Kratek test: Citroën DS4 HDi 160 Sport Chic

17. 2. 2012
Deli

DS3? Super. DS5? Odlično, gre za prvega naslednika nekdanjih DS-ov. DS4? Hmmm ...

V čem se razlikujeta DS4 in C4?

DS4 bi bil navzven rad drugačen od C4, pa mu to prav ne uspeva. Zunanja oblika je preprosto preveč podobna. Rad bi bil bolj športen – ampak zakaj je potem podvozje tako visoko, luknja med gumami in blatniki pa tako velika? Če ne športen, potem udoben? Ne ob tako trdem podvozju in volanu. Kaj potem? Odgovor ni preprost in bolj kot ne bo prodaja DS4 odvisna od tega, koliko kupcev resnično išče avtomobil, ki je poudarjeno ali športen, ali udoben, ali drugačen. Takšni utegnejo biti razočarani. A glede na prodajo DS4 v tujini tistih, ki jim je DS4 všeč takšen, kot je, vendarle ne manjka.

In kakšen torej je? Kot rečeno, ni prav daleč od oblike C4. Najprej v oči padejo platišča, 18-palčna, resnično samosvoje in očesu všečne oblike, deloma črna, obuta v nizkoprofilne gume. Če bi bili tik nad njimi široki, izbuljeni blatniki, bi bila slika popolna.

Pa ni, ker je DS4 zaradi velike luknje med gumami in blatniki videti napol križanec pa tudi športnega videza mu zaradi tega ne moremo pripisati. V notranjosti je slika boljša – oblike so bolj 'pogumne', nekaj nevsakdanjih malenkosti (recimo možnost menjave barve osvetlitve merilnikov) ga naredi drugačnega.

Tudi motor, dvolitrski turbodizel, ni povsem enak kot v C4

No, mehansko že, z malce spremenjenimi nastavitvami elektronike pa so Citroënovi inženirji iz njega izvlekli 120 kilovatov oziroma 163 'konjev', 13 več kot pri najmočnejšem dizelskem C4. Zakaj je morala ob prirastku moči krepko zrasti tudi sila, potrebna za pritisk na stopalko sklopke, ni popolnoma jasno, dejstvo pa je, da je sklopka pretrda.

Enako velja za volan – ker DS4 ni športnik, ni nobene potrebe, da je tako trd. In podvozje tudi ne – kombinacija z 18-palčnimi platišči in izrazito nizkopresečnimi gumami lahko na slabih cestah dodobra pretrese potnike.

Oprema?

Bogata, kot se za DS spodobi. Parkirna tipala spredaj in zadaj znajo premeriti parkirno mesto in vozniku signalizirati, ali je dovolj veliko, usnje na sedežih je serijsko, sistem za nadzor mrtvega kota tudi, seveda tudi samodejna dvopodročna klimatizacija, samodejne luči in brisalniki, samodejna zatemnitev notranjega vzvratnega ogledala ...

Za 26 tisočakov dobite veliko in seznam močnih doplačil je kratek: biksenonski smerni žarometi, nekaj optičnih dodatkov, navigacija, ojačevalnik za avdiosistem, elektrika za sedeže in nekaj dodatnih izbir usnjenega oblazinjenja. Vse drugo je serijsko. Ga še vedno nočete?

Bese­di­lo: Dušan Lukič, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 26.670 €
Cena testnega modela: 30.390 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min – največji navor 340 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/40 R 19 V (Bridgestone Blizzak LM-25V).
Zmogljivost: največja hitrost 212 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – poraba goriva (ECE) 6,6/4,3/5,2 l/100 km, izpust CO2 134 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.295 kg – dovoljena skupna masa 1.880 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.275 mm – širina 1.810 mm – višina 1.526 mm – medosna razdalja 2.612 mm –prtljažnik 385–1.021 l – posoda za gorivo 60 l.
Naše meritve
T = -1 °C / p = 1.121 mbar / rel. vl. = 43 % / stanje kilometrskega števca: 16.896 km
Pospešek 0-100km: 9,6s
402m z mesta: 17,1s ( 139km/h)
Prožnost 50-90km/h: 5,9/13,0s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 7,9/9,9s (V./VI.)
Največja hitrost: 212km/h (VI.)
poraba na testu: 7,1 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če bi se DS4 bolj razlikoval od C4, bi bilo njegovo prodajno izhodišče boljše. Vseeno ne gre prezreti: veliko opreme, všečna oblika, ugodna cena.

Hvalimo in grajamo
oprema
motor
poraba
pretrdo podvozje
pretrd volan
pretrda stopalka sklopke