Takšne križance, kot mešancem med SUV-i in klasičnimi karavani radi rečemo, bi še pred nekaj leti gledali malce postrani. Če bi bil poleg tega takšen križanec še Mini, bi sploh zmajevali z glavo.
Ampak časi se spreminjajo, in čeprav klasični Mini še vedno ostaja osnova Minijeve modelne vrste, je prav Countryman tisti, ki deluje najbolj vsakdanje, najbolj uporabno in tudi najbolj (kljub Clubmanu) družinsko.
Podoben premik pri miselnosti se ni zgodil le pri obliki karoserije (in velikosti), ampak tudi pri motorju: Cooper SD? Kaj hudiča zraven oznake Cooper dela D, oznaka za dizelski motor? Kaj je naslednje – John Cooper Works dizel?
Ampak tale dizel je kot ustvarjen za Countrymana. Dva litra prostornine in nič navitih 105 kilovatov (143 'konjev') moči sta hkrati signal, da je spodaj navora dovolj in po prestavni ročici šeststopenjskega ročnega menjalnika ni treba posegati prepogosto.
Oznaka All4 pri Miniju pomeni štirikolesni pogon, ki je ob vsakdanji uporabi popolnoma neopazen. Še na porabo ne vpliva pretirano, saj se takle Countryman zadovolji z manj kot osmimi litri dizla na 100 prevoženih kilometrov, če nimate pretežke desne noge.
Za tiste, ki jim ležerna, družinska uporaba avtomobila ni dovolj, je tu še tipka Sport, ki reakcije Countrymana izostri, pa je zato priganjanje po asfaltu ali makadamskih cestah (tam se tale Mini znajde odlično) lahko precej bolj uživaško, kot bi dal vedeti le pogled na maso in zmogljivosti motorja v tehničnih podatkih.
Notranjost? Minijeva klasika. Spredaj bi lahko (razen višjega sedenja) sedeli v kateremkoli Miniju, zadaj bodo (tale Countryman je imel klasično zadnjo klop, omislite pa si lahko tudi le dva jasno ločena sedeža) otroci zadovoljni ves čas, odrasli pa le na omejenih razdaljah, prtljažnik je (tudi zaradi štirikolesnega pogona) med bolj (glede na zunanje mere avtomobila) majhnimi (a ne premajhnimi): Skratka: spet bolj ali manj klasika.
Trideset in več tisočakov za tako velik avtomobil sicer ni ne malo ne poceni, a pri Miniju vsaj veste, zakaj ste segli globlje v denarnico: tudi znamka in imidž imata svojo ceno.
Besedilo: Dušan Lukič
Prodaja: | BMW GROUP Slovenija |
---|
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.995 cm3 – največja moč 105 kW (143 KM) pri 4.000/min – največji navor 305 Nm pri 1.750–2.700/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski ročni menjalnik. |
Zmogljivost: | največja hitrost 198 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,3 s – poraba goriva (ECE) 5,2/4,3/4,6 l/100 km, izpust CO2 122 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.320 kg – dovoljena skupna masa 1.790 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.110 mm – širina 1.789 mm – višina 1.561 mm – medosna razdalja 2.595 mm –prtljažnik 350–1.170 l – posoda za gorivo 47 l. |