Kratek test: Ford Fiesta 1.4i (71 kW) Deluxe

29. 1. 2012
Deli

Kako malo je treba ...
Da je otrok srečen, radi komentiramo nekoga zadovoljstvo. In kako preprosto se prikupen mestni avtomobil spremeni v kurjaško igračko.

Ime Deluxe v primeru omejene serije Fieste morda ni ravno posrečena izbira, saj človek ob besedi (vsaj jaz) najprej pomisli na udobje, prestiž. Že po fotografijah pa vam je najbrž jasno, da Fiesta Deluxe ni dobila zlatega pepelnika in sedežev v rdečem semišu, ampak gre za bolj športno različico že tako in tako enega izmed najdinamičnejših avtomobilov v svojem razredu (spomnite se predlanskega primerjalnega testa enajstih malih avtomobilov!).

Imidž žepne rakete v črno-beli!

Fiesta v črni ali beli je dobila zelo seksi 17-palčna platišča (in s tem nerodno majhen obračalni krog), lepši in glasnejši zaključek izpušne cevi (in tako manj zvočnega udobja na daljših avtocestnih vožnjah, posebno za potnika zadaj), nekaj lepotnih dodatkov (spojlerja, pragova, usmerjevalnik zraka zadaj) in Eibachovo vzmetenje, ki za čuda avtomobila ne spremeni v 'na kole nasajeno kanto'. Posledica igranja s športnim vzmetenjem je namreč velikokrat skrajno neudoben avtomobil (posebno v kombinaciji z velikimi kolesi), potniki v tejle Fešti pa se nad slabim udobjem nimajo kaj pritoževati. Učinek menjave vzmeti je odličen in bi si ga želeli na marsikaterem običajnem avtomobilu!

Motor ni doživel tuninga

Škoda, da je ob zelo prijetni kombinaciji podvozja in videza motor ostal le 1,4-litrski bencinec. Ta na papirju zmore 96 'žejnih', a ti se začnejo zehajoče zbujati šele v zgornji tretjini motornih vrtljajev. Ker je menjalnik petstopenjski z razmeroma dolgimi prestavnimi razmerji, bo pogosto delo z njim nujno: ko je treba na avtocesti prehiteti 128 kilometrov na uro vozeči avtomobil, ne preostane drugega kot pretikanje v četrto prestavo in poln plin.

Ob dejstvu, da motor za hitrejše premikanje zahteva višje vrtljaje in da ob tem prav pobalinsko tuli, se poraba skoraj devet litrov ne zdi ogromna. Lahko ste tudi varčnejši, saj pri 130 kilometrih na uro v peti prestavi in 3.400 vrtljajih potovalni računalnik prikazuje trenutno porabo le dobrih šest litrov.

Vprašanje za Ford: a je pod Fiestinim motornim pokrovom dovolj prostora za 1,6-litrski EcoBoost? Kupimo.

Dnevne luči za varnost v prometu?
Tudi tale Fiesta ima vgrajene dnevne luči LED. Fino, lepo. Ampak pozor: ko so prižgane le dnevne luči, zadnje luči ne svetijo, sveti pa armaturna plošča. Zato ko se v temi (ali mraku) začnemo voziti po mestu, morda sploh ne bomo opazili, da nam spredaj brlijo le 'ledice', zadaj pa – nič! Bodite pozorni, da vas ne naskoči zaspan voznik svežih žemljic.

Bese­di­lo: Matevž Hribar, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 14.700 €
Cena testnega modela: 14.700 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.388 cm3 – največja moč 71 kW (96 KM) pri 5.750 /min – največji navor 128 Nm pri 4.200/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/40 R 17 W (Continental ContiWinterContact).
Zmogljivost: največja hitrost 175 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,2 s – poraba goriva (ECE) 7,6/4,7/5,8 l/100 km, izpust CO2 133 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.020 kg – dovoljena skupna masa 1.490 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.950 mm – širina 1.720 mm – višina 1.480 mm – medosna razdalja 2.490 mm – prtljažnik 295–980 l – posoda za gorivo 45 l.
Naše meritve
T = 4 °C / p = 981 mbar / rel. vl. = 67 % / Stanje kilometrskega števca: 2.171 km
Pospešek 0-100km: 12,0s
402m z mesta: 18,3s ( 124km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,2s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 23,6s (V.)
Največja hitrost: 175km/h (V.)
poraba na testu: 8,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,8m
AM meja: 42m
Ocena
  • Serijsko 'začinjeni' avtomobili so navadno lepi primerki tuninga in Fiesta Deluxe glede tega ni izjema: eden izmed 35 kupcev za svoj denar dobi izstopajoč in dobro vozen (ne pa dirkalen) avtomobil.

Hvalimo in grajamo
videz
vozne lastnosti
volanski mehanizem
zvok
podvozje
solidna oprema (tempomat, bluetooth, potovalni računalnik)
nima ESP-ja
obračalni krog
nespremenjena notranjost
preglasen izpušni sistem za potnika na zadnji klopi
ni prikazovalnika temperature motorja
ni lučke v senčniku sopotnice in bralne lučke zadaj
način delovanja dnevnih luči