Mazda

Začetki Mazde segajo v leto 1920, ko je japonski poslovnež Jujiro Matsuda v Hirošimi ustanovil tovarno plute, v kateri je leta 1927 je začel izdelovati trikolesne poltovornjake. Leta 1940 začeti razvoj majhne limuzine je ustavila druga svetovna vojna, med katero je velik del tovarne uničila jedrska bomba. Prvi osebni avtomobil je bil leta 1960 predstavljen dvovratni kupe Mazda R360, leto pozneje pa je začela Mazda sodelovati z izumiteljem rotacijskega motorja …

Začetki Mazde segajo v leto 1920, ko je japonski poslovnež Jujiro Matsuda v Hirošimi ustanovil tovarno plute, v kateri je leta 1927 je začel izdelovati trikolesne poltovornjake. Leta 1940 začeti razvoj majhne limuzine je ustavila druga svetovna vojna, med katero je velik del tovarne uničila jedrska bomba. Prvi osebni avtomobil je bil leta 1960 predstavljen dvovratni kupe Mazda R360, leto pozneje pa je začela Mazda sodelovati z izumiteljem rotacijskega motorja Felixom Wanklom. Konec šestdesetih let je prodrla na evropski in ameriški trg. Tedaj je hkrati z limuzinama 1000 in 1200 predstavili tudi prva avtomobila z rotacijskim motorjem Cosmo 110S in Familio R100. Z leta 1975 predstavljeno mazdo 121 je uvedla novo poimenovanje svojih modelov, ki sta mu v začetku osemdesetih let sledili mazda 929 in mazda 626. Vsi trije modeli so imeli tudi prednji pogon, novost na Mazdinih avtomobilih. Leta 1978 je na ceste zapeljal legendarni športni kupe RX-7, leta 1989 pa kultni roadster MX-5. V devetdesetih letih so Mazdo predvsem v Evropi kritizirali zaradi dolgočasnih modelov, kar je v začetku tisočletja popravila z modeli 6, 3 in 2 ter športnim kupejem z rotacijskim motorjem RX-8. Leta 2005 je nastopil še enoprostornik mazda 5, leta 2006 pa so športne navdušence razveselili z obuditvijo športne znamke MPS. Leta 2007 je ponudbo zaokrožil športni terenec mazda CX-7, ki sta mu sledila manjša CX-5 in CX-3.

Testi

Kratki test: Mazda CX-30 GT Plus E-Skyactiv X 186 M Hybrid (2022)

Preverjena tehnologija je (še vedno) najboljša. Ta Mazda je dokaz

Kratki test: Mazda CX-30 GT Plus Skyactiv-X 186  (2021)

Ne motor, kateri menjalnik izbrati? Odgovor je jasen!

Kratki test: Mazda3 Sedan e-Skyactiv X186 GT-Plus (2021)

Kako izboljšati že tako dober motor? Takole!

Kratki test: Mazda 3 100th Anniversary Skyactiv-X (2021)

Vse kar Mazda zna

Test: Mazda CX-5 Skyactiv-G 194 Takumi Plus (2021)

Zvesto prijateljstvo

Test: Mazda MX-30 GT Plus (2021)

Elektrika - a ne za vsakogar

Kratki test: Mazda CX30 X180 GT Plus (2020)

Nališpan za obletnico

Kratki test: Mazda CX-30 Skyactiv X 180 GT Plus (2020)

Proti dizlom se ne bori z elektriko pač pa samo z bencinom

Kratki test: Mazda3 Skyactiv-G MHEV (2020)

Tako se pa stvari lotevajo pri Mazdi

Kratki test: Mazda MX-5 Skyactiv-G132 Revolution (2020)

Ostal je zadnji predstavnik svoje vrste

Ostali članki

Na novo zloščena dediščina japonske lastovke

Brez nog in roke? Nekdanjemu olimpijcu to ne predstavlja ovir za uporabo običajnega avtomobila

Upanje na (še bolj) atraktivno Mazdo6 je bilo očitno pretirano, takšni so zadnji podatki

Okrepitev v modelni paleti prinaša tudi povsem nov pogonski sklop; je Mazda popustila trendom?

Narobe svet: je to napoved vrnitve dvotaktnih motorjev?

Ali Mazda vendarle pripravlja športnika z rotacijskim motorjem? Zadnje novice obetajo

Mazda2 ni več prava Mazda, njen je le še logotip (preveri, kaj je v ozadju)!

Mazda odpira novo poglavje s križancem, ki se bo dobro počutil tudi izven cest

Dizlom še ni odklenkalo? Mazda in Toyota imata tri nove partnerje na področju razvoja čistih ICE motorjev!