Kratek test: Fiat 500C 1.3 Multijet

14. 3. 2011
Deli

Ko to pišem, zadaj na TV-ju Pečenko, Trontelj in Danica že tretji dan zapored napovedujejo izboljšanje vremena ter da se bomo čez dan kopali v soncu.

A nič od tega. In medtem je Fiat 500C odšel iz naše testne flote, ne da bi videl en sam topel sončen dan. Toda nič ne de. Vremenarji nas ne morejo toliko razočarati, kolikor se mi lahko oblečemo. Rečeno – storjeno in tako smo oblečeni kot kočevski medvedi 'sprehodili' tole Petstotico zgoraj brez.

Prvi vtis je bil prav presenetljiv, saj bi vsakdo pričakoval, da je tako neizrazito kabrioletski avto poln vogalov, od koder piš mrzlega vetra prihaja za vrat. A vse do zadnje stopnje odpiranja (ko se platnena streha zloži na kup) je pri mestnih hitrostih piš vetra (tistega neprijetnega od zadaj) komaj zaznaven. Le višjerasli vozniki bodo ob glavi čutili prehod zraka čez streho.
Nedvomno je treba pohvaliti odpiranje strehe med vožnjo, saj jo je mogoče odpirati in zapirati vse do 60 km/h – skoraj kadarkoli v okvirih omejitve hitrosti v mestu.

Dejstvo je, da je tako zasnovan avto prikrajšan za nekatere elemente uporabnosti, a vseeno je videti, da je Fiat mislil na to, kako bi uporabnikom olajšal tegobe. Lep primer je streha: ko jo zložimo popolnoma do konca, se nagubano platno prevesi čez prtljažnik. Če bi takrat odprli prtljažna vrata, bi se ta nekje na polovici zataknila ob platno. A tako se streha v trenutku, ko primemo prtljažno kljuko, odmakne vratom. Prtljažnik pričakovano ne ponuja bogatije v litrih, je pa prilagodljiv ob pomikanju in zlaganju zadnje klopi. Odprtina pa je tako majhna, da je včasih bolje odpreti streho, podreti zadnjo klop in večje predmete kar skozi streho zmetati v prtljažnik.

Pravzaprav so nam na test dali tole Petstotico, ker jo v nasprotju s prvo testirano (AM 24/2010) poganja dizelski motor. Od tega ni bilo pričakovati, da bo pozitivno presenečal, saj je že namembnost avtomobila taka, da mu dizelski motor ne pristaja. Razlika v ceni, počasno segrevanje in neizrazitost motorja v nižjih vrtljajih postavljajo utež na tehtnici na stran bencinarja. Pa še dizel v sodelovanju s partnerjem, ki sliši na ime petstopenjski ročni menjalnik, ustvarja precej hrupa, ki ga je še bolj slišati zaradi slabo izolirane strehe.

A kljub motorju vam bo 500C pričaral nasmeh na obraz takoj, ko ga spravite v gibanje. Natančno rezanje ovinkov, iskanje lukenj med avtomobili na mestnih vpadnicah in hitra ustavljanja pred semaforji (kjer vas z leve in desne čakajo pogledi iz sosednjih avtomobilov) so stvari, zaradi katerih je ta Petstotica tako posebna. Ne visokotehnološke rešitve ali zmogljivosti – prav ti življenjski, vsakdanji 'cukrčki' dajo temu avtomobilu poseben čar, zaradi katerega izstopa iz sive množice.

Zato profila kupca takega avtomobila ni težko narediti. Je uživač, ki rad ujame poglede z ulice, ne zamudi nobene vremenske napovedi ter se široko nasmeji ob besedi anticiklon.

 

besedilo in foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: Avto Triglav d.o.o.
Cena osnovnega modela: 17.250 EUR €
Cena testnega modela: 19.461 EUR €
Moč: 55kW (75 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 12,5 s
Največja hitrost: 165 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 4,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.248 cm3 – največja moč 55 kW (75 KM) pri 4.000/min – največji navor 145 Nm pri 1.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 195/45 R 16 V (Bridgestone Blizzak LM-25 M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 165 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,5 s – poraba goriva (ECE) 5,3/3,6/4,2 l/100 km, izpust CO2 110 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.095 kg – dovoljena skupna masa 1.460 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.546 mm – širina 1.627 mm – višina 1.488 mm – medosna razdalja 2.300 mm.
Notranje mere: prtljažnik 185–610 l – posoda za gorivo 35 l.
Naše meritve
T = -1 °C / p = 930 mbar / rel. vl. = 74 % / Stanje kilometrskega števca: 8.926 km
Pospešek 0-100km: 12,8s
402m z mesta: 17,7s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 11,8s
Prožnost 80-120km/h: 17,0s
Največja hitrost: 165km/h (5.)
poraba na testu: 5,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,3m
AM meja: 42m
Ocena
  • Še ena posrečena reinkarnacija legendarnega Fiata – seveda uspešno prilagojena današnjim potrebam.

Hvalimo in grajamo
odpiranje strehe med vožnjo
dobra vetrna zaščita
igrivost in pojava
primernost motorja
trušč v notranjosti
težko dostopen prtljažnik