani ob običajni vožnji za enako razdaljo dovolj že šest ali sedem litrov dizelskega goriva. Če bi bil pod motornim pokrovom bencinski motor, bi lastnik lahko o takšni porabi zgolj sanjal.
Tako kot lahko o takšnem avtomobilu sanja večina zemljanov. Že z osnovno ceno dobrih 95 tisoč evrov je večini nedostopen, v primeru testnega avtomobila pa je samo dodatna oprema zahtevala še ceno avtomobila srednjega razreda oziroma dobrih 30 tisoč evrov. A kot smo že pogosto zapisali: če je avto drag, a tudi veliko da, se nad tem pač ne smemo pritoževati. Svet okoli nas je poln razlik, in če nekdo pač ima, je potem tudi prav, da zapravi za nekaj, česar si vsak ne more privoščiti. Zato lahko mirno zapišemo, da kupec z BMW 640d Gran Coupe xDrive ne dobi samo dobrega, ampak odličen avto.
Sebastjan Plevnjak foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 96.250 € |
Cena testnega modela: | 130.302 € |
Moč: | 230kW (313 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 5,6 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Obvezno zavarovanje: | 1.024 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 3.684 € |
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – vrstni – biturbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 230 kW (313 KM) pri 4.400/min – največji navor 630 Nm pri 1.500–2.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik – gume spredaj 245/35 R 20 Y, gume zadaj 275/30 R 20 Y (Dunlop Sport Maxx GT). |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,2 s – poraba goriva (ECE) 6,8/5,5/6,0 l/100 km, izpust CO2 158 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.945 kg – dovoljena skupna masa 2.470 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 5.007 mm – širina 1.894 mm – višina 1.392 mm – medosna razdalja 2.968 mm – |
Prtljažnik: | prtljažnik 460–1.265 l – posoda za gorivo 70 l. |
Pospešek 0-100km: | 5,6s |
---|---|
402m z mesta: | 14,0s ( 160km/h) |
Zavorna pot pri 100km/h: | 37,7m |
AM meja: | 40m |