Kratek test: Mazda CX-7 CD173 Revolution Luxury

25. 2. 2012
Deli

Sedemsedežniki. Lahko so enoprostorci, lahko so SUV-i. In običajno so kot orodje za dovolj udoben prevoz sedmih oseb neuporabni.

Ja, spraviti sedem oseb z vsaj vzorcem prtljage je pri avtomobilih, dolgih manj kot pet metrov, skoraj nemogoče. Trpijo tisti v drugi vrsti, trpijo tisti v tretji vrsti ali pa vsi skupaj ostanejo brez prostora za prtljago. Še več: prostor, namenjen zadnji vrsti sedežev, bi bil precej koristnejši kot prtljažnik z dvojnim dnom. Kupci to velikokrat vedo in zgodovina pravi, da je marsikateri model avtomobila prodajno trpel, če je bil na voljo le s sedmimi sedeži.

Številka 7 ne pomeni, da ima toliko sedežev

Pri Mazdi te napake niso storili. Kljub sedmici v oznaki je Mazda CX-7 petsedežnik. Dovolj velik, dovolj udoben, dovolj prostoren petsedežnik. Želite sedem sedežev? Potem potrebujete Mazdo CX-9 (ki pa je pri nas ni v prodaji). Želite udoben družinski SUV z dovolj velikim prtljažnikom? Dobrih 4,6 metra dolga CX7 bo ravno pravšnja.

Tako spredaj kot zadaj je prostora dovolj, z opombo, da bi bil lahko vzdolžni pomik prednjih sedežev tudi večji – tedaj bi bilo prostora zadaj sicer manj, a čudežev pač ni. Usnjeni sedeži so dovolj udobni pa tudi udobnega položaja za volanom (s prej omenjeno izjemo za visoke voznike) ni težko najti.

Voznikovo 'delovno okolje' kaže, da CX-7 ne spada več med najmlajše modele. Informacije so precej razmetane – poleg merilnikov in prikazovalnika med njimi sta tu še dva (ne enake barve) na vrhu sredinske konzole, upravljanje vsega skupaj ni centralizirano ali vsaj dovolj logično. No ja, ker je vendarle pričakovati, da se bo lastnik na to sčasoma navadil, je stvar še sprejemljiva.

Kako motor kljubuje 1.800 kilogramom?

Tona in 800 kilogramov ni majhna masa. A kombinacija štirivaljnega, zmogljivega turbodizla in ročnega šeststopenjskega menjalnika je dovolj, da je taka Mazda CX-7 v resnici kar živahen avtomobil. 127 kW oziroma 173 'konjev' je v kombinaciji s 400 njutonmetri navora in motorjem, ki je dovolj prožen že v nizkih vrtljajih, več kot dovolj, da je lahko CX-7 hitra, voznik pa si lahko privošči nekaj lenarjenja pri prestavljanju. To je celo dobrodošlo, saj so gibi prestavne ročice sicer kratki in mehansko natančni, a dokaj trdi – in nanjo se občasno prenaša tudi nekaj preveč vibracij motorja.

Štirje valji in 2,2 litra prostornine so sicer recept za veliko navora, a tudi za precej vibracij, še posebno ko zaženete hladen motor. Takrat je za nekaj hipov počutje rahlo 'kmetijsko', a se dizel hitro segreje toliko, da se njegov tek in hrup umirita. Povsem uglajen ni nikoli, kar je zlasti opazno pri mestnih hitrostih.

Nekaj zvočne izolacije in boljše vpetje motorja bi iz CX-7 naredila precej bolj uglajen avtomobil. Se pa motor za vse skupaj oddolži z dokaj majhno porabo. Kljub štirikolesnemu pogonu (ta večino moči v normalnih razmerah prenaša na prednja kolesa, na zadnja pa lahko prenese do 50 odstotkov, če je treba) se je ta ustavila pri slabih devetih litrih, kar glede na maso in velikost avtomobila ni preveč.

Oznaka Revolution pomeni bogato opremo, ki vključuje 'skoraj vse'. Višja stopnja opreme ali doplačila je potrebna le, če si želite navigacijsko napravo, kamero za vzvratno vožnjo ali strešno okno. Za slabih 39 tisočakov tako CX-7 ponuja res veliko.

Bese­di­lo: Dušan Lukič, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 40.490 €
Cena testnega modela: 41.040 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.184 cm3 – največja moč 127 kW (173 KM) pri 3.500/min – največji navor 400 Nm pri 1.000/min.
Prenos moči: motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/55 R 19 W (Continental ContiCrossContact).
Zmogljivost: največja hitrost 200 km/h – pospešek 0–100 km/h 11,3 s – poraba goriva (ECE) 9,1/6,6/7,5 l/100 km, izpust CO2 199 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.800 kg – dovoljena skupna masa 2.430 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.700 mm – širina 1.870 mm – višina 1.645 mm – medosna razdalja 2.750 mm –prtljažnik 455–1.350 l – posoda za gorivo 69 l.
Naše meritve
T = -2 °C / p = 943 mbar / rel. vl. = 32 % / stanje kilometrskega števca: 6.861 km
Pospešek 0-100km: 11,5s
402m z mesta: 16,9s ( 130km/h)
Prožnost 50-90km/h: 10,1/12,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,2/15,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 200km/h (VI.)
poraba na testu: 8,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 40,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Mazdi CX-7 sicer lahko pripišemo tudi kak minus (predvsem pri uglajenosti motorja), a je hkrati jasno, da gre za enega najboljših kompromisov med ceno, opremo in lastnostmi na trgu.

Hvalimo in grajamo
oblika
prtljažnik
zmogljivosti
cena
delovanje hladnega motorja
preveč zapleteno upravljanje sistemov vozila
trda prestavna ročica