Kratek test: Renault Megane Coupe dCi 130 Bose Edition

26. 7. 2011
Deli

Kupe na ovinkasti cesti in dinamičen voznik – užitek v dvoje.

Črno obarvan kupe, zatemnjene šipe, 17-palčna všečna platišča. Takle Renaultov kupe lahko pritegne veliko pogledov, kot bi sedeli najmanj v kakšnem hudem Jaguarju ali BMW-ju. Zato bi lahko tudi za ceno dvignili palec v odobravanje, saj dobite za zmerno količino denarja všečen dvosed. Dobro, saj je za štiri, praktično pa kot vsak kupe za dva, v resnici pa za enega. Voznika.

Navaditi se morate le na visok položaj za volanom, občutljive materiale okrog prestavne ročice in kombinacijo analognega in digitalnega izpisa na instrumentni plošči. Pustite pa se razvajati z avdiosistemom Bose, v usnje odeto notranjost in sploh najboljšo pogruntavščino, pametno kartico. Dinamični vozniki bodo pri tem avtomobilu imeli le dve pripombi: servovolan in ESP.

Servovolan poganja elektrika, kar se čuti pri izhodišču ob začetku delovanja, pri polnem delovanju (zavijanju) pa ni težav. Žal stabilnostni sistem ESP ni izklopljiv. Zato bi lahko ob stikalu za izklop sistema proti zdrsu pogonskih koles poskrbeli še za izklop ESP-ja in s tem za veselje (dobrega) voznika brez omejujočih elektronskih pomagal, kar bi bilo pisano na kožo športnemu avtomobilu.

Turbodizel, pa športen? Lahko, čeprav pri polnem pospeševanju ne gre tako zelo hitro, da bi vas tistih 130 'iskrih' navdušilo. Navdušijo pa tam, kjer jih največkrat potrebujemo: na avtocesti. Pri 100 km/h v peti ali šesti prestavi vas kupejevski Megane vsakič potisne v odlične školjkaste sedeže in počasneži so kmalu daleč za vami. Če boste tehniko izkoriščali do konca, kot smo jo pri Avto magazinu, bo tudi poraba približno 7,5 litra. Nekaj gre na račun širokih gum, nekaj pa seveda prispeva dinamičen voznik. Prepričani smo, da bi šlo tudi varčneje, toda potem ne potrebujete športnega kupeja.

Če vas bodo prijatelji dražili, da je v Meganu Coupeju ozvočenje Bose zato, da preglasi hrup turbodizelskega motorja, jih ignorirajte. To je samo zavist.

bese­di­lo: Aljoša Mrak n foto: Aleš Pavletič

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 21.210 €
Cena testnega modela: 22.840 €
Moč: 96kW (130 KM)
Pospešek (0-100 km/h): 9,5 s
Največja hitrost: 210 km/h
Poraba po ECE, mešan cikel: 5,1l/100km
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – turbodizelski – gibna prostornina 1.870 cm3 – največja moč 96 kW (130 KM) pri 3.750/min – največji navor 300 Nm pri 1.750/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 6-stopenjski ročni menjalnik – gume 205/50 R 17 H (Michelin Primacy Alpin M+S).
Zmogljivost: največja hitrost 210 km/h – pospešek 0–100 km/h 9,5 s – poraba goriva (ECE) 6,2/4,5/5,1 l/100 km, izpust CO2 135 g/km.
Mase: prazno vozilo 1.320 kg – dovoljena skupna masa 1.823 kg.
Zunanje mere: dolžina 4.299 mm – širina 1.804 mm – višina 1.420 mm – medosna razdalja 2.640 mm.
Notranje mere: posoda za gorivo 60 l.
Prtljažnik: 375–1.025 l.
Naše meritve
T = 6 °C / p = 939 mbar / rel. vl. = 53 % / stanje kilometrskega števca: 12.730 km
Pospešek 0-100km: 9,8s
402m z mesta: 17,1s ( 132km/h)
Prožnost 50-90km/h: 6,9/9,8s (4/5)
Prožnost 80-120km/h: 9,4/12,8s (5/6)
Največja hitrost: 210km/h (6)
poraba na testu: 7,5 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 43,1m
AM meja: 40m
Ocena
  • Kupe z avdiosistemom Bose in s poskočnim turbodizlom? Mogoče ne najboljša kombinacija (saj veste, kupeju bi bolj pristajal močan turbobencinski motor), vendar v teh časih verjetno najracionalnejša odločitev.

Hvalimo in grajamo
lega
videz
pametna kartica
neizklopljiv ESP
hrup mrzlega motorja
visok položaj sedeža
servolan v izhodišču