Kratek test: Renault Clio 2.0 16V RS Akrapovič Edition

21. 12. 2012 | Aljoša Mrak
Deli

Če si želite čistokrvnega športnika z atmosferskim dvolitrskim motorjem, ki se tega ne sramuje, potem pohitite. Renault Clio RS z Akrapovičevim izpušnim sistemom je eden zadnjih, ki to še ponuja.

Če ste pozorno prebrali reportažo pariškega salona, potem že veste, da bo imel novi Clio RS 1,6-litrski turbomotor z 200 'konjiči'. Ko bo še Honda predstavila novega Civica Typa-R s prisilno polnjenim motorjem, kar še ni uradno, toda skoraj zanesljivo, pa bomo lahko hrumeče dvolitrske atmosferske športnike gledali le še v muzejih.

Zato je Renault Clio RS Akrapovič Edition toliko pomembnejši. Plod domačega znanja ponuja vse tisto, kar si od majhne rakete želiš: stas, glas in adrenalin. Vse skupaj za slabih 22 tisočakov, če upoštevamo še popust.

Prepoznali ga boste po zaključku izpušnega sistema iz ogljikovih vlaken, treh ploščicah iz istega materiala (zadaj, na sovoznikovem predalniku, tretja pa je nadomestna), nalepkah na strehi in lasersko vgraviranem logotipu na aluminijasti prestavni ročici. Skupaj s posebno biserno belo barvo deluje diskretno, hkrati pa všečno. Edina pripomba leti k nalepkam na strehi, saj bi lahko za večjo vzdržljivost streho pobarvali, ne pa polepili. Toda to so, ko zaženete motor, sladke skrbi ...

Tehniki se lahko samo priklonimo. Mogoče je s podvozjem Cup vse skupaj že preveč dirkaško naravnano, toda kombinacija odlične lege, poskočnega motorja, odličnega šeststopenjskega menjalnika in hrupa iz izpušnih cevi te osvoji, nato pa zasvoji.

Čeprav so za 50 takih avtomobilov (od tega 20 za slovenski trg) zgolj optimizirali pretok plinov prek dveh dušilcev in cevi, narejenih iz nerjavnega jekla, in s tem privarčevali štiri kilograme ter pridobili dva 'konja' in štiri njutonmetre navora, na koncu pa pritaknili še ročno narejena zaključka iz ogljikovih vlaken, je ekskluzivnost zagotovljena. Premalo za preveč denarja, pravite?

Upoštevajte še odlične Recarove sedeže, prisilno hlajene zavorne kolute z rdečimi zavornimi čeljustmi znamke Brembo,  17-palčna aluminijasta platišča, funkcijo RS Monitor za prikaz posameznih časov na dirkališču ... Če pa vam tudi to ni dovolj, si omislite Akrapovičev izpušni sistem Evolution, ki ni homologiran za cestno uporabo. Ta šele grmi ...

Tudi (legalna) igračka za velike otroke se prikupi z rezkim zvokom in občasnim pokanjem iz izpušnega sistema ob spuščenem plinu, hkrati pa postane malce moteča pri stalni hitrosti 130 km/h na avtocesti. Že zdaj vemo, da bomo kljub manjšemu navoru pri nižjih vrtljajih in slabšim rezultatom pri porabi goriva in onesnaževanju okolja pogrešali športne atmosferske motorje. Zato palec gor za Clia RS by Akrapovič, izvrsten izdelek Renault Sporta in Akrapoviča. Mi bi še ... Hmm, halo, Renault Slovenija, kaj pravite na supertest?

 

Besedilo: Aljoša Mrak

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 25.350 €
Cena testnega modela: 25.350 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.998 cm3 – največja moč 149 kW (203 KM) pri 7.100/min – največji navor 219 Nm pri 5.400/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 215/45 R 17 V (Continental ContiSportContact3).
Zmogljivost: največja hitrost 225 km/h – pospešek 0–100 km/h 6,9 s – poraba goriva (ECE) 11,2/6,5/8,2 l/100 km, izpust CO2 190 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.236 kg – dovoljena skupna masa 1.690 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.017 mm – širina 1.769 mm – višina 1.484 mm – medosna razdalja 2.585 mm –prtljažnik 288–1.038 l – posoda za gorivo 55 l.
Naše meritve
T = 24 °C / p = 1.151 mbar / rel. vl. = 38 % / stanje kilometrskega števca: 5.117 km
Pospešek 0-100km: 7,1s
402m z mesta: 15,3s ( 150km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,5/8,3s (IV./V.)
Prožnost 80-120km/h: 11,0/12,1s (V./VI.)
Največja hitrost: 225km/h (VI.)
Najvišja poraba: 12l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Če avtomobil čutite, ne pa samo gledate, je Clio Akrapovič Edition pravi za vas. Tega biserno belega divjaka namreč ne voziš, ampak ga oblečeš in se z njim zelo hitro premikaš. Saj veste, kaj mislim, kajne?

Hvalimo in grajamo
pojava, ekskluzivnost
zvok motorja
dodatki iz ogljikovih vlaken
sedeži Recaro
športnost podvozja, lega
neudobnost podvozja
aluminijasta prestavna ročica (mrzla pozimi, vroča poleti)
nemiren volan pri zmerni vožnji
nalepke na strehi, ni zadnjega spojlerja