Le Chuck Norris ve, koliko več Muranov bi bilo prodanih na evropskih tleh, če bi jih Nissan že prej opremljal z dizelskimi motorji.
Da, dolgo smo ga čakali, čeprav so bile želje evropskih kupcev po dizelskem motorju precej glasne že ob prihodu na trg, davnega 2004. Nissan je z avtomobilom, značilnim za ameriški trg, le malce potipal po evropskih tleh in odziv je bil dokaj spodbuden. Razumljivo, ne želijo si vsi premium SUV-a, ki bi se bahal le z značkami najdražjih znamk na trgu.
Zadeva okoli izbire motorja je bila še bolj nejasna, saj Nissan v svoji zbirki znanja in izumov že ima primeren motor, ki ga vgrajujejo v nekatere druge modele.
In prav to so kasneje storili. Po vzoru Navare, X-Traila in Pathfinderja so tudi Murana opremili z 2,5-litrskim turbodizelskim motorjem, ki razvije 140 kW moči.
Novi motor pa ni edina vaba na Nissanovem trnku. Poskrbljeno je tudi za osveženo podobo, predvsem prednjega konca. Odpravljen je sindrom 'žabjega' videza, saj ima Murano po novem precej bolj dominanten videz. Po hitrem preletu z očmi takoj opazimo večje odprtine za dovod zraka (sploh pod odbijačem), nove meglenke ter novo, s kromom obogateno prednjo masko. Stajliš, bi rekli kreativni in modni guruji.
Najbolj poudarjena dobra lastnost prejšnjega Murana je bilo udobje. In glede tega nissanovcem ni bilo treba kaj prida postoriti, da bi tudi novi Murano dosegal vrhunske ocene. Podvozje je naravnano tako, kot bi skopirali nastavitve arabske leteče preproge. Kratke neravnine, dolge neravnine – podvozje vse odlično ublaži. Res pa boste čutili precejšnje nagibanje karoserije, ko se boste zapodili v prvi ovinek.
Ne gre pozabiti še ene razlike v primerjavi s prejšnjim Muranom. Pri prenosu moči z motorja na kolesa pri novem Muranu namreč sodeluje klasični samodejni menjalnik, in ne več neskončnostopenjski CVT-menjalnik. Po našem mnenju so se inženirji pravilno odločili. Menjalnik pretika gladko in v nasprotju s CVT-jem ne drži motorja stalno pri visokih vrtljajih. Bencinarja bi še poslušali blizu rdečega polja, pri dizlu pa utegne trpeti sluh.
Največji aduti notranjosti so zagotovo njena svetlost, izbira materialov in cel kup opreme, ki vozniku lajša bivanje v avtu. Vsega res ne gre naštevati, zato naj na kratko naštejem le najbolj perverzne kose opreme: gretje zadnjih sedežev, avdio-navigacijski sistem s trdim diskom velikosti 30 GB, ozvočenje BOSE, biksenonski žarometi, kamera za vzvratno vožnjo itd. Poudarili bi nekoliko nerodno postavljen gumb za zagon motorja, saj je blizu tipk za upravljanje navigacijskega sistema. Zadeva ne bi bila omembe vredna, če gumb ne bi deloval (beri: ugašal avtomobila) tudi med samo vožnjo.
Sistem zlaganja zadnje klopi je tako preprost in dober, da bi bilo treba razmisliti o uzakonitvi take rešitve v vseh avtomobilih. Potem ko potegnemo ročico, za podiranje poskrbi gravitacija, pri dvigu sedežev pa nas muk odreši električno gnan sistem. To je vsa znanost. Če bi rolo prtljažnika deloval samodejno ob odpiranju vrat, bi zahtevali preveč? Mmm … niti ne v tem avtomobilskem razredu. Glede na to, kako se interesi po svetu spreminjajo, nas zanima, kaj bi se zgodilo, če bi takega Murana, torej dizelskega, zdaj poslali na ameriška tla. Bi ga Američani prezrli? Dvomimo.
Saša Kapetanovič, foto: Saša Kapetanovič
Prodaja: | Renault Nissan Slovenija d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 50.990 € |
Cena testnega modela: | 51.650 € |
Moč: | 140kW (187 KM) | Pospešek (0-100 km/h): | 10,5 s |
Največja hitrost: | 196 km/h |
Poraba po ECE, mešan cikel: | 8,0l/100km |
Motor: | 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.488 cm3 – največja moč 140 kW (187 KM) pri 4.000/min – največji navor 450 Nm pri 2.000/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja vsa štiri kolesa – 6-stopenjski samodejni menjalnik – gume 235/65 R 18 H (Michelin Primacy H/T). |
Zmogljivost: | največja hitrost 196 km/h – pospešek 0–100 km/h 10,5 s – poraba goriva (ECE) 10,1/6,8/8,0 l/100 km, izpust CO2 210 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.895 kg – dovoljena skupna masa 2.495 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.860 mm – širina 1.885 mm – višina 1.720 mm – medosna razdalja 2.825 mm. |
Notranje mere: | posoda za gorivo 82 l. |
Prtljažnik: | 402–838 l. |
T = 13 °C / p = 1.080 mbar / rel. vl. = 52 % / Stanje kilometrskega števca: 3.213 km | |
Pospešek 0-100km: | 10,8s |
---|---|
402m z mesta: | 17,5s ( 130km/h) |
Največja hitrost: | 196km/h (VI.) |
poraba na testu: | 9,9 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 39,5m |
AM meja: | 40m |
-
Murano, kakršnega si želijo evropski kupci. Lepši, priročnejši, udobnejši in predvsem – opremljen z dizelskim motorjem.