Mazda

Začetki Mazde segajo v leto 1920, ko je japonski poslovnež Jujiro Matsuda v Hirošimi ustanovil tovarno plute, v kateri je leta 1927 je začel izdelovati trikolesne poltovornjake. Leta 1940 začeti razvoj majhne limuzine je ustavila druga svetovna vojna, med katero je velik del tovarne uničila jedrska bomba. Prvi osebni avtomobil je bil leta 1960 predstavljen dvovratni kupe Mazda R360, leto pozneje pa je začela Mazda sodelovati z izumiteljem rotacijskega motorja …

Začetki Mazde segajo v leto 1920, ko je japonski poslovnež Jujiro Matsuda v Hirošimi ustanovil tovarno plute, v kateri je leta 1927 je začel izdelovati trikolesne poltovornjake. Leta 1940 začeti razvoj majhne limuzine je ustavila druga svetovna vojna, med katero je velik del tovarne uničila jedrska bomba. Prvi osebni avtomobil je bil leta 1960 predstavljen dvovratni kupe Mazda R360, leto pozneje pa je začela Mazda sodelovati z izumiteljem rotacijskega motorja Felixom Wanklom. Konec šestdesetih let je prodrla na evropski in ameriški trg. Tedaj je hkrati z limuzinama 1000 in 1200 predstavili tudi prva avtomobila z rotacijskim motorjem Cosmo 110S in Familio R100. Z leta 1975 predstavljeno mazdo 121 je uvedla novo poimenovanje svojih modelov, ki sta mu v začetku osemdesetih let sledili mazda 929 in mazda 626. Vsi trije modeli so imeli tudi prednji pogon, novost na Mazdinih avtomobilih. Leta 1978 je na ceste zapeljal legendarni športni kupe RX-7, leta 1989 pa kultni roadster MX-5. V devetdesetih letih so Mazdo predvsem v Evropi kritizirali zaradi dolgočasnih modelov, kar je v začetku tisočletja popravila z modeli 6, 3 in 2 ter športnim kupejem z rotacijskim motorjem RX-8. Leta 2005 je nastopil še enoprostornik mazda 5, leta 2006 pa so športne navdušence razveselili z obuditvijo športne znamke MPS. Leta 2007 je ponudbo zaokrožil športni terenec mazda CX-7, ki sta mu sledila manjša CX-5 in CX-3.

Testi

Kratki test: Mazda MX-5 Skyactiv-G132 Revolution (2020)

Ostal je zadnji predstavnik svoje vrste

Kratki test: Mazda Mazda3 Skyactiv-X180 2WD GT-Plus

X -faktor?

Kratki test: Mazda CX-5 CD184 Takumi Plus

Na zgornjem robu razreda

Test: Mazda CX-30 Skyactiv-G 122 Plus

Prilagoditev

Kratki test: Mazda CX-3 G150 MT 4WD Revolution Top

Križanec za voznika

Kratki test: Mazda 6 CD184 Takumi Plus

Klasična limuzina

Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD

Neopazna?

Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD

Križanec ali športni terenec?

Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD - Analogna, a dobra

Podaljšani test: Mazda CX-5 CD150 AWD - Zastavonoša

Ostali članki

Mazda pred gotovo smrtjo rešila Roverja s preko pol milijona prevoženimi kilometri

Naftni lobij rešitev za prihodnost vidi v sintetičnih gorivih

Mazda se vrača k rotacijskim motorjem

Bo Mazda z novo Mazdo6 od besed prešla k dejanjem?

Mazda tik pred predstavitvijo prvega električnega avtomobila

Novo v Sloveniji: CX-30

Mazda razvija vrstni šestvaljnik na osnovi tehnologije SkyActiv-X

Ženeva 2019: Mazda predstavlja še tretjega športnega križanca

Oranžna Mazda MX-5 za 30. obletnico najbolje prodajanega roadsterja

Mazda v Ženevo z novim CX-3

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri