Kratek test: Mazda6 Sport Combi CD180 GTA

15. 2. 2012
Deli

V avtomobilizmu se je, poleg 'navadnih' in športnih avtomobilov, razvila nova kategorija. Nekaj vmes. Dinamično. Mazda6 ni le eden od predstavnikov, je tudi eden prvih tovrstnih in hkrati eden najbolj tipičnih.

Prostora je premalo, da bi naštevali tipične predstavnike, sicer jih pa, ker redno berete AM, že poznate. Tako kot Mazdo6, saj smo o njej že pogosto pisali, na kratko pa: naslednica modela 626, zdaj že druga generacija kot Mazda6 in zdaj tudi že po prvi večji prenovi te generacije.

Divji turbodizel

Testna Šestica je imela najzmogljivejši turbodizel, ki s svojimi zmogljivostmi že krepko sili v poglavje športnosti. Tudi zavrteti se zna, vse do 5.000 vrtljajev v minuti, a takrat postane glasen, vrtljajem se upira, zmogljivosti pa krepko padejo. A nič ne de; pri 1.500 se zbuja, pri 1.900 je pa že – divji.

Z le malo dodanega plina daje ogromno, vleče v vsaki prestavi in v večino klancev, če izberete pravo od šestih prestav, pa tudi če jo polno obremenite z osebami in prtljago, se ne upeha. S takšnim motorjem se je prijetno voziti tako lagodno kot dinamično, v mestu, zunaj njega, na avtomobilski cesti, pa tudi skozi ovinke, če niso ravno tisti na Vršič. Je namreč prevelik avtomobil, da bi mu bili všeč zelo kratki zavoji.

A še preden se spoznate z motornimi zmogljivostmi, se izkaže kot izjemno dinamičen avtomobil, začenši z videzom (tudi notranjosti), še posebno pa z volanom in podvozjem. Takšna Mazda6 je tiste vrste avtomobil, kjer je športnost izražena tako, da ne obremenjuje voznika in potnikov, če tega ne želijo. Preprosto rečeno pa: prijazna.

Prenovi in zelo bogati opremi navkljub ima še vedno slabe strani

Nima navigacijske naprave in ima premajhen osrednji zaslon – za vse informacije, ki jih je sposobna posredovati vozniku. Če pa zmorete prek tega, bo z opremo in ergonomijo (se pravi z življenjem v njej) navdušila. Malo manj na zadnji klopi, kjer je sicer prostora dovolj, a tam pogrešamo več predalov (samo en žep na sovoznikovem sedežu) in kakšno bralno lučko.

A tudi to ne more biti vzrok za glasovanje proti nakupu. Ker če odpeljete SportCombija, bo to tudi odličen uporaben družinski avtomobil – z vzvodi za postopno podiranje zadnjega naslonjala in z največ 1,75 kubičnega metra prostora.

Tega seveda ne štejemo pod poglavje dinamike, je pa celota, kot rečeno, en lep primer uživanja v vožnji, ki ji ne moremo reči športna, je pa zelo zelo blizu.

Bese­di­lo: Vinko Kernc, foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: MMS d.o.o.
Cena osnovnega modela: 33.290 €
Cena testnega modela: 33.840 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.183 cm3 – največja moč 132 kW (180 KM) pri 3.500/min – največji navor 400 Nm pri 1.800/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/50 R 17 V (Goodyear Ultragrip Performance M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,2 s – poraba goriva (ECE) 6,0/4,5/5,4 l/100 km, izpust CO2 143 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.575 kg – dovoljena skupna masa 2.145 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.785 mm – širina 1.795 mm – višina 1.490 mm – medosna razdalja 2.725 mm – prtljažnik 519–1.751 l – posoda za gorivo 64 l.
Naše meritve
T = 12 °C / p = 980 mbar / rel. vl. = 55 % / Stanje kilometrskega števca: 11.121 km
Pospešek 0-100km: 8,7s
402m z mesta: 16,6s ( 137km/h)
Prožnost 50-90km/h: 7,3/12,1s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 9,0/12,0s (V./VI.)
Največja hitrost: 216km/h (VI.)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 42,5m
AM meja: 40m
Napake med testom: občasno napačno sporočanje sistema za mrtve kote.
Ocena
  • Najzmogljivejši dizel, najbogatejša oprema in kombijevska karoserija: čeden, uporaben, lahkotno vodljiv avtomobil, ki daje izjemen vtis vozne dinamike.

Hvalimo in grajamo
motor, menjalnik
oprema
volan, podvozje
videz (tudi znotraj)
prtljažnik
nima navigacije
premajhen osrednji zaslon
premočno gretje sedežev
premalo predalov
premalo notranjih lučk