Mazda

Začetki Mazde segajo v leto 1920, ko je japonski poslovnež Jujiro Matsuda v Hirošimi ustanovil tovarno plute, v kateri je leta 1927 je začel izdelovati trikolesne poltovornjake. Leta 1940 začeti razvoj majhne limuzine je ustavila druga svetovna vojna, med katero je velik del tovarne uničila jedrska bomba. Prvi osebni avtomobil je bil leta 1960 predstavljen dvovratni kupe Mazda R360, leto pozneje pa je začela Mazda sodelovati z izumiteljem rotacijskega motorja …

Začetki Mazde segajo v leto 1920, ko je japonski poslovnež Jujiro Matsuda v Hirošimi ustanovil tovarno plute, v kateri je leta 1927 je začel izdelovati trikolesne poltovornjake. Leta 1940 začeti razvoj majhne limuzine je ustavila druga svetovna vojna, med katero je velik del tovarne uničila jedrska bomba. Prvi osebni avtomobil je bil leta 1960 predstavljen dvovratni kupe Mazda R360, leto pozneje pa je začela Mazda sodelovati z izumiteljem rotacijskega motorja Felixom Wanklom. Konec šestdesetih let je prodrla na evropski in ameriški trg. Tedaj je hkrati z limuzinama 1000 in 1200 predstavili tudi prva avtomobila z rotacijskim motorjem Cosmo 110S in Familio R100. Z leta 1975 predstavljeno mazdo 121 je uvedla novo poimenovanje svojih modelov, ki sta mu v začetku osemdesetih let sledili mazda 929 in mazda 626. Vsi trije modeli so imeli tudi prednji pogon, novost na Mazdinih avtomobilih. Leta 1978 je na ceste zapeljal legendarni športni kupe RX-7, leta 1989 pa kultni roadster MX-5. V devetdesetih letih so Mazdo predvsem v Evropi kritizirali zaradi dolgočasnih modelov, kar je v začetku tisočletja popravila z modeli 6, 3 in 2 ter športnim kupejem z rotacijskim motorjem RX-8. Leta 2005 je nastopil še enoprostornik mazda 5, leta 2006 pa so športne navdušence razveselili z obuditvijo športne znamke MPS. Leta 2007 je ponudbo zaokrožil športni terenec mazda CX-7, ki sta mu sledila manjša CX-5 in CX-3.

Testi

Test: Mazda Mazda CX-60

Ponuja pogon, ki mu na trgu res ni para

Kratki test: Mazda MX-5 G184 (2022)

Ni dobrega razloga, zakaj ta avtomobil ne bi bil najboljši drugi avto pri hiši

Kratki test: Mazda CX-5 Takumi (2022)

Izbira, za katero se utegnejo odločiti ljubitelji klasike

Na kratko: Mazda 3 Homura E-Skyactiv G150 Mazda M Hybrid (2022)

Je star(ejši) in cenejši motor še vedno lahko konkurenčen? Odgovor je jasen

Kratki test: Mazda CX-30 GT Plus E-Skyactiv X 186 M Hybrid (2022)

Preverjena tehnologija je (še vedno) najboljša. Ta Mazda je dokaz

Kratki test: Mazda CX-30 GT Plus Skyactiv-X 186  (2021)

Ne motor, kateri menjalnik izbrati? Odgovor je jasen!

Kratki test: Mazda3 Sedan e-Skyactiv X186 GT-Plus (2021)

Kako izboljšati že tako dober motor? Takole!

Kratki test: Mazda 3 100th Anniversary Skyactiv-X (2021)

Vse kar Mazda zna

Test: Mazda CX-5 Skyactiv-G 194 Takumi Plus (2021)

Zvesto prijateljstvo

Test: Mazda MX-30 GT Plus (2021)

Elektrika - a ne za vsakogar

Ostali članki

Skoraj pozabljeni rotacijski motor v novi vlogi

Po slovesu od Evrope že tri leta z novim partnerjem

Ta par je univerzi podaril bogato avtomobilsko zbirko, polno klasikov ... a z dobrim namenom

Mazda MX-5 dokazala, da še ni potrebe po ukinitvi termičnih motorjev

Peterica zvezdnikov, ki se lahko pohvali z norimi japonskimi avtomobili

Mazda je izpolnila obljubo, priljubljeni motor je nazaj, preverite, v katerem modelu

Rusijo zapuščajo tudi japonske znamke. Gre Toyota po poti Renaulta?

Na novo zloščena dediščina japonske lastovke

Brez nog in roke? Nekdanjemu olimpijcu to ne predstavlja ovir za uporabo običajnega avtomobila