Kratek test: Chevrolet Cruze 2.0D LTZ (5 vrat)

10. 1. 2013
Deli

Pregovorno natančni Švicarji v svojem bibličnem avto katalogu Chevrolete tega porekla še vedno vodijo kot korejske izdelke. No, vsaj naslov, vključno z imenom podjetja (Daewoo Motor), je korejski.

V intenzivni internacionalizaciji je težko pavšalno določiti; vse iz uvoda velja, velja pa tudi, da je Chevrolet ameriška blagovna znamka, da je zadaj veliko dolarjev in da so razvojniki, vključno z dizajnerji, od vsepov­sod. Če bi ga izdelovali v Čilu, bi bil torej to čilski avtomobil?

Mešanica ali bolje zmeda okoli porekla pa je le stvar debate in niti najmanj ne vpliva na vtis o izdelku. Tale Cruze, denimo, ima pet vrat, zaradi česar je zadek manj skladen kot pri štirivratnem, je pa tudi bolj uporaben, saj so zadaj velika vrata, in ne le pokrov prtljažnega prostora. Prtljažnik je litrsko sicer nekaj manjši kot pri limuzini, je pa zato praktično povečljiv na slabih 900 litrov. Tudi ni rekordno, daleč od tega, je pa uporabno bolj kot pri limuzini.

Tale Cruze je gnan z najzmogljivejšim turbodizlom iz ponudbe. Stroj je nekoliko nevzgojen, kar daje slutiti, da ne gre za zadnjo tehnično generacijo: je kar robat in glasen, zbudi se, in to skoraj hipno ter zato sunkovito, pri 1.900 vrtljajih v minuti, moč pa mu od tu strmo narašča. S tega stališča, upoštevaje tudi menjalnik s kratkimi razmerji (največja hitrost v zadnji, šesti prestavi), se zdi, kot da bi ta Cruze imel opazne športne apetite. Ne navdušujejo le pospeški in hitrost, ampak – in predvsem – prožnost: v šesti prestavi z lahkoto in hitro preteče čas med 100 ter 200 kilometri na uro po merilniku!

Poleg zmogljivosti pa se motor pohvali tudi z majhno porabo. Če lahko verjamemo potovalnemu računalniku, porabi pri 60 kilometrih na uro 3,5, pri 100 5,2, pri 130 6,8 in pri 160 9,3 litra dizelskega goriva na 100 kilometrov; na testu mu kljub priganjanju nismo namerili več kot 11,3, ob zmerni vožnji pa dobrih osem litrov.

Izhajajoč iz tega, takšen Cruze išče družinskega človeka z nekaj več športnimi ambicijami, vsaj ko je v avtomobilu sam. Mehanika mu bo dobro stregla, čeprav se zdi glede na športnost motorja celotna mehanika nekoliko neposrečeno uglašena. Volan, denimo, bo zaradi majhnega upora pri sukanju bolj všeč (pod)povprečnim voznikom brez želja po dinamiki vožnje, tisti športni ata pa bo zato pogrešal otipljiv povratni občutek dogajanja pod prednjima kolesoma.

Tudi lega na cesti je dobra in zanesljiva, zdi se celo, da ima tale Cruze ovinke rad, je pa nagibanj, predvsem prečnih, pri hitri vožnji preveč. Po drugi strani pa podvozje zelo dobro blaži grobe prečne neravnine, kar bo spet ugajalo povprečnemu vozniku in potnikom.

Tako je, če želiš ugajati večjemu delu različnih kupcev, vse skupaj pa hočeš zapakirati v dostopno, sprejemljivo in mamljivo ceno. A vseeno – k sreči obstaja tudi takšna ponudba. Ki v konkretni obliki še zdaleč ni zanemarljiva!

 

Besedilo: Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: Chevrolet Central and Eastern Europe LLC
Cena osnovnega modela: 20.500 €
Cena testnega modela: 20.500 €
Pospešek (0-100 km/h): 9,0 s
Največja hitrost: 205 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.800/min – največji navor 360 Nm pri 1.750–2.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/50 R 17 V (Continental ContiSportContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 205 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – poraba goriva (ECE) 7,7/4,4/5,6 l/100 km, izpust CO2 147 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.480 kg – dovoljena skupna masa 2.015 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.510 mm – širina 1.790 mm – višina 1.477 mm – medosna razdalja 2.685 mm –prtljažnik 413–883 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = 21 °C / p = 1.043 mbar / rel. vl. = 39 % / stanje kilometrskega števca: 8.753 km
Pospešek 0-100km: 9,0s
402m z mesta: 16,6s ( 138km/h)
Prožnost 50-90km/h: 9,0/15,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,8/12,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 205km/h (VI.)
poraba na testu: 9,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,0m
AM meja: 40m
Ocena
  • Najzmogljivejši dizel hoče Cruzu najti kupca, ki želi in mora služiti družini, a ki je hkrati bolj športne narave in se želi kljub temu kdaj pa kdaj peljati bolj dinamično. Tehnično zelo dobra kombinacija prostora in zmogljivosti, v praksi pa je kombinacija nekoliko razpeta med različne tipične kupce.

Hvalimo in grajamo
motor: športne zmogljivosti
športen menjalnik
poraba pri zmerni vožnji
videz zunanjosti (predvsem spredaj)
družinska prikladnost
prelahek volan
ceneni notranji material
prečna nihanja karoserije
manj skladen zadek kot pri limuzini