Kratek test: Citroën C4 VTi 120 Tendance

22. 3. 2012
Deli

Citroën je opustil 'predalčkanje' modela C4. Zdaj poznamo le eno karoserijsko izvedbo.

Dinamičnost VTS-a in umirjenost petvratne izvedbe sta zdaj združena v eno obliko. Čeprav se ta na prvi pogled zdi prepoznavna, so morali oblikovalci svinčnike uporabiti že pri znaku Citroën, ki je zdaj nov. Ta se lepo zliva s kromano masko, ki daje temu avtomobilu poglaviten značaj.

Oblika novega C4 na prvi pogled ni tako razburljiva, a že podrobnejši pogled na skladne in sveže poteze razveseli oko. Jasno je, da so nekoliko bolj avantgarden dizajn privarčevali za modele DS.

Podobna zgodba se nadaljuje v notranjosti. Že samo bežen pogled daje občutek prijetnega bivanja: zaradi materialov, oblike, barv in zasnove. Notranje poteze so čedne, plastika je na otip kakovostna, motno črna ter osvežena s srebrnimi dodatki, ergonomske rešitve pa so zelo dobre.

Zaman boste iskali fiksno sredico volanskega obroča, kot smo bili vajeni pri predhodnih različicah. Pri Citroënu so to idejo opustili in prav je tako. Še vedno pa ostaja na volanu kopica gumbov, ki bodo na začetku zahtevali od vas malce privajanja. Potem bo uporaba priročnejša, saj bodo roke zašle na armaturo le, ko bo treba nastaviti klimatsko napravo.

Prtljažnik lepo požira kose prtljage, saj je prostornina nad povprečjem v tem avtomobilskem razredu. Lahko bi rešili le težavo pri podiranju zadnje klopi, saj tam nastane stopnica. Pohvaliti velja še precej veliko posodo za gorivo ter priročno odpiranje in točenje goriva brez uporabe ključa ali vrtenja pokrova.

1,6-litrski bencinski štirivaljnik v C4 pomeni zlato sredino motorne izbire (obstajajo bolj in manj zmogljivi modeli tako z bencinskim kot z dizelskim motorjem). Elektronika motorja je naravnana na nežen odziv, zato je tudi pospeševanje zmerno in zvezno. Kdor želi odločnejše zmogljivosti, bo posegel po različici s turbopuhalom, a bo moral razliki primerno doplačati.

V nasprotju z zmogljivejšimi brati je bencinski C4 opremljen le s petstopenjskim ročnim menjalnikom, kar je sicer povsem dovolj za poskočnost, malce manj pa za slišno udobje in tudi za porabo goriva.

Na udobje je naravnano tudi podvozje, vključno z volanom. Zlasti povprečni vozniki brez večjih športnih ambicij bodo zelo navdušeni, saj je požiranje daljših in krajših valov ter neravnin učinkovito in nadvse udobno.

Če do zdaj niste vedeli, katero karoserijsko različico modela C4 izbrati, imate odslej le eno izbiro. Mogoče je pa prav ta, kot skupek vsega, tista prava. Res je, da avto ni ne tehnično ne oblikovno revolucionaren, ampak je dobro delujoča celota. Za nekaj več prepoznavnosti pa bo treba pogledati k seriji DS.

bese­di­lo: Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 16640 €
Cena testnega modela: 18220 €
Moč: 88kW (120 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 11 s
Največja hitrost: 193 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,5l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 88 kW (120 KM) pri 6.000/min – največji navor 160 Nm pri 4.200/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/55 R 16 V (Michelin Energy Saver)
Zmogljivost: največja hitrost 193 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,8 s – poraba goriva (ECE) 8,8/4,7/6,2 l/100 km, izpust CO2 143 g/km
Mase: prazno vozilo 1.180 kg – dovoljena skupna masa 1.765 kg
Zunanje mere: dolžina 4.329 mm – širina 1.789 mm – višina 1.489 mm – medosna razdalja 2.608 mm – posoda za gorivo 60 l
Prtljažnik: prtljažnik 408 - 1.183 l
Naše meritve
T = 15 °C / p = 1.090 mbar / rel. vl. = 46 % / stanje kilometrskega števca: 10.573 km
Pospešek 0-100km: 11s
402m z mesta: 17,6s ( 126km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,8s (4)
Prožnost 80-120km/h: 15,5s (5)
Največja hitrost: 193km/h (5)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 38,3m
AM meja: 40m
Ocena
  • Z notranjimi merami in materiali spada med udobne družinske avtomobile, z zmogljivostmi ne izstopa, z videzom pa je med bolj svežimi ta hip.

Hvalimo in grajamo
oblika kot celota
kakovostna in prostorna notranjost
sistem točenja goriva
stopnica pri podrti zadnji klopi
le petstopenjski menjalnik