Kratek test: Hyundai ix35 2.0 CRDi HP Premium

7. 3. 2011 | Tomaž Porekar
Deli

Preizkušeni Hyundai je v marsičem zares v vrhu. Predvsem je na vrhu cenika modela, saj so vanj dali 'maksimalno' vse, kar sicer ponujajo pri ix35. Je torej – H-max.

Takšno oznako sicer uporablja konkurenčna znamka, Ford, a če pogledamo, kako se v zadnjem času lotevajo avtomobilskih zasnov pri tej največji korejski znamki, se zdi, kot da jim je na neki način tudi Ford dober zgled. To navsezadnje močno velja tudi za ix35, ki se na skoraj vsak drugi pogled zdi, kot da je neposredni sorodnik Fordove Kuge.

Če se sicer zunanjosti ix35 bolje posvetimo, opazimo kar precej drugačnosti v primerjavi s Kugo, a v osnovnem obrisu se zdita res podobna. Pa to ni nič narobe, ne za Ford ne za Hyundai. Seveda sta Kuga in ix35 'mehka' terenca, kot nekateri radi rečejo malo manjšim, bolj za vožnjo po utrjenih cestnih podlagah zasnovanim in visoko od tal nasajenim dinamično oblikovanim kombijem. Ko v tale zapis mešam tekmeca, Kugo, mi namreč spomin uhaja pol leta nazaj, ko smo preizkušali prav tako najbolje opremljeno in motorizirano različico tega modela. Močan turbodizelski motor in skoraj popolna oprema, tudi s samodejnim menjalnikom, sta skupni značilnosti obeh.


Hyundai pa je vsaj v treh najopaznejših zadevah še malo presegel Forda: z motorjem, ki ima 15 kilovatov večjo moč, z menjalnikom, ki je za odtenek bolj prepričljiv (pa čeprav ima korejec običajno 'avtomatiko', Ford pa uporablja dvosklopčno tehnološko rešitev), in s streho iz zatemnjenega stekla, ki je tudi pomična. Za Hyundaia skupaj odštejemo tudi nekaj manj denarja, kar gre najbrž predvsem na račun individualne dodatne opreme v Kugi.

Z ix35 bi lahko bili povsem zadovoljni, če ne bi na estetsko počutje, ko vanj sedemo, malenkostno le vplivala dodatna oprema. Rdeče-rjavo usnje, v katero so bili odeti sedeži, se zdi iz neke druge zgodbe …Ampak ix35 prepriča zaradi vsega drugega. Že videz karoserije je privlačen, in čeprav bleščeča bela barva avtu daje lep videz, zagotovo ne spodbuja k vožnji po brezpotjih. Enako velja za velika kolesa s privlačnim dizajnom kolesnih obročev. Podobno prepričljiv je tudi pogled izza volanskega obroča, merilniki in sredinska konzola so pregledni in naravnani tako, da se zdi vsak gib s prstom do upravljavskega guma povsem samoumeven.


Tudi prostornost ix35 je pravšnja, za 4,4 metra dolg avtomobil dobra. Položaj na sedežu za volanskim obročem tudi malce otežuje usnjena podlaga, saj oprijem (beder in zadnje plati) ni tako dober kot pri tistih s tekstilnimi prevlekami. Zimske težave pa premaga učinkovito gretje obeh prednjih sedežev. Pod skoraj 600-litrskim prtljažnikom najdemo pravo nadomestno kolo, kar je dandanes že prej izjema kot pravilo. Povečljivost na več kot 1.400 litrov se zdi dovolj za večino običajnih prevoznih potreb.


Dvolitrski turbodizelski motor povzroča Hyundaievim vodilnim veliko sivih las. Ne zaradi kakovosti, vzdržljivosti, dobre moči in še boljše prožnosti, ampak zaradi tega, ker je zmogljivost korejske tovarne, ki te stroje dobavlja v evropsko tovarno v Nošovice na Češkem, veliko premajhna, da bi zadovoljili povpraševanje vseh Hyundaievih kupcev!

V najmočnejši različici, ki je bila s sodobnim šeststopenjskim samodejnim menjalnikom nameščena v našem preizkušenem primerku, prepriča predvsem z zmogljivostmi in s prožnostjo. Zato pa zvočno ozadje delujočega motorja ne prepriča vedno, v nižjih vrtljajih se zdi še kar tih, če je voznik nestrpen in hoče hitreje napredovati, pa je motor hitro v višjih vrtljajih in preglasen. To lahko pri ročnem menjalniku še nekako preprečujemo (s predčasnim menjavanjem v višje prestave), samodejnemu pa te vaje ni mogoče privzgojiti, čeprav se z elektroniko dokaj dobro prilagaja siceršnjemu načinu vožnje.

Avtomatika je tudi tista, ki precej pokvari sicer dokaj solidne varčevalne zmožnosti zelo zmogljivega turbodizla. Kakšnega posebnega haska (beri: zmanjševanja porabe) si tudi od gumba z oznako ECO ne moremo obetati, se pa občutno zmanjšajo zmogljivosti.


Hyundaiev štirikolesni pogon je dokaj preprost. V primeru potrebe se brezstopenjsko spreminja do razmerja 50 : 50 na oba pogonska para koles, pomagata pa lahko tudi dve zapori. Prva je priklopljiva in 'zaklene' enakomerno porazdelitev moči (pol-pol) na oba para koles in se samodejno izklopi pri večji hitrosti (kot 38 km/h), druga je samodejna in skrbi za prečno prilagajanje prenosa moči na zadnji gnani kolesi.


Tokrat se zavestno ne bomo osredotočili na naštevanje vse opreme, ki se je z nami vozila v preizkušenem Hyundaiu. Bilo bi je za nekaj odstavkov in je za običajne potrebe že skoraj popolna. Kdor se bo odločal za nakup tega napol mestnega terenca, se bo tako in tako moral resno poglobiti v cenik in seznam opreme ix35. Tudi zato, ker je podobno Hyundaievo maksimalen avtomobil lahko najti že za nekaj manj evrov, če se nekateri, manj potrebni opremi na seznamu – odpovemo.

tekst: Tomaž Porekar foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Hyundai Avto Trade d.o.o.
Cena osnovnega modela: 29.490 €
Cena testnega modela: 32.890 €
Moč: 135kW (184 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 10,1 s
Največja hitrost: 195 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 7,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 4.000/min – največji navor 392 Nm pri 1.800–2.500/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 225/60 R 17 H (Continental CrossContact M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 195 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,1 s – poraba goriva (ECE) 9,1/6,0/7,1 l/100 km, izpust CO2 187 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.676 kg – dovoljena skupna masa 2.140 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.410 mm – širina 1.820 mm – višina 1.670 mm – medosna razdalja 2.640 mm –prtljažnik 465–1.436 l – posoda za gorivo 58 l.
Naše meritve
T = -8 °C / p = 930 mbar / rel. vl. = 65 % / stanje kilometrskega števca: 2.111 km
Pospešek 0-100km: 10,3s
402m z mesta: 18,1s ( 133km/h)
Največja hitrost: 195km/h (VI. prestava)
poraba na testu: 9,8 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,8m
AM meja: 40m
Hvalimo in grajamo
videz je všečen
zmogljiv motor in učinkovit samodejni menjalnik
skoraj popolna oprema
sprejemljiva cena glede na bogatost opreme
učinkovit štirikolesni pogon
za avtomatiko in moč motorja 'plačamo' z večjo povprečno porabo
nekateri materiali v notranjosti ne prepričajo (tudi v prtljažniku)
vodenje na ravni cesti ('premehak' volanski občutek)
v visokih vrtljajih glasen motor