Kratek test: Hyundai ix35 1.7 CRDi 2WD Comfort

4. 5. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Morda se komu zdi povezava videza SUV-a in prednjega po­gona nerazumljiva, a je vseeno precej kupcev, ki jim je všeč prav to. Z osnovnim dizelskim motorjem, novim 1,7-litrskim Hyundaievim, pa nastane zanimiva kombinacija.

Če si zraven izberemo še Hyundaievo drugo stopnjo opreme, smo dobili že kar spodobno opremljen navidezni terenec. Ampak pri ix35 je videz že skoraj vse, saj ta najbolj privlači staro in mlado, moško in žensko.

Pri Hyundaiu so novi manjši turbodizelski motor tako in tako namenili le povezavi s prednjim pogonom, tako da posebnih težav glede izbire ni. Kdor si želi skrom­nejši motor, se bo pač moral odločiti le za pogon enega para koles. Pridevnik skromnejši sem uporabil predvsem zato, ker ta motor res zagotavlja skromnejše vzdrževalne stroške – izkaže se namreč za dovolj zmogljivega (predvsem zaradi odličnega navora), ob tem pa tudi za dovolj varčnega glede porabe goriva. Z njim se da dosegati tudi povprečje okoli 5,5 litra, a se to lahko tudi poveča na 8,0 litra na 100 kilometrov – še zlasti pri vožnji na meji največje dovoljene avtocestne ­hitrosti.

Tisto, kar najbolj preseneča, pa je dolg seznam opreme že v osnovni različici (Life). V njej najdete najrazličnejša elektronska vozna pomagala (tudi ESP in sistem za speljevanje v klanec in spuščanje navzdol) pa odličen radio s popolnim naborom vtičnic (USB, AUX in iPod) ter celo električni grelnik vetrobranskega stekla. V opremi Comfort pa je še več uporabnih dodatkov, a najpomembnejši med vsemi sta vzdolžni letvi strešnega prtljažnika.

Vozni občutki so zadovoljivi, pri speljevanju elektronika zares pomaga brzdati pogonski kolesi, ki se na spolzki podlagi vse prehitro zavrtita v prazno. Malo moti tudi električni volanski servo, ki pri večjih hitrosti prehitro reagira na lahne premike volanskega obroča.

Seveda lahko tudi v Hyundaiu ix35 naletimo na nekaj manj sprejemljivih stvari. Snov, iz katere je narejena armaturna plošča, daje vtis cenenosti. Kljub elektrifikaciji dvigalk stranskih stekel se zdi, da nekaj manjka: samodejno se voznikovo steklo le spusti, ne pa tudi dvigne. Tudi gumb trip za vodenje skozi potovalni računalnik ni najboljša rešitev.

besedilo: Tomaž Porekar foto: Matevž Hribar, Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 23.490 €
Cena testnega modela: 24.090 €
Moč: 85kW (116 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 13 s
Največja hitrost: 173 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,2l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.685 cm3 – največja moč 85 kW (116 KM) pri 4.000/min – največji navor 260 Nm pri 1.250–2.750/min
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 225/60 R 17 H (Continental CrossContact M+S).
Zmogljivost: Zmogljivosti: največja hitrost 173 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,4 s – poraba goriva (ECE) 6,3/4,8/5,3 l/100 km, izpust CO2 139 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.490 kg – dovoljena skupna masa 1.940 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.410 mm – širina 1.820 mm – višina 1.670 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 465–1.436 l – posoda za gorivo 58 l.
Naše meritve
T = -8 °C / p = 930 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 2.111 km
Pospešek 0-100km: 13s
402m z mesta: 19,6s ( 121km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,9s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 12s (V.)
Največja hitrost: 173km/h (VI.)
poraba na testu: 7,2 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,8m
AM meja: 40m
Ocena
  • Solidna izbira za tiste, ki jim je vseeno, ali se vozijo s terencem, in jim ne more pomagati štirikolesni pogon.

Hvalimo in grajamo
dober videz
bogata oprema
zmogljiv in varčen motor
aktivna in pasivna varnost
nekateri materiali v notranjosti
preglasen motor / pomanjkanje izolacije
preobčutljiv volanski servo