Kratek test: Renault Twingo 1.2 16V Dynamique LEV

23. 10. 2012 | Sebastjan Plevnjak
Deli

Spomnim se svojih mladostnih let, v katerih sem bil med drugim tudi lastnik Renaultovega Twinga. S platneno streho, seveda!

Renault Twingo se je, kot sedmo čudo, v svetu avtomobilizma pojavil aprila leta 1993. Bil je namreč tako svojevrstne oblike, da so mu številni napovedovali hitro in neslavno slovo. A Renaultovo tveganje s povsem drugačno obliko se je obneslo – do junija 2007, ko so prenehali izdelovati prvo generacijo Twinga, se je zanj odločilo skoraj 2,5 milijona kupcev. Zdaj jih je, lastnikov namreč, zagotovo še precej več, saj so Twinga prve generacije do leta 2008 izdelovali v Urugvaju, v Kolumbiji pa ga celo še vedno izdelujejo.

S precej bolj 'spodobno' in v zadnjem trenutku spremenjeno obliko je Twingo druge generacije svoj debi doživel na ženevskem avtomobilskem salonu leta 2007. Kmalu zatem se je začela tudi prodaja, ki pa ni bila tako uspešna. Za to je bila delno kriva gospodarska kriza, delno pa dejstvo, da se je Twingo s svojo spodobno obliko izgubil v množici podobnih konkurentov. Prej pa je bil sam in edinstven.

Edina dobra stvar pri novem Twingu je bila seveda odločitev, da ga bodo izdelovali v slovenskem Novem mestu. Z njo si je regija oddahnila, ostala so delovna mesta.

Zato je logično in zelo hitro sledila prenova. Napovedali so jo že julija, le tri leta po začetku proizvodnje Twinga druge generacije, zgodila pa se je na jesenskem frankfurtskem avtomobilskem salonu. Sicer ni prinesla korenitih sprememb, a je avtomobilu vdahnila vsaj nekaj mladostne razigranosti. Kot prvi pa se je Twingo pokazal tudi z novim Renaultovim logotipom.

Twingo zadnje generacije zdaj je, kakršen je. Vsaj delno so neposrečeno podobo popravili, v velik plus pa lahko Renaultu štejemo tudi nove karoserijske barve. No, ali pa spet vračanje k prvi generaciji in ponujanje živih pastelnih barv. V zadnjem letu ali dveh je ob klasični črni in srebrni kraljevala bela barva, pastelnih je bilo zelo malo. Zdaj Twingo nastopa v živih, tak kot testni pa je ljudem všeč.

Pri testnem Twingu je navduševala tudi električno pomična platnena streha, ki sicer zahteva več kot 1.000 evrov doplačila, ob doplačljivem ESP-ju in stranski varnostni zavesi (590 EUR), samodejni klimatski napravi (340 EUR), posebnih platiščih (190 EUR), črnih karoserijskih dodatkih (50 EUR) in doplačilu za 'posebno' enoslojno barvo (160 EUR) pa takole opremljeni Twingo hitro postane precej drago vozilo. Sploh glede na to, da je imel pod prednjim pokrovom 1,2-litrski bencinski motor, ki ne velja ravno za najbolj poskočnega (75 'konj'), še zlasti ko je v vozilu več potnikov.

A to je že druga tema, ki se je pri Renaultu sicer lotevajo z nenehnimi popusti, a kakršni že so, človek vedno najprej pogleda 'redno' ceno. Žal je že po njej mogoče sklepati veliko!

 

Tekst: Sebastjan Plevnjak

Osnovni podatki
Prodaja: Renault Nissan Slovenija d.o.o.
Cena osnovnega modela: 11.190 €
Cena testnega modela: 13.750 €
Tehnični podatki
Motor: 4-valjni – 4-taktni – vrstni – bencinski – gibna prostornina 1.149 cm3 – največja moč 55 kW (75 KM) pri 5.500/min – največji navor 107 Nm pri 4.250/min.
Prenos moči: motor poganja prednji kolesi – 5-stopenjski ročni menjalnik – gume 185/55 R 15 T (Goodyear EfficientGrip).
Zmogljivost: največja hitrost 170 km/h – pospešek 0–100 km/h 12,3 s – poraba goriva (ECE) 6,7/4,2/5,1 l/100 km, izpust CO2 119 g/km.
Mase: prazno vozilo 950 kg – dovoljena skupna masa 1.365 kg.
Zunanje mere: dolžina 3.687 mm – širina 1.654 mm – višina 1.470 mm – medosna razdalja 2.367 mm –prtljažnik 230–951 l – posoda za gorivo 40 l.
Naše meritve
T = 24 °C / p = 1.002 mbar / rel. vl. = 63 % / Stanje kilometrskega števca: 2.163 km
Pospešek 0-100km: 15,1s
402m z mesta: 19,9s ( 115km/h)
Prožnost 50-90km/h: 14,5s (IV.)
Prožnost 80-120km/h: 32,1s (V.)
Največja hitrost: 170km/h (V.)
poraba na testu: 7,9 l/100km
Zavorna pot pri 100km/h: 39,8m
AM meja: 42m
Ocena
  • Če odmislimo ceno, je Renault Twingo lahko prav zanimiva igračka, žal pa bo z osnovnim motorjem všeč nezahtevnim voznikom oziroma pripadnicam nežnejšega spola. Pa naj te tega ne jemljejo kot podcenjevanje.

Hvalimo in grajamo
barva karoserije
mestna uporabnost
električno pomična platnena streha
kakovost izdelave
cena
draga dodatna oprema
premalo odlagalnih površin
plastična notranjost