Kratki test: Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV GT-Line 7DCT (2022)KRATEK TEST Kia Sportage 1.6 T-GDi GT-line 7DCT - Čudežni učinek začimb

V tako dobro zasedenem razredu, kot so srednje veliki športni terenci, je res težko najti kaj posebnega ali celo edinstvenega. Vse avtomobilske znamke skušajo igrati na čustva kupcev z oblikovno všečnostjo, prostorsko uporabnostjo in prepričljivimi voznimi lastnostmi. Nekateri vendarle dodajo še kak posladek.

KRATEK TEST Kia Sportage 1.6 T-GDi GT-line 7DCT - Čudežni učinek začimb (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
22. 9. 2022

Pri Kijinem Sportagu, ki je že vsaj tri generacije prodajna uspešnica, je tisti ščepec najvišji nivo opreme z oznako GT Line. Zveni nekako športno, vsebuje pa predvsem vso varnostno opremo – od sistema za prečni nadzor prometa zadaj in za delno samodejno vožnjo v koloni do radarskega tempomata in sistema za ohranjanje smeri vožnje. No, v paketu je tudi nekaj za lepši vtis, na primer usnje na sedežih, pametna žarometa, ogrevanje in prezračevanje sedežev ter volanskega obroča in še kaj bi se našlo.

Z najvišjim nivojem opreme vselej sovpada tudi najmočnejši 1,6-bencinski štirivaljnik, ki ima podporo prisilnega dovoda polnilnega zraka. Ta pogonski stroj me je delno pustil hladnega, saj kljub 132 kilovatom (180 »konjem«) ne kaže pretiranega športnega talenta. Recimo, da bi ga uvrstil med dobro pripravljene rekreativce. V osnovi gre za prožen in zmerno zmogljiv motor, ki je sicer brez težav kos večini prometnih in cestnih razmer, s povprečno porabo 7,8 litra na našem preizkusu pa ni ravno vzor varčnosti. Seveda je mogoče iz njega iztisniti nekaj več iskrivosti, če ste ga le pripravljeni zavrteti malce višje.

Ker je pogon izveden samo na sprednji kolesni par, dvomim, da se boste pogosto vozili izven urejenih cest. Kljub temu pa bi bil nad pogonskim sklopom bolj navdušen, če bi motor bolj homogeno sodeloval s sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko.

Menjalniška avtomatika se namreč kar pogosto zmede; zoprno sunkovito odreagira že na kanček preveč dodanega plina pri speljevanju, spet drugič trmasto vztraja v posamični prestavi ali pa prestavi takrat, ko sem bil prepričan, da mu tega ne bi bilo treba. Na cesti se Sportage obnaša kompromisno – med čvrstostjo vzmetenja, potniškim udobjem in voznikovim veseljem. In takšen kompromis mu zagotovo štejem v dobro, čeravno (pre)velika in težka platišča pač ne morejo imeti blagodejnega učinka na udobje. Vizualnemu učinku pa seveda ne oporekam ...

V vseh ostalih lastnostih je Sportage dodelan avtomobil z res prostorno in udobno notranjostjo, solidnim prtljažnikom in uravnoteženo digitaliziranim voznikovim okoljem, ki ne zahteva preveč privajanja. Za najvišji nivo opreme je seveda treba odšteti nekaj več denarja – blizu dveh tisočakov (kar je še vedno korektna ponudba glede na dobljeno). A

Besedilo: Matjaž Gregorič · Foto: Uroš Modlic

Infoboxes

HVALIMO IN GRAJAMO

+ Drzna oblika zunanjosti

+ Premišljena digitalizacija

+ Prostoren prtljažnik

- Premalo energičen motor

- Neuglajenost menjalnika

- Previsoko nameščena prednja sedeža

Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV GT-Line 7DCT (2022)

Osnovni podatki

Prodaja: KMAG d.d.
Cena testnega modela: 44.699 €
Cena osnovnega modela s popusti: 30.699 €
Cena testnega modela s popusti: 38.199 €

Stroški (v enem letu)

Obvezno zavarovanje: 660 €

Tehnični podatki

Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.598 cm3 – največja moč 110 kW (150 KM) pri 5.500/min – največji navor 250 Nm pri 4.000/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 7-stopenjski menjalnik z dvojno sklopko.
Zmogljivost: največja hitrost 189 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,6 s – kombinirana povprečna poraba goriva (WLTP) 6,3–6,6 l/100 km, izpust CO2 143–160 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.505 kg – dovoljena skupna masa 2.145 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.515mm – širina 1.865 mm – višina 1.646 mm – medosna razdalja 2.680 mm – posoda za gorivo 54 l.
Prtljažnik: 562–1.751 l