Latitude je vrh Renaultove ponudbe. Tako je vsaj sklepati po njegovi velikosti.
V preizkus smo dobili tudi najmočnejšo turbodizelsko različico, tisto z že znanim motorjem V6 iz Renaultov in Nissanov. V dolžino meri Latitude le dobrih 10 centimetrov manj kot pet metrov, torej preverite, ali bo šel v vašo garažo. Najmočnejša različica je tudi zelo bogato opremljena, saj pri Renaultu pričakujejo, da se bodo za takšen avtomobil odločili tisti, ki iščejo primerno udobje.
Tako torej ta francoska znamka ponuja veliko štirivratno limuzino, s katero želi pridobiti stranke, ki iščejo najrazličnejše pripomočke za vožnjo, recimo od samodejnega menjalnika do masažnega sedeža. Tudi sicer je seznam dodatkov kar zadovoljiv. A renaultovci tudi pravijo, da je Latitude poslovna limuzina, vendar bi se morali o prepričljivosti navedbe malo bolj resno vprašati. Ali lahko Latitude tekmuje z avtomobili, kot so Audi A6, BMW 5, Jaguar XF, Mercedes-Benz E ali Volvo S80? Te namreč običajen kupec šteje v razred poslovnih limuzin.
Odgovor na to vprašanje je lahko pritrdilen, a le, če se smo pri prej omenjenih upoštevali samo njihovo velikost, ne pa tudi vsega drugega, kar ponujajo. Cenovno bi seveda Latitude lahko vse premagal, a je težava v tem, ker prav v tem razredu šteje vse kaj drugega kot le ta kriterij. Brez sprenevedanja je eden odločilnih razlogov za nakup tudi ugled. Renault glede tega ni imel toliko ponuditi kot prej omenjeni tekmeci, zaradi tega je bil njihov alternativni Vel Satis, nekakšen predhodnik Latituda, veliko bolj sprejemljiv in – avtomobilsko gledano – tudi veliko naprednejši.
Gledano s te plati, sploh če naj bi bil Latitude res vrh Renaultove ponudbe, je pravzaprav razočaranje.
Seveda pa lahko stvar gledamo tudi drugače. Cenovno je namreč zares ugodnejši, motor je dovolj poskočen, čeprav seveda ne dovolj varčen za sedanji čas (zlasti ne v povezavi s samodejnim menjalnikom). Glede na velikost je v njem tudi dovolj prostora, le zaradi previsoko postavljenih sedežev imajo večji potniki občutek utesnjenosti. Sedežev ne gre posebej hvaliti, sploh stranskega oprijema, svojo povprečno zasnovo pa nakažejo tudi na daljših potovanjih. A predvsem razmere na zadnji klopi so takšne, da ustrezajo zamisli o poslovni limuzini. Tudi prtljažnik je primeren.
Če se voznik v Latituda preseli iz kakšnega manjšega Renaulta, mu bo celotno delovno okolje zelo znano, saj je večina gumbov podobnih kot v Renaultovih manjših avtomobilih. Prilagajanje je tako dokaj preprosto (na primer glede upravljanja brisalnikov, smernikov, radia, potovalnega računalnika skupaj z navigacijsko napravo). A če je navajen na katero drugo znamko, mu recimo ne gre v glavo, da pri Renaultu še vedno niso slišali za možnost nekajkratnega utripa smernikov s kratkim sproženjem vzvoda.
Latitude je tako še eden od avtomobilov iz široke ponudbe, ki je na trg prišel predvsem zato, da imajo pri znamki 'pokrito' vso ponudbo, manj pa zato, da bi s svojimi lastnostmi prepričal. Je to dovolj?
Tomaž Porekar, foto: Saša Kapetanovič
Cena osnovnega modela: | 38.605 € |
---|---|
Cena testnega modela: | 38.605 € |
Motor: | 6-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 2.998 cm3 – največja moč 177 kW (241 KM) pri 3.750/min – največji navor 450 Nm pri 1.500/min. |
---|---|
Prenos moči: | motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 235/45 R 18 V (Continental ContiSportContact3). |
Zmogljivost: | največja hitrost 235 km/h – pospešek 0–100 km/h 7,6 s – poraba goriva (ECE) 10,9/5,7/7,2 l/100 km, izpust CO2 188 g/km. |
Mase: | prazno vozilo 1.655 kg – dovoljena skupna masa 2.250 kg. |
Zunanje mere: | dolžina 4.897 mm – širina 1.832 mm – višina 1.483 mm – medosna razdalja 2.762 mm –prtljažnik 475 l – posoda za gorivo 70 l. |
T = 25 °C / p = 1.210 mbar / rel. vl. = 29 % / stanje kilometrskega števca: 6.114 km | |
Pospešek 0-100km: | 7,9s |
---|---|
402m z mesta: | 15,9s ( 131km/h) |
Največja hitrost: | 235km/h (VI.) |
poraba na testu: | 8,8 l/100km |
Zavorna pot pri 100km/h: | 38,5m |
AM meja: | 39m |
-
Latitude je žal primer avtomobila, kjer sta razlog za nakup in užitek v vožnji dve povsem različni stvari.