Čeprav marsikdo oblike v popolnosti ne razume, je neizpodbitno dejstvo, da je BMW z modelom X6 ustvaril nov razred, ki je presegel tudi njihova pričakovanja in prisilil preostale avtomobilske znamke v izdelavo podobnih modelov.
Vsakič znova, ko pišem o modelu X6, me prešine, kako dobro potezo so z njim naredili Bavarci. To, da je oblikovno takšen, kakršen pač je, niti ni toliko pomembno kot dejstvo, kakšno rivalstvo so z njim ustvarili. Ko je leta 2008 na ceste zapeljal prvi X6, je bil edini avto takšne vrste; vsaj v svojem premijskem razredu. Potencialnih upov za uspešno prodajo niti ni imel – velik avto, ki s strmo spuščajočo se streho k zadku ne daje upanja, da ima zajeten prtljažnik, hkrati zaradi prostorninsko velikih in zmogljivih motorjev nikakor ni zmogel biti priložnost za povprečnega kupca.
A prav zadnje se je izkazalo za najpomembnejše! Šele tisti, ki so si ga lahko privoščili, so namreč naredili njegovo zgodbo. Da si kupiš avto, ki je oblikovno povsem drugačen od običajnih avtomobilov, ki so se takrat vozili po cesti, moraš biti pogumen, da ga plačaš več kot večino enako velikih avtomobilov, pa še malo ... vsaj ekstravaganten. In prav ti kupci so ustvarili napetost, vonj po prestižu in nedosegljivosti. Danes se X6 oblikovno sicer izgublja v povprečju podobnih avtomobilov (ki so seveda nastali zaradi njega), a za ljubitelje znamke je še vedno nekaj posebnega. Čeprav ne vedo točno, zakaj!
Zdaj, v novi podobi, ostaja poseben, drugačen in mamljiv. Še vedno je namenjen tistim, ki se zavedajo, da bodo z njim izstopali. A bodo po drugi strani tudi veliko dobili. Morda komu to ni všeč, a za X6 zadnje generacije se zdi, da je oblikovno precej bolj umirjen od predhodnikov. Oziroma, drugače povedano, linije so veliko bolj elegantne, posledično pa avto ni več tako brutalno izstopajoč. Na trenutke je celo tako zelo eleganten, da se k njemu podajo vsi – od mladega povzpetnika do elegantne dame v najboljših letih.
A dejstva ostajajo. X6 je skoraj pet metrov dolga in več kot dva metra široka kreatura, ki vseeno zahteva voznika z vsaj malo znanja. Tudi zaradi oblike, ki s strmo spuščajočim se zadkom ne ponuja idealnega pogleda nazaj. Je pa res, da se zaradi višjega sedenja dobro vidi naprej, hkrati trenutni razvoj tehnologij omogoča, da se voznik lahko zanaša na številne varnostno-asistenčne sisteme.
Že sama pojava avtomobila je za marsikoga dovolj, a piko na i testnemu X6 je zagotovo primaknila njegova oznaka M50d. Tudi zaradi nepoznavanja in spretnega bavarskega manevriranja z označbami motorjev nevednež še vedno naivno sklepa, da številka 50 pač označuje velikost motorja. Tako kot tudi v resnici nekoč je. In avto se posledično marsikomu zdi še bolj mogočen, kot v resnici je. A čeprav je pod ogromnim in dolgim motornim pokrovom zgolj 3-litrski agregat, mu ne gre gledati v zobe; s pomočjo dodatnih turbin ponuja okroglih 400 'konjev' in še bolj impresivnih 760 Nm navora.
Vse to je dovolj, da več kot 2,3 tone neto teže z mesta do 100 km/h pospeši v le 5,2 sekunde. A težko verjamem, da bi si kdo kupil tak avto zato, ker bi ga prepričal pospešek z mesta. Pomembnejši je podatek o največji hitrosti, ki pa je pri tako veliki moči že samoumeven – elektronsko omejenih 250 km/h. Številka sama po sebi ni nujno pomembna, bolj pomembno je dejstvo, da je zaradi nje zagotovljena nadpovprečna potovalna hitrost, zaradi katere je tale X6 M50d ultimativni popotnik. Kilometre požira kot za stavo, počutje v notranjosti pa za vse – voznika in potnike – ostaja enako, luksuzno nadpovprečno. In če vsaj glede česa, se glede tega strinjam, da nekatere stvari morajo biti drage in nedosegljive povprečnemu kupcu. Taki moramo pač gledati druge avtomobile, tisti, ki si lahko privošči malce več, pa mirno lahko pogleduje k BMW X6 M50d.
Glede na to, da je osnovna cena modela X6 M50d 109.000 evrov, testni avto pa je stal kar 143.844, mi lahko verjamete na besedo, da je bil opremljen več kot zadovoljivo. Čeprav serijska oprema prinaša številne M-dodatke in udobnostne pakete, šele seznam doplačilne opreme razkrije, kako zelo imeniten je bil testni X6. Da je seznam dolg, je jasno verjetno vsakomur, izpostaviti pa vseeno velja udobnostne pakete First Class Upgrade, ki zahteva dobrih 12.000 evrov, Business Class s skromnimi 3.600 evri in paket inovacij, ki stane skoraj okroglih 7.500 evrov. Verjamem, da je kdo pomislil, da si lahko za samostojne številke človek kupi dodaten avto, a, kot rečeno, če imaš, daš, in vsaj v primeru X6 M50d ti je jasno, zakaj vse omenjeno toliko stane.
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|---|
Cena testnega modela: | 143.844 EUR € |
Cena osnovnega modela s popusti: | 109.000 EUR € |
Cena testnega modela s popusti: | 143.844 EUR € |
Moč: | 294kW (400 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 5,2 s |
Največja hitrost: | 250 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,4l/100km |
Obvezno zavarovanje: | 725 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 2.123 € |
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.993 cm3 – največja moč 294 kW (400 KM) pri 4.400/min – največji navor 760 Nm pri 2.000–3.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 8-stopenjski samodejni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 250 km/h – pospešek 0–100 km/h 5,2 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 8,4 l/100 km, izpust CO2 221 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 2.260 kg – dovoljena skupna masa 3.010 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.935 mm – širina 2.004 mm – višina 1.696 mm – medosna razdalja 2.975 mm – posoda za gorivo 83 l. |
Prtljažnik: | 776–1.688 l |
Poraba goriva na normnem krogu: | 6,6 l/100km |
---|
-
Testni X6 je ponujal izjemni svetlobni podpis - ne le z laserskimi žarometi, ki svetijo celo do 500 metrov daleč, temveč tudi z osvetlitvijo okolice ob vstopu ali izstopu iz avtomobila ter še posebej z osvetljenimi ledvičkami, ki sicer kakšne posebne funkcije nimajo, a kradejo pozornost in požanjejo občudovanje. In čeprav se pod motornim pokrovom skriva 3-litrski turbodizel s kar 400 'konji', je poraba goriva prej ugodna kot nadpovprečna.