Kratek test: Ford S-Max 2.0 EcoBoost (149 kW) Titanium S

Fordova sistematična prenova bencinskih motorjev zdaj kaže prve sadove. Dvolitrski motor nadomešča prejš­njega s precej večjo prostornino (in z dodatnim valjem). Seveda s turbom. Temu pri Fordu pravijo EcoBoost.

Prenesi PDF testa
Kratek test: Ford S-Max 2.0 EcoBoost (149 kW) Titanium S (foto: Aleš Pavletič) Aleš Pavletič
15. 4. 2011

Izkušnje z nekoliko manjšim, 1,6-litr­skim turbobencincem že imamo – iz manjšega C-Maxa. In te so skoraj enako prepričljive kot vtis pri tej ne najmočnejši različici v večjem Fordovem enoprostorcu, evropskem avtu leta 2007. Lani konec leta so ga pri Fordu prenovili, mi pa smo pred časom že preizkusili turbodizelsko različico in tedaj tudi podrobno opisali ­večino S-Maxovih dobrih lastnosti.

Podobno kot že omenjena je tudi bencinska s še bogatejšo opremo Titanium S požela skoraj samo odobravanje. Pravzaprav je Fordu s S-Maxom uspel veliki met. Kakorkoli gledaš na preizkušeni primerek, ti mora biti všeč. A začnimo pri eni od redkih težav, s katero se spopadejo voz­niki, ki sedejo za volan tega velikega športnega enoprostorca – pri velikosti.

Ta je popolnoma sprejemljiva, ne, celo vredna vse hvale, ko ga merimo po pros­tornosti notranjosti, toda nato pri običajni vožnji (predvsem mestni) ugotovimo, da so njegove mere že kar poltovornjaške. Že res, da si lahko manevriranje olajšamo s parkirno pomočjo, a z dejstvom, da gre za velik avto, se moramo vsakodnevno ubadati.

To pa ima seveda cel kup dobrih strani, na primer odlično počutje na prednjih ­sedežih pa seveda uporabno in prilagod­ljivo notranjost za njimi, z možnostjo, da iz sedemsedežnika z nekaj gibi naredimo uporaben velikanski prtljažnik z ravnim dnom.

Medtem ko se nam zdi takšna možnost pri ne tako bogato opremljenem še kar običajna, pa se pri notranjosti Titanium S najprej vprašamo, ali je to res potrebno. Na elegantnih črnih prevlekah (iz alkantare, umetnega velurja), dodatno ozaljšanih z rdečimi všitki, se bolje počutimo, če so sedeži kar vzravnani. Sicer pa ta oprema pomeni tudi dodatne okraske na karoseriji, po Fordovo VP Bodystyling Kit.

Če komu to še ni dovolj, si lahko dokupi (ali celo mora) tudi dodatke, kot so (že omenjena) tipala za parkirno pomoč spredaj in zadaj, prostorski paket Titanium (mizici za potnika v drugi vrsti, hlajen predal pred sovoznikom in senčnika v zadnjih bočnih vratih). Na seznamu dodatne opreme našega preizkušenega S-Maxa pa je bil tudi radio Sony s predvajalnikom CD, MP3 ter, končno (!), sistemom bluetooth z glasovnim nadzorom.

Najdražji dodatek pa je Aktivni Parkirni Paket Plus, kot mu pravijo pri Fordu. Ta vsebuje opozorilnike za nadzor mrtvega kota (BLIS), nepravilne menjave voznega pasu in nezbranost voznika. Vsebuje tudi samodejno senčenje žarometov, tempomat s prilagodljivim nadzorom varnostne razdalje (z radarjem), tristopenjski nadzor blaženja s prilagoditvijo športnega podvozja, pomoč pri speljevanju v klanec in opozorilnik za nevarnost naleta.

Za nameček ta paket (za vsoto več kot treh in pol tisočakov evrov!) omogoči še vstop, ­izstop in zagon s ključem v žepu.

Ko uporabljamo vse te dobrote, smo glede S-Maxa povsem prepričani, ko pa jih seštejemo še v 'materialu', je zaključek preprost: tale S-Max je pravi 'premium ekspres'. Za drugi del besedne zveze namreč poskrbi zmogljiv motor, s katerim res nimate težav v nobenem primeru. Poleg tega se da z njim voziti tudi prav gospodarno in z razmeroma sprejemljivo porabo goriva (ob povprečju 90 km/h znaša 8,5 l).

Tomaž Porekar, foto: Aleš Pavletič

Ford S-Max 2.0 EcoBoost (149 kW) Titanium S

Osnovni podatki

Prodaja: Summit motors Ljubljana
Cena osnovnega modela: 35.740 €
Cena testnega modela: 41.450 €
Izračunajte strošek zavarovanja avtomobila
Moč: 149kW (203 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 8,5 s
Največja hitrost: 221 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 8,1l/100km

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.999 cm3 – največja moč 149 kW (203 KM) pri 6.000/min – največji navor 300 Nm pri 1.750–4.500/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski robotizirani menjalnik z dvema sklopkama – gume 235/45 R 18 V (Bridgestone Blizzak LM–25V).
Zmogljivost: največja hitrost 221 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,5 s – poraba goriva (ECE) 11,0/6,4/8,1 l/100 km, izpust CO2 189 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.600 kg – dovoljena skupna masa 2.405 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.770 mm – širina 1.885 mm – višina 1.660 mm – medosna razdalja 2.850 mm – posoda za gorivo 70 l.
Prtljažnik: 285–2.100 l

Naše meritve

T = 1°C / p = 1.011 mbar / rel. vl. = 41 % / stanje kilometrskega števca: 5.498 km
Pospešek 0-100km: 9,2s
402m z mesta: 16,6s ( 139km/h)
Največja hitrost: 221km/h (VI.)
poraba na testu: 11,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 41,2m
AM meja: 40m
Ocena
  • Več kot dvesto 'konj' in še dvosklopčni menjalnik v tem uspešnem enoprostorcu z zelo bogato opremo so vrh tistega, kar potrebuje poglavar družine. Za pošteno ceno …

Hvalimo in grajamo
številni elektronski pripomočki
motor in zmogljivosti
prilagodljivo podvozje
uporabnost
zavorna pot z zimskimi gumami
samodejno senčenje žarometov
velikost avtomobila

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri