Kratek test: Ford C-Max 1.6 TDCi Titanium

16. 12. 2012
Deli

Že s prejšnjo generacijo se je C-Max dobro ustalil med bolj priljubljenimi tovrstnimi limuzinskimi kombiji. Malo mu je k uspehu verjetno pomagal tudi večji S-Max s svojo prepoznavnostjo, a nič ne de.

Čeprav je težko opaziti, je tale C-Max druge generacije oblikovno v grobem zelo podoben prejšnji, le da ima na karoseriji precej gub in robov, ki jih prej ni imel. A s tem ni nič narobe: limuzinski kombiji imajo namreč že po definiciji takšno karoserijsko obliko in le redkim uspe iz teh okvirov 'uiti', tako kot je to uspelo S-Maxu.

Tako je zdaj C-Max vselej nevaren tekmec evropskemu začetniku tega razreda, Scénicu. Verjetno tudi zato, ker je v osnovi preprost: za prednjima sedežema so še trije posamični sedeži in za njimi večji prtljažnik, kot bi morda pričakovali. Posamični sedeži se preklapljajo (takšni ustvarijo 1,6 metra uporabne nakladalne dolžine) in jih je mogoče izgraditi, a so vzvodi precej trdi in zato nerodni.

V njem je vsega nekako ravno prav: osvetlitve, predalov (žal ni hlajenega), opreme (ves čas pa govorimo o testnem C-Maxu) in učinkovitosti, od klimatske naprave naprej – čeprav sta skrajni reži armaturne plošče brez možnosti zapiranja, iz njiju pa neprijetno piha v podlakti. Neprijetno daleč so tudi navolanski gumbi, gumb za zagon motorja pa je povsem nesmiseln, saj je treba najti ključ za odklepanje vrat, torej bi ga zlahka vtaknili še v volansko ključavnico.

Občutek konca avtomobila izza volana je morda tudi zaradi dinamične oblike karoserije malce popačen, je pa po drugi strani odlično poskrbljeno za vidljivost – z gretjem prednje šipe in prekinjenim in neprekinjenim tekom zadnjega brisalnika.

Dizel je zaradi slabše aerodinamike kot pri – denimo – kombijevski karoseriji kar pametna izbira, se pa ta tule nekoliko športno vede. Morda delno tudi zaradi narahlo dolgega menjalnika samo z navorom ni povsem prepričljiv, zato mu je treba za nekaj več dinamike nameniti tudi več vrtljajev. Zato je tudi malce hitrejše speljevanje nekoliko nerodna reč, dokler se voznik tega ne loti bolj na 'bencinski' način, torej z več vrtljaji.

Merilnik vrtljajev se začne z rdečo pri 4.500 vrtljajih v minuti, a motor v peti prestavi (od 6) le stežka doseže vrednost 4.000. Je pa motor pri stalnih vrtljajih še vedno tipičen dizelski varčnež: podatki z merilnikov pravijo, da porabi v šesti prestavi pri 60 kilometrih na uro 4,4, pri 100 5,3, pri 130 7,3, pri 160 9,3 in pri 190 11,8 litra goriva na 100 kilometrov. Na testu mu več kot 8,7 litra na 100 kilometrov nismo namerili!

Tudi C-Max se pelje kot tipičen Ford: lahkotno in natančno tudi pri velikih hitrostih, a le dokler voznik nežno krmili z volanom. Surove vožnje se brani že sama mehanika, potem pa se hitro vmeša tudi ESP, ki ga ni mogoče izklopiti. Si je pa res težko predstavljati tipičnega uporabnika z družino divjati skozi ovinke. No, človek nikoli ne ve.

Ni pa le mehanika prijetna za upravljanje; prijeten je za življenje v njem, prikupen je na pogled in hkrati je tudi zelo (družinsko) uporaben. Nič čudnega, da je 'varno v sedlu' v tem vse bolj priljubljenem avtomobilskem razredu v Evropi.

 

Besedilo: Vinko Kernc

Osnovni podatki
Prodaja: Summit avto d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.950 €
Cena testnega modela: 25.760 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.560 cm3 – največja moč 85 kW (116 KM) pri 3.600/min – največji navor 270 Nm pri 1.750–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 17 W (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 184 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – poraba goriva (ECE) 5,4/4,1/4,6 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.390 kg – dovoljena skupna masa 1.915 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.380 mm – širina 1.858 mm – višina 1.626 mm – medosna razdalja 2.648 mm –prtljažnik 432–1.723 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 28 °C / p = 1.109 mbar / rel. vl. = 38 % / stanje kilometrskega števca: 15.583 km
Pospešek 0-100km: 12,3s
402m z mesta: 18,5s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,8/15,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 12,2/15,8s (V./VI.)
Največja hitrost: 184km/h (VI.)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,7m
AM meja: 40m
Ocena
  • Zelo verjetno marsikdo, ki išče takšen avtomobil, med prve kandidate postavi C-Maxa. Zaradi videza – a tudi v preostalem ne razočara. Takole opremljen je pripraven, s tem motorjem pa ni čisto tipičen (turbo)dizelsko gnani srednji limuzinski kombi.

Hvalimo in grajamo
lahkotnost vožnje
prostornost in prilagodljivost
poraba goriva
videz
oprema
reže na armaturni plošči
včasih nezanesljiva navigacija
zaznavno zvijanje karoserije
kljuke in vzvodi sedežev druge vrste