Kratek test: Honda Jazz 1.4i Elegance

17. 1. 2012 | Aljoša Mrak
Deli

Tri leta po predstavitvi so ga letos spomladi oblikovno osvežili, v osnovi pa ostaja – dober mestni avtomobil. In to predvsem zaradi mehanike!

Težko bi Jazzu kaj zamerili, le cena bi lahko bila konkurenčnejša. Oblika je še vedno sveža in prepoznavna (tudi po ­zaslugi novih luči in maske avtomobila, ki jih je dobil le tri leta po predstavitvi), enoprostorna prav razvaja s prostornost­jo, opreme je veliko, kakovost izdelave je vrhunska.

Če se spomnite testa hibridnega Jazza, ki smo ga objavili v letošnji 13. številki, smo malce vihali nos nad nes­končnostopenjskim menjalnikom in porabo goriva. Test bencinskega brata potrjuje tisto, kar smo takrat zapisali: zakaj bi morali poslušati hrup menjalnika CVT, če pa ima Honda enega najboljših ročnih menjalnikov na trgu? Prestavna ročica hitro in natančno pada med zobnike, da je delo z desnico res prijetno. Edina slabost so kratka prestavna razmerja, saj se po avtocestni hitrostni omejitvi motor vrti s kar 3.800 vrtljaji. S šesto prestavo bi dobil čisto osnovnošolsko petico, tako mu bomo namenili le štirico.

Klasika varčnejša od hibrida

Medtem ko je hibridni avtomobilček z bencinskim motorjem in elektromotorjem porabil 7,6 litra, je 1,4-litrski klasično grajeni bencinski brat popil 7,4 litra. Torej se je najnovejše čudo tehnike slabše odrezalo kot dober star bencinski motor, kar spet kaže na to, da je (klasična) Hondina tehnika med boljšimi. To pa ni presenečenje, kajne?

Enoprostorna oblika ponuja veliko prostornosti

Ta pride s panoramsko streho še bolj do izraza. Škoda, da avtomobil ni imel parkirnih tipal, glede na mestna potepanja bi si jih prav gotovo omislili. Razgibano oblikovani armaturni plošči smo zamerili plastiko na sredinski konzoli, sicer pa pohvalili utore za pijačo (tik pod zračniki, da jo poleti učinkovito ohladijo) in dobro založenost z opremo. Da, tudi varnostno, saj ima štiri varnostne blazine, dve zavesi in stabilnostni sistem VSA. V mestu je Jazz zelo uglajen, na podeželskih cestah pa dovolj poskočen, da prehitevanje traktorjev ali počasnejših nedeljskih voznikov ne bo težava. Medtem ko je bil hibrid morda razočaranje, pa je bencinski brat – kljub letom in ceni – dobra izbira. Še vedno.

Aljoša Mrak, foto: Saša Kapetanovič

Osnovni podatki
Prodaja: AC Mobil d.o.o.
Cena osnovnega modela: 15.490 €
Cena testnega modela: 16.040 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.339 cm3 – največja moč 73 kW (99 KM) pri 6.500/min – največji navor 127 Nm pri 4.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/55 R 16 H (Michelin Primacy HP).
Zmogljivost: največja hitrost 182 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,5 s – poraba goriva (ECE) 6,7/4,9/5,6 l/100 km, izpust CO2 129 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.102 kg – dovoljena skupna masa 1.610 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.900 mm – širina 1.695 mm – višina 1.525 mm – medosna razdalja 2.495 mm –prtljažnik 335–845 l – posoda za gorivo 42 l.
Naše meritve
T = 22 °C / p = 1.121 mbar / rel. vl. = 23 % / stanje kilometrskega števca: 4.553 km
Pospešek 0-100km: 12,0s
402m z mesta: 17,6s ( 135km/h)
Prožnost 50-90km/h: 15,1s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 22,1s (V.)
Največja hitrost: 182km/h (V.)
poraba na testu: 7,4 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,9m
AM meja: 42m
Ocena
  • Honda Jazz je še vedno zelo konkurenčen avtomobil, čeprav ga že tepejo leta in močan japonski jen. S tehniko in kakovostjo izdelave pa je lahko še vedno vzor.

Hvalimo in grajamo
menjalnik
motor
prostornost
opremljenost
nima dnevnih luči
le petstopenjski menjalnik
plastika na sredinski konzoli
nima parkirnih tipal
cena