Najbrž Robertu Lešniku delamo majhno krivico, a vseeno se lahko pošalimo, da njegova ekipa pri oblikovanju novega razreda C ni ravno delala nadur.
»Če je bila oblika razlog, da so kupci karavanov do zdaj od Mercedesa bežali k tekmecem, bo od zdaj zagotovo lahko drugače.« Ta stavek sem zapisal leta 2014 ob mednarodni predstavitvi novega razreda C v karavanski izvedbi. Danes, pet let pozneje, pri Mercedesu še vedno zaupajo tej prvotni obliki v tolikšni meri, da je sprememba komaj zaznavna. Novinec ima zdaj malce drugačne odbijače, masko in luči, ki po novem lahko svetijo v LED-tehniki v načinu Multibeam, kar pomeni, da se snop prilagaja različnim situacijam na cesti. In v grobem je to to.
Novinca bo veliko lažje prepoznati v notranjosti. Ne toliko zaradi drugačne arhitekture, temveč predvsem zaradi zaznave nekaterih digitalnih komponent, ki so se v teh petih letih dobro uveljavile v avtomobilizmu, predvsem pa v premijskem razredu, ki ga zastopa razred C.
Voznik bo v hipu zaznal velike, 12,3-palčne digitalne merilnike, ki so s svojimi različnimi grafikami, prilagodljivostjo, barvno shemo in ločljivostjo zagotovo najboljši v tem segmentu. Ker so volanu dodali dva drsnika, občutljiva za dotik, s katerima lahko nadzorujemo skoraj vse izbirnike, in ker so upravljanje tempomata s klasične obvolanske ročice prestavili na gumbe na volanu, je zdaj za dobro intuicijo treba malce povaditi. A sčasoma postane vse logično in pride pod kožo.
Če si na seznamu dodatne opreme daste duška, lahko 'C-ja' opremite z masažnimi sedeži, 225-vatnim ozvočenjem znamke Burmester, notranjo dišavo in ambientalno osvetlitvijo s kar 64 različnimi izbirnimi barvami. A preden se zapodite tja, si je treba ogledati ponudbo varnostnih in asistenčnih sistemov. Tu je v ospredju predvsem odličen pripomoček delne avtonomne vožnje, ki je eden najboljših na trgu. Poleg tega, da tempomat deluje skoraj brez napak, je odličen tudi sistem, ki avto ohranja znotraj voznega pasu, po želji pa ga tudi zamenja, ko se prepriča, da je ta manever v tistem trenutku varen.
Še največjo novost na testirancu predstavlja nov, 1,5-litrski bencinski motor z oznako C 200. Štirivaljni motor s 135 kilovati moči je dodatno podkrepljen s tehnologijo EQ Boost, kar bi v bolj preprostem besednjaku pomenilo, da gre za blagi hibrid. 48-voltno omrežje k skupni moči prispeva dodatnih 10 kilovatov, ki pa bolj služijo oskrbovanju električnih porabnikov kot pa vožnji z izklopljenim motorjem na notranje zgorevanje.
To 'vmešavanje' je še najbolj zaznavno pri tako imenovanem jadranju ter pri mirovanju, ko je ponovni prižig motorja komaj zaznaven. Treba je poudariti še, da je sedemstopenjski samodejni menjalnik zdaj zamenjal devetstopenjski 9G-Tronic, ki še bolj 'zgladi' vozniško izkušnjo in naredi pretikanja komaj zaznavna.
Pri Mercedesu pravijo, da so pri prenovi svojega najbolje prodajanega modela zamenjali več kot polovico sestavnih delov. Če bi gledali le zunanjost, bi temu težko verjeli, a ko se usedete za volan, tej trditvi z lahkoto prikimate.
Cena testnega modela: | 71.084 € |
---|---|
Cena osnovnega modela s popusti: | 43.491 € |
Cena testnega modela s popusti: | 71.084 € |
Obvezno zavarovanje: | 1.099 € |
---|---|
KASKO ZAVAROVANJE (+B,K), AO, AO+ | 1.796 € |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbobencinski – gibna prostornina 1.497 cm3 – največja moč 135 kW (184 KM) pri 5.800–6.000/min – največji navor 280 Nm pri 2.000–4.000/min |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 9-stopenjski samodejni menjalnik – gume 205/60 R 16 W (Michelin Pilot Alpin) |
Zmogljivost: | največja hitrost 230 km/h – pospešek 0–100 km/h 8,4 s – kombinirana povprečna poraba goriva (ECE) 6,7 l/100 km, izpust CO2 153 g/km |
Mase: | prazno vozilo 1.575 kg – dovoljena skupna masa 2.240 kg |
Zunanje mere: | dolžina 4.702 mm – širina 1.810 mm – višina 1.457 mm – medosna razdalja 2.840 mm – posoda za gorivo 66 l |
Prtljažnik: | 490–1.510 l |
T = 7 °C / p = 1.028 mbar / rel. vl. = 55 % / stanje kilometrskega števca: 5.757 km | |
Pospešek 0-100km: | 8,5s |
---|---|
402m z mesta: | 16,4s ( 138km/h) |
Poraba goriva na normnem krogu: | 5,4 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,9m |
AM meja: | 40m |
Trušč pri 90km/h | 58dB |
-
Če kupujete z očmi, je novinec nesmiseln nakup. Če pa se poglobite v vse spremembe, ki so jih inženirji v Stuttgartu naredili, lahko vidite, da gre za velik korak naprej. Prepričata predvsem odličen pogonski sklop ter delovanje asistenčnih sistemov