Kratek test: Citroën DS5 HDi 160 BVA Sport Chic

Citroëni so še vedno tiste vrste avtomobili, ki privlačijo precejšnjo skupino ljudi; zaradi imena oziroma imidža, ki je nastal skozi zgodovino. Pogosto slišimo: »To je pravi Citroën« ali pa »To pa ni več pravi Citroën«.

Kratek test: Citroën DS5 HDi 160 BVA Sport Chic (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
13. 1. 2013

A navsezadnje je pomembno, da vzbuja čustva, čas pa tudi ni več takšen, da bi lahko vztrajal pri starih vrednotah, ne da bi jih vsaj prilagodil sodobnim trendom. Zato je debata o tipičnosti zelo filozofska: tipično za današnji čas ali tipično glede na stare vrednote znamke?

DS5 je v marsičem tipičen za današnji čas te znamke: oblikovno posrečen, s skoraj agresivno silhueto, prepričljivim nosom in športnim zadkom, predvsem pa z velikim in dobro opaznim odstopanjem od siceršnjih oblikovalskih načel avtomobilske industrije. In to je morda še bolj opazno v notranjosti (še zlasti takole opremljene različice): prepoznaven slog, veliko črnine, čvrsto usnje, zelo veliko okrasnega 'kroma' in posledično glede na našteto dober občutek kakovosti in prestiža.

Drugačen hoče biti! Majhen in debel volanski obroč je spodaj pošteno prisekan (in zato nekoliko neroden pri hitrem sukanju za več vrtljajev) in tudi pošteno okrašen s kromom. Nad glavami so tri okna in vsako ima električno pomično roletko. Stvar vzbuja svojevrsten občutek. Zadnja šipa je prečno razdeljena in tam zalomljena; da je delilna prečka visoko, je dobra plat, vseeno pa na dober pregled nad dogajanjem zadaj to ne vpliva najbolje. Avdio­naprava priznane znamke Denon pušča odličen splošen vtis, le malo bolj 'zahtevne' skladba, na primer Tom Waits s svojim Shore Leave, se ne sliši najbolje.

DS5 je velik in predvsem dolg, kar bo hitro jasno na premajhnih parkiriščih. Je pa vseeno avtomobil, v katerem je prijetno biti tako potnik kot voznik. Malce se zatakne le pri predalih (še knjižica z navodili mora biti v vratih), ki jih je premalo in večina je majhnih – od vseh je zelo uporaben le tisti med sedežema. Sicer pa se pohvali z dobro ergonomijo in zelo dobrim infosistemom na kar treh zaslonih ter na projicirnem zaslonu za merilniki.

Tega DS5 poganja najzmogljivejši HDi, ki je na voljo. V kombinaciji s samodejnim menjalnikom, ki je dobro povprečje (a ne tudi zadnji krik tehnike – je povprečno hiter in le redko nežno cuka), vedno postreže z dovolj navora, da je vožnja lahkotna in prijetna, nestresna. Celo porabiti zna razmeroma malo: odčitali smo 4,5 litra na 100 kilometrov pri 50, 4,3 pri 100 (manjša, ker je vmes pretaknil v višjo prestavo), 6,2 pri 130, 8,2 pri 160 in 15 pri polnem plinu oziroma pri 200 kilometrih na uro.

V resničnem življenju lahko računate s povprečjem pod devet litrov, če ste za silo zmerni z desno nogo. Volan je pri manjših hitrostih športno tog in natančen, pri večjih pa že bolj mehak in nedoločen, z nekoliko nedorečenim povratnim občutkom. Kljub temu se takle DS5 v kratkih ovinkih kljub dolgemu medosju presenetljivo lepo pelje, v dolgih ovinkih in pri velikih hitrostih pa daje odličen občutek stabilnosti in nevtralnosti.

Še najbolj netipično pri tem DS5 je njegovo podvozje, saj ni hidravlično, ampak klasično, in to celo precej togo. Športno togo. Medtem ko smo za C5 nekoč zapisali, da kuka skozi okna v Ingolstadtu, za (tega) DS5 velja, da mu bolj diši münchenski Petuelring. Vzemite tole, prosim, zelo nežno. Tudi takole opremljen in tako zmogljiv ima namreč pogon spredaj in stabilizacijski sistem izklopljiv le do 50 kilometrov na uro. Je pa tudi tisti Citroën, ki ponuja v svojem velikostnem razredu največ dinamike, prestiža in imidža znotraj te blagovne znamke.

Je torej tipičen ali netipičen Citroën? Ni težko ugotoviti: je oboje. In to ga dela zanimivega.

 

Besedilo: Vinko Kernc

 

Citroën DS5 HDi 160 BVA Sport Chic

Osnovni podatki

Prodaja: Citroën Slovenija
Cena osnovnega modela: 37.300 €
Cena testnega modela: 38.500 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Pospešek (0-100 km/h): 10,9 s
Največja hitrost: 212 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 9,6l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min – največji navor 340 Nm pri 2.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/45 R 18 V (Continental ContiSportContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 212 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,1 s – poraba goriva (ECE) 7,9/5,1/6,1 l/100 km, izpust CO2 158 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.540 kg – dovoljena skupna masa 2.140 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.530 mm – širina 1.850 mm – višina 1.504 mm – medosna razdalja 2.727 mm –prtljažnik 468–1.290 l – posoda za gorivo 60 l.

Naše meritve

T = 21 °C / p = 1.090 mbar / rel. vl. = 36 % / stanje kilometrskega števca: 16.960 km
Pospešek 0-100km: 10,9s
402m z mesta: 17,4s ( 127km/h)
Prožnost 50-90km/h: meritv s tovrstnim menjalnikom ni možnas
Največja hitrost: 212km/h (VI.)
poraba na testu: 9,6 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Berete o enem (naj)dražjih Citroënov. Je pa zmogljiv, prijeten v vožnji, prepoznaven, poseben, čeden in zanimiv. Takšen lahko služi poslovnežu in navsezadnje tudi družini, vsekakor pa ljudem, ki silijo iz sivega povprečja.

Hvalimo in grajamo
zmogljivosti, lega na cesti
oprema
vtis kakovosti in prestiža znotraj
infosistem
videz zunanjosti, imidž
tempomat deluje le nad 40 km/h
ni gumba za odpiranje zadnjih vrat
preveč prisekan volanski obroč
notranji predali

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri