Kamorkoli se obrnete, karkoli ocenjujete, vedno je najpomembnejša 'velika slika'. Ampak znotraj nje veliko štejejo podrobnosti.
O veliki sliki Mondea vemo že veliko, če že ne vsega; avtomobil je skladnega in prepričljivega videza (zunaj), je prostoren in uporaben ter se izjemno lepo pelje, poleg tega za celoten paket, kamor štejemo tudi njegovo opremo (zlasti Titanium), zahtevajo spodoben denar. To so vsekakor razlogi, da si človek Mondea omisli kot osebni ali kot poslovni avtomobil. Ali kot oboje hkrati. Ne v enem ne v drugem primeru ne bo razočaral. Razen morda v kakšni malenkosti.
Sodobna elektronika omogoča v avtomobilu marsikaj, sposobna je marsikaterega opozorila, če meni, da nekaj ni najbolj v redu. Takšen Mondeo je (lahko) opremljen s številnimi nadzornimi sistemi in pomagali, ampak na koncu je treba stvari sporočiti vozniku. In testni Mondeo je ves čas nekaj piskal v opozorilo, tudi za stvari, ki še zdaleč niso življenjskega pomena. Njegova opozarjanja so, milo rečeno, neprijetna. Zagotovo je mogoče to izpeljati tudi enako učinkovito, a manj nadležno.
Ista elektronika zmore prikazati tudi številne podatke, za to pa potrebuje zaslon. V Mondeu je ta velik in postavljen med velika merilnika, a se nanj v soncu skoraj nič ne vidi. Potovalni računalnik, ki je ena od možnosti prikaza na zaslonu, zna pokazati le štiri podatke (trenutna in povprečna poraba, domet, povprečna hitrost), kar je po treznem premisleku sicer dovolj, ampak nekdo v Kölnu si je zamislil, da se mora po krajšem času samodejno prikazati meni avdiosistema.
A da skrajšam: meniji in upravljanje ponujenih podatkov in informacij niso posebej prijazni.
Nasploh je ergonomija upravljanja drugotnih naprav v Mondeu le povprečna, začenši z že omenjenim podajanjem informacij. O videzu notranjosti pa subjektivno nočemo soditi – lahko pa ponovimo objektivno stališče: da so v kokpitu postavljeni oblikovni elementi med seboj neskladni, saj ne sledijo neki enotni rdeči niti.
Pa še o motorju. Ta je pri speljevanju do uporabnika neprijazen, saj cuka pri speljevanju in ne prenese nizkih vrtljajev, zato je, ker v drugi prestavi pri polžji vožnji ne potegne, treba (pre)pogosto prestavljati v prvo prestavo.
A da ne bo zbir teh zamer in pripomb preveč vplival na veliko sliko: od 2.000 vrtljajev je motor zelo dober in lepo odziven (malo k temu pripomore tudi progresivna karakteristika stopalke plina), Fordi so eni redkih, ki ponujajo (tudi zelo učinkovito) električno gretje prednje šipe (zlata vredno v zimskih jutrih), njegov prtljažnik je velik in še povečljiv, sedeža sta zelo dobra, čvrsta (predvsem v naslonu), z dobro bočno oporo, z boki v usnju ter v sredini v alkantari, poleg tega pa tudi petstopenjsko ogrevana ter hlajena (!) in v tej generaciji zmore Mondeo ponuditi kar nekaj sodobnih elementov varnostne opreme, začenši z dobro izvedbo (nežno opozarjanje na volanskem obroču) opozarjanja pri nenamernem zapuščanju prometnega pasu.
Kar pomeni, da so v Kölnu ljudje, ki se na avtomobile razumejo. Če se lotijo še zgoraj omenjenih malenkosti, pa bo velika slika še bolj prepričljiva.
Vinko Kernc, foto: Aleš Pavletič
Prodaja: | Summit motors Ljubljana |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 27.140 EUR € |
Cena testnega modela: | 34.930 EUR € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.997 cm3 – največja moč 120 kW (163 KM) pri 3.750/min – največji navor 340 Nm pri 2.000–3.250/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 17 W (Goodyear Efficient Grip). |
Zmogljivost: | največja hitrost 220 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,9 s – poraba goriva (ECE) 6,4/4,6/5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.557 kg – dovoljena skupna masa 2.180 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.882 mm – širina 1.886 mm – višina 1.500 mm – medosna razdalja 2.850 mm –prtljažnik 540–1.460 l – posoda za gorivo 70 l. |
Serijska oprema: |
T = 26 °C / p = 1.140 mbar / rel. vl. = 21 % / stanje kilometrskega števca: 6.316 km | |
Pospešek 0-100km: | 9,5s |
---|---|
402m z mesta: | 16,9 s ( 136km/h) |
Prožnost 50-90km/h: | 7,8/12,9s (IV./V.) |
Prožnost 80-120km/h: | 11,6/14,6s (V./VI.) |
Največja hitrost: | 220km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,7m |
AM meja: | 39m |
-
Ni razloga za preplah; Mondeo je v natanko takšni kombinaciji eden najzanimivejših – zaradi karoserije (pet vrat), motorja in opreme. In – kar je najpomembneje – prijeten v vožnji. Ima pa nekaj slabih astnosti, ki jih pri Fordu ne opazijo ali pa menijo, da je tako prav.